Järeä monkey, 187cc turbo

lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 8.7.2013 14:54

Tuossa on niin pieni kytkin, että ei taida muut sopia.

Ehkä sinäkin opit jos joskus vastaavaa teet..
Jäykemmät jouset jotka tilasin, niin oli melkein vastaavat kuin mitkä tuossa jo oli, niin ei ne sen paremmin ois pitäny.
sorjoska
Pyörä:
Yamaha yzf-r 125
Liittynyt:
8.6.2010 22:56
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut sorjoska » 10.7.2013 1:21

Tume oikeesti, tollanen piilovittuilu on aika semi lapsellista, varsinkin modelta.
ja aiheeseen, oon nyt ollu useemman sivun hiljaa ja aika taas kommentoida että pirun nättiä jälkee! Kannattaa tosiaan hamstrata mahollisimman paljon jotain rossipyörän kytkimiä, ja niistä koittaaa rakennella tuohon sopiva paketti, jos ei ala pikkuhiljaa kestämään ;)
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Palezu » 10.7.2013 1:32

No kyllä minäkin voisin tuon Tumen kommentin allekirjoittaa.. Täytyy myöskin ihmetellä että ilmeisesti monien mielestä kaikenlainen kritiikki on automaattisesti jonkinasteista vittuilua?
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
sorjoska
Pyörä:
Yamaha yzf-r 125
Liittynyt:
8.6.2010 22:56
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut sorjoska » 10.7.2013 1:36

No tuo lokitekin postaus oli kyllä hivenen huonolla tapaa käsitettävissä, ni jotakuin ymmärrän itekkin tumen kommentin. mutta silti, aina jos tähän jotain kritiikkiä tulee niin se on pääosin tumelta tullutta.? Siitä ei sen enempää, takasin aiheeseen.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Tume34 » 10.7.2013 13:50

sorjoska kirjoitti:Tume oikeesti, tollanen piilovittuilu on aika semi lapsellista, varsinkin modelta.


Voi itku, eikö kaikki tykkääkään puolivillaisesta tekemisestä vailla päätähäntää? FYI: parempi termi on sarkasmi.


sorjoska kirjoitti:No tuo lokitekin postaus oli kyllä hivenen huonolla tapaa käsitettävissä, ni jotakuin ymmärrän itekkin tumen kommentin. mutta silti, aina jos tähän jotain kritiikkiä tulee niin se on pääosin tumelta tullutta.?


Kannattaisiko sitten ehkä vastata siihen kritiikkiin?

Yleensä kritiikin tarkoituksena on osoittaa epäkohtia, joten imo kritiikin huomiotta jättäminen on puhtaasti hölmöyttä. Jos taas kritiikki on tullut aiheetta niin vasta-argumentit kyllä painavat aiheettoman kritiikin suohon.

lokitekki kirjoitti:Ehkä sinäkin opit jos joskus vastaavaa teet..


Ehkä niin. Osaatko sinä kertoa miten minä siihen koskaan opin ja miten homma tapahtuu vai pitääkö lähteä jonkun vaatimattomamman sepän (kuten esim. Sarvi-Perkele) opetukseen?

Saisko muuten jotain kuvaa siitä uudesta kytkimestä? Vielä parempi jos saa kuvia joissa sitä vertaillaan toiseen kytkimeen ja sen jälkeen lukuarvoja.
Dank memes melt steel beams.
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 10.7.2013 17:01

Silti tume oot yksi harvoja tässä joka haukkuu jotain ennen kysymistä, jos oisit kirjottanu vaikka että mistä tiiän ettei kytkin pidä, niin kaikki ois päässy helpommalla.

Huonossaki kytkimessä rupiaa potentiaalia löytyyn jos levyille saa tarpeeksi painetta.
En sitä tarkottanu etteikö uudet osat parantais pitävyyttä, vaan sitä että kun kytkin pitää niin ruuvaan koneeseen lisää ahtoa. Sen jälkeen se luistais ja joutuis taas ottaan koneen auki. Oon kytkimen käyttäny varmaan 10 kertaa auki kun se luistaa, niin voin jo arvata että ei se saman paksuisilla kevlar levyillä ja sormilla saman tuntuisilla uusilla jousilla parane huomattavasti.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Tume34 » 10.7.2013 17:17

lokitekki kirjoitti:Silti tume oot yksi harvoja tässä joka haukkuu jotain ennen kysymistä, jos oisit kirjottanu vaikka että mistä tiiän ettei kytkin pidä, niin kaikki ois päässy helpommalla.


Miksi minun olisi pitänyt sitä kysyä? Sinähän sanoit sen itse; katsoit vain ettei ne osat näytä siltä että ne pitäisi.

lokitekki kirjoitti:Huonossaki kytkimessä rupiaa potentiaalia löytyyn jos levyille saa tarpeeksi painetta.En sitä tarkottanu etteikö uudet osat parantais pitävyyttä, vaan sitä että kun kytkin pitää niin ruuvaan koneeseen lisää ahtoa.


Tiettyyn rajaan asti kyllä. Painehan ei suoraan vaikuta mitenkään kitkaan, paineella voidaan ainoastaan "kasvattaa" kitkapinnan määrää mutta vain sen mitä materiaali antaa myöten. Perusfysiikkaa.

Montako kertaa ajattelit sitten käydä syklin lävitse? Ja miksi sitten tilasit kyseiset kytkimen osat, mainostettiinko niitä jotenkin hienosti vai?

lokitekki kirjoitti:Oon kytkimen käyttäny varmaan 10 kertaa auki kun se luistaa, niin voin jo arvata että ei se saman paksuisilla kevlar levyillä ja sormilla saman tuntuisilla uusilla jousilla parane huomattavasti.


Paha vain ettet sormilla tunnustelemalla saa selville sen paremmin jousivoimaa (muuten kuin todella epätarkasti) kuin materiaalin kitkakerrointakaan.

Kai sitä pitäisi vain lakata ihmettelemästä tätäkin projektia ja todeta joidenkin tosiaankin menevän vain fiilispohjalta ja kantapään kautta vaikka vähemmälläkin pääsisi.
Dank memes melt steel beams.
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Juunish » 10.7.2013 17:37

Itse oon sitä mieltä, että Tumelta tulee ihan hyviä pointteja, ja varmasti lokitekki on joihinkin näistä myös tarttunut. Ei kannata suuttua turhasta pojat.... Tarkoitus on varmasti hyvä, ja tarkoituksena on nimenomaan auttaa lokitekkia näillä kommenteilla. Suomessa jengi ei vaan ole tottunut tällaseen suoraan palautteeseen, mitä ulkomailla kyllä näkee enemmänkin. Plussat tumelle! ;)
Midrace Aerox projekti
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut arsori » 10.7.2013 17:39

Tässä on reilut kolmekymmentä sivua aika asiallista keskustelua ja suhteellisen näyttävää kädentaitoa sekä moottorintuntemusta. Kannattaako nyt lähteä tälle linjalle? :roll:


Jostaki vaan hiton jäykät jouset kytkimelle, ja jos vielä luistaa niin otat koko kytkimen irti!
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Tume34 » 10.7.2013 17:43

arsori kirjoitti:Tässä on reilut kolmekymmentä sivua aika asiallista keskustelua ja suhteellisen näyttävää kädentaitoa sekä moottorintuntemusta. Kannattaako nyt lähteä tälle linjalle? :roll:


Imo ei kovin mielenkiintoista keskustelua, lähinnä lammasmaista ylistystä ja kuorolaulantaa. Ei mitään mielenkiintoista eikä mitään tietoa lisäävää.

Moottorintuntemuksesta olen kyllä täydellisen eri mieltä. Työn jälki on kyllä hyvää ja siistiä, en ole koskaan sitä kieltänytkään, mutta asiantuntemus on kyllä ollut enemmän kuin usein hakusessa.

Jos ei olisi niin mitäpä minä tänne mitään edes kommentoisin.
Dank memes melt steel beams.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Shape » 10.7.2013 19:43

Tume34 kirjoitti:
lokitekki kirjoitti:Huonossaki kytkimessä rupiaa potentiaalia löytyyn jos levyille saa tarpeeksi painetta.En sitä tarkottanu etteikö uudet osat parantais pitävyyttä, vaan sitä että kun kytkin pitää niin ruuvaan koneeseen lisää ahtoa.


Tiettyyn rajaan asti kyllä. Painehan ei suoraan vaikuta mitenkään kitkaan, paineella voidaan ainoastaan "kasvattaa" kitkapinnan määrää mutta vain sen mitä materiaali antaa myöten. Perusfysiikkaa.
En tiedä nyt mitä tarkalleen tässä tarkoitat, mutta eihän se paine siihen kitkaan ilmiönä vaikutakkaan, mutta kitkavoimaan taas kyllä.

Kuva

Koska pinta-ala on teoriassa vakio, kaavan mukaan painetta kasvattamalla saadaan puristavaa voimaa F kasvatettua.

Kuva

Koska Fn kasvaa, yllä olevan kaavan mukaan myös lepokitkavoima Ff kasvaa, jolloin voimme siirtää suuremman vääntömomentin kytkimen läpi ilman sen luistamista.

Perusfysiikkaa.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Tume34 » 10.7.2013 20:53

Kyllä, olet oikeassa, olin väärässä. Unohdin vallan kokonaan tuon P:n kaavasta ja ajattelin vieläpä kaikenlisäksi asian atomi- ja molekyylitasolla asti.

Kytkimessä ja moottoreissa yleensäkin ei onneksi tarvitse niin pitkälle koko ajatusta viedä.
Dank memes melt steel beams.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Shape » 11.7.2013 7:07

Postettu liuta henkilökohtaisuuksiin meneviä viestejä. Ihminen voi olla erehtyväinen, mutta oppivainen. Jos nyt sattuu pikkunen ajatusvirhe, joka kuitenkin lopulta tehdään asiallliseen sävyyn selväksi, ei oikeuta arvostelemaan henkilökohtaisella tasolla ja jauhamaan paskaa.

Ottakaa mallia lokitekkista, hän keskittyy pääosin vastamaan siihen kritiikkiin, eikä niinkään itkemään "kuinka ilkeä tuo on, kun kyseenalaistaa jotain."
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 12.7.2013 20:31

Tume34 kirjoitti:Kai sitä pitäisi vain lakata ihmettelemästä tätäkin projektia ja todeta joidenkin tosiaankin menevän vain fiilispohjalta ja kantapään kautta vaikka vähemmälläkin pääsisi.

Itse ainakin mielummin värkkäilen ja kokeilen käytännössä erilaisia variaatioita asioista, kun mietin pääni puhki kuinka mikäkin tulisi tehdä. Ei luulisi muutenkaan muiden pääkoppaa vaivaavan jos joku tekee pidemmän kaavan kautta. Ajattelisin että tälläisessä harrasteluvärkissä muutenkin "vähimmällä pääseminen" ei ole se tärkein juttu. Vähän turhan totista meinaa olla nämä analysoinnit täällä, kysehän on vain mankista :roll: Joojoo koneesta haetaan lähestulkoon maksimitehoja jne. mutta silti :nörtti:
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Tume34 » 13.7.2013 2:57

Joo mutta kun minun pointtini on koko ajan ollut se, että onko pyörää järkevää keksiä uudestaan? Eli onko mitään itua itse kokeilla (ja failata) käytännössä ne täsmälleen samat asiat jotka jotkut muut ovat jo aikoja sitten selvittäneet. Varsinkin kun kyseisistä kokeiluista on laadittu jo erittäin hyvät teoriat ja laskukaavat joilla voitaisiin välttää tulevaisuuden harrastajien failaaminen, jotta tulevaisuuden harrastajat voisivat paneutua oikeasti aivan uusiin ongelmiin ja niihin asioihin jotka on vielä selvittämättä.

Mutta joo, mikään pakko näin ei tietenkään ole tehdä. Jos haluaa kokeilla kaiken itse niin mikään ei sitä estä. Mutta silloin on imo turha ihmetellä jos tulee vähän kritiikkiäkin asiaa koskien.
Dank memes melt steel beams.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista