Järeä monkey, 187cc turbo

sorjoska
Pyörä:
Yamaha yzf-r 125
Liittynyt:
8.6.2010 22:56
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut sorjoska » 23.7.2013 0:47

Tollanen starttiha lisää vaa katu uskottavuutta, kaikki mörkö turpo koneetha laitetaan aina sähköllä käyntiin eikä poleta=D
_nigge_
Pyörä:
Gilera RCR '10(EX),Husqvarna WR 125 '09
Paikkakunta:
Toijala
Liittynyt:
28.4.2012 20:08
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut _nigge_ » 23.7.2013 11:36

Sit kun on valmis ni pistä paukkusysteemi ni voi vaikka valoissa paukuttaa putkee niinku Bamsen volvolla :lol: Ei tohon isompaa/isommasta kytkintä sais sovitettua?
''Tottakai se menee kovaa ku se on husse!''
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Blacklake » 23.7.2013 13:17

"Saatanan idiootti!" 2:23
Tai sitten noin.. :D
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 23.7.2013 15:43

_nigge_ kirjoitti:Sit kun on valmis ni pistä paukkusysteemi ni voi vaikka valoissa paukuttaa putkee niinku Bamsen volvolla :lol:


Sitten kun tässä on megaruutat ja -sparkit niin sittenhän sitä lähtörajaria kehtaa paukuttaa vaikka millä mitalla. :)
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 23.7.2013 19:53

Rajotin pauketta on mahollista saaha.

Tuommosta telinettä tuli startille ja rattaalle, kyllä kai ne tuolla kiinni pysyy.
Pari teko kuvaa tulee paremmalla ajalla.
Kuva
Kuva
Tuota vielä hipostellaan niin että näyttäis kytkinkopalta.
jt-87
Pyörä:
Suzukeja:S1, PV, DS80
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
5.9.2009 21:25
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut jt-87 » 23.7.2013 20:03

Jos ei muuta, niin on ainakin järeää osaa taas raudasta taiottu esiin :)
Blairexhaust putken profiililla: http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75
Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 23.7.2013 21:19

Jos jotain, niin heavy dutyä!
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 24.7.2013 20:35

Pari lisä kuvaa tuosta.
Ensin hitsasin mangeettoon tuon sydeemin.
Kuva
Kuva
Kuva
Rakennus alko tuolla putkella, tuosa ennen hitsausta se on suunnilleen keskellä mangeettoon nähen.
Kuva
Tuossa viimmesimpiä vaiheita, eli yhistää nuo osat toisiinsa. Tukea laitoin että ei hitsatessa muuta paikkaa.
Kuva
Tärkemmän osan sitten hitsasin viimmesenä, kuumilla hepeillä välillä jäähyttäen ettei laakerit mene.
Kuva

Uuden startin tilasin kun ei tuo pelitä kunnolla ja hiiletkin kulahtanu. Muutenki menee aikaa kun pitää kytkin teettää. Jospa jotaki muuta laittamista keksis, esim penkki.
aamojj_
Pyörä:
Rieju MRT '12
Liittynyt:
4.1.2013 9:22
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut aamojj_ » 24.7.2013 22:13

Nättiä! ;)

Oikeen mukava seurata kun joku oikeesti osaa tehdä ja myös tekee joka ikisen osan/asian itse. En millään malttais odottaa valmistumista ja kunnon videota :lol:
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 24.7.2013 22:15

Hetkiinen, etkai kellottele kampia suoraan laakereiden varassa pyöritellen? Suoraan akselia vasten se pukki pitää olla eikä mitään saa olla välissä..?

Montas kiloa tuo "magneetonkoppa" painaa? :D
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 25.7.2013 1:30

EI se varmaan paljoa kiloa enempää :D

Ei kai ainakaan noilla laakereilla ole vaikutusta muutakuin hyvin vähä?
Vaikka siinä tuntuva välys ois, niin kampurahan lepää noiden laakerian päällä ja välys jää "ylös"?
En edes osaa tai ei tuota edes pysty niin tarkasti laittaan suoraan että tuolla ois merkitystä. Mangeettossa on heittoa melko palio, varmaan kympin luokkaa, kun taas suoraan akselista mitattuna oli satku.
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 27.7.2013 16:32

Koitin tehä vähä virtaavamman ilmanputsarin kun tuo aikasempi hajos aika hyvin kun käynnistyspolin hakkas sitä vasten.
Tuon voi kääntää toiseenki suuntaan, mutta luulen että noin toimii paremmin kun ei ime housuista pölyä eikä niin roskia sun muuta lentävää :D Vois tietty tehä jonkun suorankin, ainakin show käyttöön.
Kuva
Putsarina öljysihti hitsattuna tuonne väliin.
Vois jossaki välissä hitsata liittimen tuohon niin voi mitata että ahistaako tuo, jos tulee alipainetta niin se ahistaa.
Kuva
Osaiskoha joku sanoa että saiskohan minkään vertaa latausta jos ottais langat vasemmasta osasta tuohon oikeaan, vai pitäskö laittaa ohuempaa lankaa jotta sais paremman? Kuva väärentää kokoa, oikesti oikeanpuolen paikat on suunnilleen samaa kokoa kuin tuossa toisessa.
Kuva

Oli kärpänen menny tarkastaan kytkinkoria ja oli tuossa kuolleena :D
Kuva
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Tume34 » 29.7.2013 14:49

Mittaile resistanssit noista vasemman ja oikeanpuoleisen laturin käämeistä. Kun nyt projekti ei muutenkaan ole niin justiinsa niin voit aika turvallisesti olettaa suurempiresistanssisen tarkoittavan enemmän kierroksia käämissä ja näin ollen tehokkaampaa laturia.
Dank memes melt steel beams.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut jkoljo » 29.7.2013 18:16

Mitä suurempi resistanssi, sitä vähemmän staattori voi tuottaa tehoa, olettaen että indusoituva jännite on sama. Jännite taas riippuu käämin kierrosten lukumäärästä. Jos kierrosten lukumäärä on käämeissä sama, se käämi jossa on pienempi resistanssi, on rakennettu paksummasta langasta.

Eli valitse se jossa on paksummat käämit, ja toivo että se tuottaa tarpeeksi jännitettä oheislaitteiden käyttöön jo koneen kierrosalueen alapäässä.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Tume34 » 29.7.2013 19:29

Eikö se resistanssi nyt sitten kasvakaan johtimen pituuden mukana? Ts.eikö suurempi resistanssi löydy aina pidemmästä johdosta, eli suuremmasta kierrosmäärästä käämissä?

Generaattorin antama virtahan riippuu suoraan magneettikentän voimakkuudesta, vaihtelunopeudesta sekä johtimen pituudesta.
Dank memes melt steel beams.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista