nevssons kirjoitti:Vähän epäilen tuon yksiosaisen diffin parempaa tehonantoa. Ensinnäkin jo siksi että niitä ei liiemmälti enää nää vaikka vähän pakoaukonsäädintä vehkeissä olisikin ja toiseksi back to basicsinä tämmöinen kuva tiittasen opuksesta:
Näkeekö muuten kukaan muu tässä kuvassa mahdollista hiljaista arvellusta syyksi yhteen yksioisaisia diffejä koskevaan ilmiöön jota kukaan ei oikeen tunnu osaavan selittää?
Tässä nyt varmaan haet sitä, että miksi se aalto tuntuu heijastuvan aina 1/3 kohdalta? Voihan se olla, että tuolla pyörteilyllä on jotain osuutta asiaan, mutta mitä käy pyörteilylle kun diffin mittoja muuttaa? Ehkä tuohon piirrokseen on vaan sattunut hämäävä vaikutelma.
Mutta siis tommonen pyörteily syönee turhaan pakopulssin voimaa.
E: ja sitten on sekin, että kumman saa paremmin hyötykäyttöön, yksiosaisen diffin monttumaisen paluuaalloon vai monioisaisen diffin enemmän tai vähemmän pitkän ja tasaisen imasun.
Ei se pyörteile kun yksosasen diffin eteen laitetaan semmonen torvimainen "sovituspala".
Jos ajatellaan yhtä kierroslukua, niin kuin noissa pa-säätimellisissä voidaan ajatella, niin eihän tommosella pitkällä tasasella harvennusaallolla tee mitään. Mitä järkeä on imeä huuhteluaukoista jotka on kaks milliä auki? Hirveesti häviöitä, hyi!
Sen sijaan kun sylinteriin tuodaan monttumainen harvennusaalto AKK:n tuntumassa niin alkaa pelit soimaan
Summailkaa nyt vähän näitä crossiputkien mittoja ja koittakaa spekuloida niistä blairimainen diffi, ette onnistu.
Kawasaki kx 125 Pro Circuit: 40, 41, 43, 45, 47, 50, 56, 64, 74, 86, 98, 108, 115, 114, 102, 90, 78, 56, 32, 25
KTM 250 SX FMF: 40, 40, 40, 42, 44, 46, 48, 50, 54, 59, 67, 75, 82, 89, 97, 105, 111, 112, 109, 101, 89, 77, 64, 48, 33, 25
Sen sijaan ne noudattelee lähemmin tätä (Aprilian) putken muotoilua:
http://www.pit-lane.biz/t117p920-gp125-all-that-you-wanted-to-know-on-aprilia-rsa-125-and-more-by-mr-jan-thiel-and-mr-frits-overmars-part-1-lockedPitää varmaan olla rekisteröitynyt, että näkee