ch-poika
- Pyörä:
- Derbi ja Manki
- Liittynyt:
- 24.10.2009 7:39
Hiukan liian vähän painetta? Säiliönkannessa oleva ilmareikä vähän tukossa?
ooosq.
- Pyörä:
- Ch Racing WSM 50 (EX), Cagiva Mito Oro 125
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 22.1.2011 12:21
No ei se kyllä mikään kallis ollut että sekin saattaa vaikuttaa. Ja pitää kokeilla laittaa lisää painetta kun maalaan toisen katteen.
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
Hyvältä ainakin tuo pinta näyttää ja värikin on mitä mainioin!
-atte-
- Pyörä:
- Polkumapyörä
- Paikkakunta:
- Kerava, D-rapun poikii.
- Liittynyt:
- 29.5.2010 1:58
Ohensitko maalia tarpeeksi ja sekoitit huolellisesti?
En mä sinua tyhmänä pidä vaikka kysyn noita perus juttuja. Mutta on kyllä ihan tarpeeksi hyvää pintaa mopon katteeseen. Jatka samaan malliin!
Yesterday is history, Today is a gift, Tomorrow is mystery!
ooosq.
- Pyörä:
- Ch Racing WSM 50 (EX), Cagiva Mito Oro 125
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 22.1.2011 12:21
Kiitoksia vain !
Juu siis tuli se ohennettua ja sekoitettua omasta mielestä ainakin hyvin. Ite veikkaan että se vika on tuossa ruiskussa kun se oli vaan joku halpisruisku. No juu onhan se aika hyvä pinta omastakin mielestä.
46327
- Liittynyt:
- 14.6.2012 23:33
tommosen väänsin nopeeta ja pakko sanoo ettei ois pahan näköne noinkaa
punasillaki katteilla siisti!
ooosq.
- Pyörä:
- Ch Racing WSM 50 (EX), Cagiva Mito Oro 125
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 22.1.2011 12:21
Eipä oo juu pahan näkönen! Mutta katteet on nyt kuitenki punasella, siihen ajattelin jotain mustia tarroja; esim just tuon ch racing logon. Ja toi musta takaratas näyttää aika hyvältä, niin taidankin suihkia jokupäivä siihen väriä pintaan. Kilpi myöskin menee underiin edelliselle paikalleen.
Sami L
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 1.5.2010 14:50
Kerroppa miten sä maalaat sillä, päästätkö liipasimen kokonaan irti kun vedät yli ja sitten painat uudestaan seuraavalla vedolla? Tuolla tapaa varmaa räkimistä koko touhu.
Kääntä
- Pyörä:
- ZX9R
- Paikkakunta:
- Ylivieska
- Liittynyt:
- 4.1.2008 16:49
Niin se oikeesti pitäisin maalata. Ja halppisruisku ei oo automaattisesti paska, pikkuhiljaa sieltä kuluu tiivisteet ja ajan myötä alkaa pätkimään, mutta ei räiskimään.
Mä en nyt tohon muuta kekeis kuitenkaan ku hiukka liian kankee maali -> maalia jää ilmasuuttimeen ja ku sitä kertyy tarpeeks nii se roiskahtaa ilman mukana pois. Kokeile välillä pyhkästä nukkaamattomalla kankaalla ilmasuuttimesta maalijämät pois.
Ja paineista, hyvä olis 2,5-4bar riippuen maalista, ja noin 10metrin letku vaikuttaa vajaa baarin verran ruiskusta tulevaan paineeseen.
ooosq.
- Pyörä:
- Ch Racing WSM 50 (EX), Cagiva Mito Oro 125
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 22.1.2011 12:21
Ja niin teenkin. Eli meinaakko siis että ohenninta vaan lisään maaliin, kattelin kyllä että saatto olla vähän paksua mutta vedin kuitenkin. Ja kompuran oon säätäny että jatkuva paine pysyis siinä 3,5bar ja on just tuollainen 10m letku. Pitäis siis jotakuinki olla kunnossa?
Ja kiitos tiedosta!
Kääntä
- Pyörä:
- ZX9R
- Paikkakunta:
- Ylivieska
- Liittynyt:
- 4.1.2008 16:49
Paineet on varmaan ihan ok jos kompurassa mittari näyttää noin 3,5.
onko sulla maalin ohentamiseen ohjeet vai onko perstuntumalla tehty?
Eräs maalari mulle kerran aikoinaan opetti kikan jota oon soveltanu aina noilla sekasikiömaaleilla maalattaessa ilman tiettyä sekotuskaavaa; ohenninta niin paljo et sekotustikkua nostaessa siitä valuu ensin norona noin 2-3 sekuntia ja sit alkaa tippaamaan. Toiki riippuu hiukka suuttimen koosta, uskoisin sulla olevan 1,5mm?
Sit jos jotain lohkoja tai runkoo/haarukkaa maalaa nii saa kyllä olla kankeempaaki, mut missä pitää saada hyvä pinta nii pitää olla ohuempi maali. Kaikki maalit ei tasotu kuivuessaan kankeena vedettynä
^^pazi^^
- Pyörä:
- 4 pyöräinen
- Paikkakunta:
- Iisalmi
- Liittynyt:
- 4.3.2009 19:13
Maaluu tapa sul on kunnossa jos teet noin mitä tuol sanottii et muka väärä tapa, kannattaa katsoa neulan tiiviste et vuotaako sieltä, sit putsaat sen ruiskun oikeesti hyvin, liuotin ruiskut tinneriä ja paineilmaa viel perään ettei jää mitään pikkustakaan maalipaskaa sinne. Hyvin huolettu ruisku auttaa paljon, mitä en nyt epäile ettei olisi, mutta kun se pitää olla puhdas, paineet vaikuttaa ihan hyvältä. Toivottavasti selviää mistä kyse ja maalaus onnistuu paremmin
Kääntä
- Pyörä:
- ZX9R
- Paikkakunta:
- Ylivieska
- Liittynyt:
- 4.1.2008 16:49
Halppisruiskujen yleisin vika nimenomaan on se neulan tiiviste, mutta se kyllä kestää useemman maalauskerran. puhdistaessa liuottimet kuivaa ja se halkee.
Kaikissa ruiskuissa se ei edes oo mikään tiivisteen näkönen, vaan joku hemmetin nahkarinkula..
O-rengas vaan tilalle nii ei enää pätki
ooosq.
- Pyörä:
- Ch Racing WSM 50 (EX), Cagiva Mito Oro 125
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 22.1.2011 12:21
No pitää juu kattoa se neulan tiiviste! En kyllä usko että vielä olis menny koska oon neljä? kertaa tolla maalannu ja joka kerta putsannu huolella tinnerillä ja paineilmalla. Ja juu ihan perstuntumalla sen ohentimen kanssa menty, pitääpä koittaa tota juttua.
Osat tuli toissapäivänä ja vein ne tänään naapuriin. Tuttu alkoi purkamaan tänään konetta ja joku päivä sitten kun mitenkään kerkeää (loppuviikosta?) aletaan lyömään kasaan. Kuvia laittelen sitten kun on jotain aihetta niitä laitella.
Ainiin ja kiitoksia taas kääntä!
Sami L
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 1.5.2010 14:50
Se on muuten poijaat väärä tapa et ilman tulokin keskeytetään ennen uutta vetoa, liipasinta pitää käyttää vain sen verran auki vetojen välissä, että vain maalin tulo pysähtyy siinä välissä, jos ilman tulokin keskeytyy niin se räkäsee kun painat liipaisinta uudelleen..
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista