No se taas maksaa, ja hirvee homma saada kyyti sinne
Kyllä mulla se homma kohtalaisesti onnistuu muuten mutta eniten päänvaivaa tahtoo tuottaa juuri se loppuvaihe kun ne viimeiset kohdat on niin jäykkä vääntää sinne ja rengas tahtoo samalla lipsua toisesta päästä ulos vanteelta. Pitäs varmaan hommata lisää rengasrautoja(nyt on 2).. Ei kai se oo ku harjoitus tekee mestarin tässäkin asiassa.
Tuli tuossa korjattua mopon jalustin, se kun tahtoi aina taipua ja mopo meni joka kerta enemmän kallelleen ja aika ujossa jonnekulmassa se taas olikin. Piti hitsata vahvike siihen, toivottavasti ei taivu enää. Sitten koitin vähän parannella ryyppyä, tuo kun lähtee vieläkin niin huonosti käyntiin kylmänä eikä tuo ryyppy tunnu auttavan paljon mitään. En ymmärrä mikä siinä on kun ryyppysuutin on kiinteä ja siinä on joku 1,5mm reikä mistä se sitä bensaa imee, sitten tukin ryyppykanavan ilmareijän(en tajua miks siinä on ilmareikä jonka kautta ryyppyseos laihenee) ja vieläpä viilasin ryyppymännän neulaa ohuemmaksi mutta ei vaikuta vieläkään toimivan kunnolla. Kai tuo kiinanmikuni on sitten niin paska kaasari.
Sitten rupesin miettimään että no mitäs sitä sitten.. no ei kai se auta kuin taas vaihteeksi rälläämään. Nyt ei tullut autoja eteen ja pommitin täyzii ja äänitin kierrokset: 12000rpm. 10-52 väleillä ja 202cm takarenkaan ympärysmitalla välityslaskurin mukaan vauhtia on tällöin 82km/h :O
Ei kai tuo kovin huonosti ole, käytännössä viilaamattomalla pytyllä, 16mm kaasari ja itetehty tehari (nojoo, mahtaako siitä enää saada "apupisteitä"
). Ainiin, ja ilman munakuppiasentoa!
Vähän pidemmillä väleillä saattas kelata vielä lisää vauhtia, tuo kun tuntui jo kiertävän parhaan tehon yläpuolella. Vaihdetta vaihtaessa tuntuu jännältä, kun pistää uuden pykälän niin kierrokset tippuu huomattavasti mutta se vääntää siitä todella nopeasti ne ylös, ihan kuin kytkin luistaisi. Nyt muuten kun asiaa tarkemmin mietin niin ties vaikka se kytkin luistaakin, jehvetti taiskin suositella laittamaan prikkoja kytkinjousten alle.
Aika hyvin tehoalue tuntuu siis vastaavan haluttua. Putken mitoitin alunperin 185 asteiselle pakoaukolle, huipputehon kierrosluku 11500rpm ja ja, erittäin salainen tieto, äänennopeudelle pakokaasussa käytetty arvoa 530m/s eli siitä vinkkiä aloitteleville putkentekijöille.