No, kävi sitten niin että sytytyksen ennakkolle annettu arvio olikin am6 moottorille tarkoitettu ( tai näin sanottiin, en tiedä onko am6 moottorille tarkoitettu sylinterin kansi eri mitoilla?) ja jouduin sitä muuttamaan 1,4mm aikaisemmalle ( männän korkeutta yläkuolokohdasta mitattuna ).
Aiemmin magneetto- ja vetorataspuolen mutterit olivat helppo kiristää momenttiin kun kytkinpuolen lohko oli auki ja kampuran molemmat mutterit näkyvissä, mutta nyt kytkinpuolen lohko on kiinni ja öljyt sisällä, enkä halua konetta tyhjentää / avata tämän takia.
Ongelma on siis millä pitää vastaan jotta magneeton mutterin saa taas kiristettyä oikeaan momenttiin?
Itse ratkaisin ongelman näin: Merkkasin mutterin paikan pyörijään nähden tekemällä pisteet molempiin.
SItten ruiskasin hieman voiteluöljyä tulpanreiästä jotta sylinteri tiivistyy mahdollisimman paljon, kiersin tulpan paikalleen ja näytin pyörijän mutterille pulttipyssyä jolloin sylinteripaine laittoi mukavasti vastaan ja mutteri löystyi.
Pyörijän irroittamiseksi akselista käytin ulosvetäjänä kisasähköpakettiin kuulunutta kiinnityslaippa-aihiota koska siinä oli mukavasti valmiina reijät "vetopulteille".
Löysällä olevan mutterin päälle vain tukeva prikka joka peitti kiinnityslaipan keskireijän...
Seuraavaksi pyörijä uuteen asennusasentoon, eli ensin mäntä haluttuun korkeuteen tulpanreijästä mitattuna, minulla 26,4mm, pyörijä akselille niin että ajoitusmerkit on kohdakkain, pikku napautus vasaralla lukitsi sen akselin kartioon ja aluslevy, kierreliima ja mutteri paikoilleen.
Tulppa taas kiinni ja pulttipyssyllä mutteriin sekä pyörijään laitetut merkit kohdilleen niin alkuperäinen momentti on taas saavutettu.
Lopuksi tarkistus että ajoitus osui haluttuun kohtaan, staattorissa on kiinnitysruuveissaan liikkumavaraa jolla sitten aikanaan sytytyksen ennakko haetaan lopullisesti kohdilleen. Jos ja kun staattorin löysää on hyvä keskittää se kiristysvaiheessa pyörijään nähden etteivät ota toisiinsa kiinni, välystä on vain n. 0,6mm Siihen käy hyvin vaikka 3-4kpl rakotulkin liuskaa tms.