Järeä monkey, 187cc turbo

lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 29.6.2013 19:24

Siinäpä ois.
http://www.youtube.com/watch?v=YUsl_2u1 ... MXxWtur73Q

Muutama hassu kohtaus löytyy mistä ei tänne tarvi kommentoida :D
Muutenki hyvin varovaisesti ajelua ettei vain sammu.
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut ramba__ » 30.6.2013 0:11

Mukavan oloisesti se ärähtää kun antaa kunnolla kaasua 8)
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut AceFin » 30.6.2013 0:25

Oho, kyllä siellä näyttää jo vetoja olevan ;)
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Blacklake » 30.6.2013 1:19

Ffffftpziuu :D Ajoasento aika polvet suussa.
Mutta on se vaan aika hienoa, aluks pientä röpötystä, sitten vetää sutien ja helvetin mahtava turbon vihellys kun vaihto vaihdetta :D
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 30.6.2013 13:31

Iha hyvä se on silti ajaa, ei vaan passaa tuossa vaihdissa montusta ajaa :D
On ainakin paino aika edessä.
Jotaki häikkää tuossa on vaihteen vaihossa kun jää rötäämään, varmaan johtuu siitä että dumpissa on liian jäykkä jousi.

Sitten se sutii kun saa kytkintä pitämään paremmin, mutta kyllä se tuossa siltä tuntu että nelosella ois perä lähteny irti.
jt-87
Pyörä:
Suzukeja:S1, PV, DS80
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
5.9.2009 21:25
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut jt-87 » 30.6.2013 16:41

Sehän jo suhisee ihan mukavasti :)
Blairexhaust putken profiililla: http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75
Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 1.7.2013 22:24

Sehän vaikuttaa vetävän aika komeasti. :)

Vielä kun se täysin säätöihin sais että ei tuota röpellystä tule, niin luulis ampasevan aika kovaa jo valoista maaliviivan yli. :seko:
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 1.7.2013 23:43

Ihan hyvin vetää kun aattelee että vielä saa ainakin puolet enempi tehoja, ja kun kytkimen luistamisen määrää ei tiiä vielä.

Pitää koittaa säätää alakierros seos paremmaksi, en tiiä onko mahollista edes saaha täysin sellasta ettei röpeltäis, vaatii ehkä sitä että ei laita noin alhaalta kaasua pohjaan asti. Sitten jos lähtöä ottaa niin pitää olla kierroksia niin paljon että on ahdoilla. Vaihteen vaihtoon jo luulis auttavan se että lyhensin dumpin jousta puolella.

Huomena pitäs tehä koneeseen muutosta jolla sais öljynpaineet pysymään kiihytyksessäkin, keksin jo aika hyvin toimivan tavan noin niinku teoriassa :D
Kytkimen osat vois tulla hyvällä tuurilla huomena, mutta tuskimpa.
Nyt myös koneessa teboilin superbike öljyt, mutta ei kummempaa eroa, tosin nyt kytkin saattaa saada liika vähänkin öljyä.

Videossa siis oli lähteny öljypumpun päästä sokka irti, tuo onneksi löyty koneesta, oli vaan niin levenny että ei toiminu enään sokkana.
Kuva

Monkeyttiin aikasemmin postattua.

Öljypumpun korjaus.
Vaikea oli hitsata kun tuo sokka on niin hepposta tavaraa että hajoaa heti jos taittaa ja veteli palio hitsatessa.
Mutta muuten tuo on just sellanen korjaus mitä tämmösessä tulee, kytkinkopan irrotuksestaki on tullu jokapäiväinen homma ja rupiaa menemään helposti, tiivisteenki otin välistä pois, niin homma helpottu huomattavasti.
Kuva
Tuosta näkeekin että ihan läpi asti en hitsannu tuota kun sokka suli ja katos aika helposti hitsatessa, vaikka kahesta sokasta tein, niin ei riittäny ympäri asti
Välystä noille jäi aika paljon, mutta vähemmän mitä viimeksi ja ainaki nyt nuo pyörii nätisti eikä tahmaa. Eli tuo sokka oli niin hepposta tavaraa että ei ole ihmekkään että se oli karannu tuolta välistä. Jos tuokin hajoaa, niin sitten hitsaan heti ison rikan tuohon kiinni, olisin jo nyt niin tehny, mutta kerkesin hitsata tuon jo kiinni sen enempää aattelematta.
Kuva
Laitan noihin raakaa rvs:ää jos hitusen auttais tekemään kovempaa noista, tuo kansi osakin ottanu jo vähän damagea, mutta nyt siinä on välystä enemmän.
Kuva


Nyt pitäis dumpinkin toimia, tuostakin vielä otin yhen kiekan jousta pois niin on varmasti löysä. Tuo jousihan ei itessään pidä läppää kiinni, vaan sielä on ahdoilla kummallakin puolella paine.
Kuva
Se ahdonsäätö sydeemi minkä laitoin tuohon, niin oli hyvä kun rupesin kattoon miten se toimii, niin joku kiinalainen oli laittanu nuolen siinä väärin päin ja niin se ois antanu max ahdot, mutta pitihän sitä toimintaa kokeilla kompuralla ennen asennusta ja laitoin nuolen toisin päin :D On siinä jousi ja kuula joka tekee sen että hukkis ei aukea ollenkaan ennen kuin painetta on jo jonku verran, 0.3-0.5bar ja kuulan toiselta puolelta sitte säätää vuotoa millä ahtopainetta voi muuttaa.
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 4.7.2013 22:55

smulle kirjoitti:Toimii varmasti ainaki hetken:D Ei iha varmaa suunniteltu tommonen isojen diesel työkoneiden mineraaliöljy tommosille kieroksille:D Kokemustakin löytyy.. Talvella ei ainakaan pelitä...

Kyllä se turbo diesel-koneessa aika kovia kierroksia näkee, ja automaattilootassakin on märkäkytkin (delvacissa on allison c4 automaattivaihteistoluokitus ja bensamoottoriluokitukset myöskin), jotenka ei pitäisi olla ongelmaa jos sitä käyttää mikäli viskositeetti vaan on sopiva.

Mutta eipä tästä sen enempää, itse kyllä laittaisin tämmöiseen kunnollista prätkäöljyä.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
oluttynnyri
Paikkakunta:
kalanti
Liittynyt:
19.7.2009 12:14
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut oluttynnyri » 5.7.2013 17:27

Toivottavasti kytkin tulee kestämään tehot mitä tästä irti saa :)
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 5.7.2013 17:48

Kytkimen osat tosiaan tuli tuossa tiistaina, mutta ei ne siltä näyttäny että ne sen enempää tehoa pitäis, niin piti keksiä jotain muuta.
Tulee aika prototyyppi joka varmaan kilahtaa nopiasti jos toimii, mutta tietääpähän että onko järkeä tehä parempaa.
Tuon osan pitäis kestää, mutta ite tehon ottava osa varmaan napsahtaa halki jossaki välissä.
Kuva
oluttynnyri
Paikkakunta:
kalanti
Liittynyt:
19.7.2009 12:14
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut oluttynnyri » 5.7.2013 17:56

Kytkin on virityksissä ikävää joka vehkeessä. Ja tälläisen ei saa mitään kauhean erikoista. Millaista olet nyt rakentelemassa?
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 5.7.2013 18:12

Kytkimeen tulee tuplasti jousipainetta mitä siinä oli. ns 8 jousinen kytkin.
Arveluttaa vähä vaan lisääntyvä paino ja se pitäs myös olla aika tasapainossa jotta ei räjähdä koko kytkin kun tarpeeksi tulee kierroksia.
Qki Jr
Liittynyt:
31.10.2011 21:30
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Qki Jr » 7.7.2013 21:16

sopisko jonku rossin kytkin?
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Tume34 » 7.7.2013 22:43

lokitekki kirjoitti:Kytkimen osat tosiaan tuli tuossa tiistaina, mutta ei ne siltä näyttäny että ne sen enempää tehoa pitäis, niin piti keksiä jotain muuta.


Minäkin haluaisin kyllä oppia pelkästään silmällä näkemään millainen kitkakerroin kytkimen osilla on.
Dank memes melt steel beams.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista