Pari kuvaa turbosta, pientä hinkkailua vielä vaatii.
Tein tuommosta cnc lookkia tuohon, vaikka eipä tuo noissa kuvissa oikein toimi.
Tuo asennus ei ois onnistunu jos turbon keskiosaa ei ois onnistunu kääntää, nyt se tulee vaan kahella pultilla kiinni, mutta luulen että toimii silti. Jos ei toimi niin tuosta voi vaikka hitsata pakopesään pinnapultin ja mutterilla kiinni, sen tosin vois tehä vielä, kun aikaa on ennenku tuota tarvii.
Turbo on borgwarner kopio kkksta, imupuolen valu tuossa on järeämpi ja erilailla tasapainotettu siivet, muuten samanlainen.
Tuota laippaa piti kahen pultin kohilta muokata hitsaamalla, että sai ne niin että nuo putket ei ole edessä.
Tuo rakenne koostuu kahesta 1" jyrkästä kulmasta jotka on täyttöhitsattu migillä ja viilattu pieneneen tasasesti, hukkaportin kohilla sitten kulman pää hiottu mahollisimman tasaseksi että läppä ois pitävä.
Tuossa pitäs olla aika optimi virtaus, jos hukkiksen haara ois vaan reikä kanavan reunassa, niin sillon ei toimis. Jospa tuo toimis niin että läpän ei tarvis avautua liian aikaisin jotta ei tule yliahtoa.
Tuossa ekassa laipassa on periaatteessa 3 tiivistepintaa, 2 ottaa kanteen kiristäessä ja yksi ottaa reunoilta ja on kohtuu hyvä sovitus.
Kuvasta näkee että muutin läpän mekanismia niin että se aukeaa enemmän, hukkaportin kellossa kun iskua oli vain joku 12mm.
Testasin toista kameraa, en tuota muuten ois sisällä kuvannu.