Laitetaan pientä päivitystä.
Niinhän se kävi tässäkin kuten project Keewayssa että ruvetaan projektoimaan, tehdään puolivalmiiksi ja ajellaan sillä sen aikaa kun huvittaa ja viimeisenä päivänä ennen myyntiä tehdään pikaisesti loppuun
Ajelemaan piti päästä ja isäntä alkoi vaatia autollekin paikkaa tallista joten piti kasata mopo.
Kuvat on taas paskaa kännykkälaatua.
Takavanne on hiottu kokonaan(lähti muuten teräsharjalaikalla maalit varmaan 10x nopeammin kuin normi puhdistuslaikalla, jos oisin tuonkin jo heti alussa hoksannut...) ja etuvanne puoliksi
Olkoon nyt tuommosena jonkun aikaa, vielä siitä pitäisi hioa ja maalata ne siniset osat ja moottori maalata niin alkais olemaan hyvä, kattoo milloin ne saa tehtyä..
Onhan se nyt jo paljon paremman näköinen. Takaiskariin tein madalluspalat, mielestäni paremman näköinen noin. Pitänee ostaa uusi lyhyempi iskari, tuossa kun ei se vaimennuskaan toimi. Vähän kyllä epäilyttää onko tuo edes alkuperäinen iskari sillä iskarin yläpäätä on joku joskus hitsaillut ja kuvista kun kattoo niin tuo mopo näyttää vakiona paljon matalammalta kuin mitä tuo oli mulle tullessaan.
Käytössä kärsineen ohjauslaakerin korjaus:
Ei töki enää ohjaus
Korjaantui muuten etupumppujen vuotokin sillä että puhdistin vain stefat kunnolla. Sekä ongelmat sähköjen kanssa kenties viimein ratkesivat kun ostin tyyriin yleismallin 1-johtoisen 12v jännitteensäätimen. Eteen näkee nyt hienosti mutta vielä pitäisi viritellä taka ja jarruvalo.
Kiinasta saapui myös jokin aika sitten uusi 19mm PHBG kopiokaasari:
Hintaahan oli postikuluineen ruhtinaaliset 23e, ei kai tuota voi siihen hintaan kuin kehua
Laatu vaikuttaisi olevan ihan ok ja osat näyttäis olevan yhteensopivia aitojen dellortojen kanssa. Lisäksi kohokammio on metallia toisin kuin aidossa lortossa jossa se on muovia, mielestäni parempi tuo metallinen. Säätojenkään kanssa ei tarvinnut juuri tapella, neulaa piti laskea pykälällä ja pääsuuttimeksi joku hirveän kokoiseksi porattu että toimii kovallakin pakkasella, hieman seosruuvin säätöä ja voila, hienosti käy ja kiekuu, tyhjäkäyntikään ei oo varmaan koskaan ennen toiminut näin hyvin. Ryyppysuuttimen porasin millin poralla että varmasti lähtee kovassakin pakkasessa käyntiin, no tolkuttomasti se rötää kun käyntiin lähtee eli soppaa ainakin saa, mutta ei siltikään lähde hyvin -20 pakkasessa, -10 asti tuntuis lähtevän kohtuudella. Ei näitä mopon koneita taida olla oikein pakkasiin suunniteltu, -20 asteessa tuntuu olevan muutenkin niin kankea polkea.
Noh, isomman kaasarin vaikutus tehoihin: tuntuis että keskialueen vääntö parani jonkun verran ja kenties yläkierroksillekin tuli hieman lisää puhtia. Hienosti se ainakin jaksoi 2-päällä vetää täyttä höyryä -15 pakkasessa. Samalla reissulla meinasi sitten poliisikin päästä testaamaan mopon vetoja uudella kaasarilla mutta tällä kertaa kävi tuuri, mopo ei jostain kumman syystä
kröh kröh lähtenytkään enää käyntiin kun poliisi käski käynnistää ja selvisin 6 päiväsakolla, takavalo ja nopeusmittari puuttuivat, mopossa tehoputki ja kulkee omistajan mukaan 60km/h
Ei vienyt edes kilpeä, se kyllä olikin jäänyt tallin pöydälle
No parempi noin, ei nimittäin ois suorituskielto nyt vituttanutkaan kun autokoulun olen juuri aloittanut. Kyllähän sitä tunsi itsensä vähän idiootiksi, pitänee lopettaa tämä mopolla kaahottaminen ainakin siihen asti että sen autokortin saa.
Dynokäyrää pitäisi taas ottaa että näkisi kaasarin vaikutuksen kunnolla mutta lähistöllä oleva kiihdytyssuorani on taas jäässä joten ei pysty. Ruuvirenkaaseen ostin muuten niitä wronic ruuveja mutta enpä jaksanut alkaa tekemään enkä taida jaksaakkaan.
Sitten tuli aloitettua jo pitkään suunniteltu ultimaattinen monitoimimittari joka tietysti sisältää entistäkin kehittyneemmän P.H.V.E.
Poliisin Huiputtaja Verojen Estäjä ominaisuuden. (edellinen P.H.V.E. laite kärähti jokin aika sitten jännitteensäädinongelmien takia ja se oli muutenkin vähän ongelmallinen). Videota tulee ehkä joskus jos saan edes laitoksen tehtyä.
Piirilevyä siinä jo piirtelin mutta vituiksihan se eka yritys taas meni ja piirilevy loppui, pitää sitä ostaa lisää. Mittariin tulee siis 4-numeroinen led segmenttinäyttö ja siinä on nopeusmittaus, matka, koneen lämpö ja kierrosluku. Näitä saa ostaakkin, hinta on alustavasti 200e ja toimitusaika puolesta vuodesta vuoteen
Ai niin, alussa puhuin Keewaysta ja muistin että en oo vissiin edes laittanut tänne kuvaa millainen siitä loppujen lopuksi tuli ennen kuin myin sen niin tässä:
Oli se kyllä kaikkine pirun vikoineenkin ihan hyvä mopo. Melkein tulee tippa silmään sitä muistellessa.
Njoo, vähän tuli kuvia ja liikaa tekstiä mutta jatketaan säätöjä
e: jaa oli tuo keewayn kuva sittenkin jo..
no olkoon, jos siitä saisi nyt kommenttia että tuliko siitä hieno.