Tehoja piti siis saada, yläkerta auki ja tutkimaan. Mäntä melko uudenveroinen, niinkuin 50km ajetun kuuluukin olla. Pytty on tosiaan joku kinkki/taiwan tms. halpiskorvike, parilla erikoisuudella varustettuna. Huuhtelut ovat "väärinpäin" aitoon Minarellin pyttyyn verrattuna, isommat ja pienemmät siis toisin päin ja myös takahuuhtelu suunnattu korkeammalle. Kaikki huuhtelut varmaan millin korkeammat kuin 113/112 pytyissä, mutta eivät siis auenneet kokonaan.
4 alatiivistettä korjasi huuhteluongelman, pakoa korotettiin myös n. 0.5mm ja tasoiltetiin kanavaa hiukan. Toinen erikoisuus pytyssä on pakokanava, 28mm, joka viittaa 112-pyttyyn, mutta helmat taas ovat samat kuin 113, eli käy myös uudenmallin lohkoon. Ja tosiaan eivät nuo huuhtelut vieläkään varmaan kokonaan aukea, mutta ei viitsi kauheasti enempää laittaa tavaraa tuonne alle ennen kuin saa ylhäältä pois, nytkin squish-välys varmaan yli 2mm.
Noh, näiden muutosten jälkeen tuntuu vetävän paremmin ja tasaisemmin ja ehkä ihan pieni tehopiikin tynkäkin on havaittavissa. 11-53 välit ovat aivan liian lyhyet, pitää kokeilla 12-piikkistä eturissaa kun sellainenkin sattuu löytymään.
Ulkonäölle ei nyt kauheita ole tapahtunut, jotain katteita kittailtu ja hiottu, MX:n etukatteista tarvisi maalit repiä vaikka painepesurilla pois ja aloittaa hiominen. Metrakitin änkän vaihdoin tänään kiinni, äänet eivät koventuneet, mutta madaltuivat kyllä kivasti.
Derbin seisontatuki modattu kiinni, meni melko helposti kun tajusi taktiikan miten tuo toimii.
Tämäkin päivä rälläilty kilvettömänä + valottomana + katteettomana ympäri kylää mahtavien äänien ja savupilven saattelemana. Saatiin tosin jotain hyödyllistäkin aikaan, nimittäin etujarrun ilmaus. Eihän sitä lukkoon vieläkään saa, mutta ottaa sentään hiukan kiinni.
Kuvaa nyt ei ole valitettavasti tarjota.