Ekin Aprilia SR | Valmis!

The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Ekin Särä | Maalia vai carbon look teippiä?

ViestiKirjoittanut The Eki » 19.11.2012 18:55

Kyllä mää nyt siihen päädyin että mää teippaan nuo katteet. Ebaysta aattelin tuota teippiä tilata ku siellä maksaa jonkinverran vähemmän kuin täällä suomessa. Ja kyllä tuon luulis paikalleen tuohon mopoon menevän kunhan vaan muistaa ettei yritä mopolla mahdottomia. Ehkä suurin ongelma tässä tulee olemaan se että miten saan nuo etukatteiden sivulla olevat reijät teipattua. Kai se pitää leikkelemällä tehdä ja niin että kaikka saumat on semmosissa paikoissa ettei ne heti hyppää silmille. Mitä veikkaatte paljoko ton mopon wrappaamiseen tarttee tota teippiä? riittäisköhän 1,5m x 2m palanen?

Niinjoo ja teharinki sain asennettua kohtuu hyvin paikalleen. Semmonen ongelma ilmaantu heti että mopo kiihtyy aluksi ihan normaalisti mutta sitte hetkenpäästä se alkaaki hyytymään ihan kunnolla. teharin kanssa ei kierrä ajossa ku 7krmp. voiskohan olla että käy laihalla vai pitäsköhän alkaa varia säätään vai mitähän pitäs tehä :D
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Ekin Särä | Maalia vai carbon look teippiä?

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 19.11.2012 19:03

No varmaan voi käydä laihalla jos, et suutinta isontanut. Mutta enemmänkin varin säätöihin viittaa.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Ekin Särä | Maalia vai carbon look teippiä?

ViestiKirjoittanut jukke96 » 19.11.2012 19:05

Huomaa että tässä on suorasuihkutus ;) Ja oliko se nii että et oo vielä saanu sitä kisaohjelmaa?
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Ekin Särä | Maalia vai carbon look teippiä?

ViestiKirjoittanut ramba__ » 19.11.2012 20:36

Käyppäs asennuttamassa se kisaohjelma ja säädä ihmeessä variaattori..
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Ekin Särä | Maalia vai carbon look teippiä?

ViestiKirjoittanut Zoneri » 19.11.2012 22:13

Juu, kisaohjelmahan vaan paikailleen. Kokeile pikkuisen keventää rullia.

Jos noi kaikki (tai mitä yleensä wnbkarbonoit) katteet saat ilman ryppyjä tms tuolla eebayn halpiswnbkarbonilla tehtyä ja suhteellisen hyvin vielä, täältä pistän postilla tulemaan sinne yhden ES:n verran rahaa eli 1.05€ postilla sinne. :D Vaikka kukaan ei (yllättävää) minua ysko, mutta tuo karbonteipillä päällystäminen on ihan samperin hankalaa. Ja vielä karseemmaksi tekee tuo halpis carboni.. Kalliimmalla 3m teipillä se on paaljon helpompaa, mutta katteiden karbonointi maksaisi +300€. (ainakin)
Paska mikä paska.
The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Ekin Särä | Maalia vai carbon look teippiä?

ViestiKirjoittanut The Eki » 20.11.2012 0:17

Noo minähän teen sitte eillä tavalla että tuolta ebaysta tilaan ekaksi pienen arkin tota teippiä ja kokeilen miten se noihin takakatteisiin menee. Jos se on aivan älyttömän hankalaa niin sitte jää uusi satsi tilaamatta :D Tuossa ajellessa hoksasin sen että minkätakia tuo ei meinaa pysyä tehoalueella vaikka rullia on vaihdeltu. noo vastaushan onkin ihan selvä. vastapainejousi onvarmasti ihan liian löysä, onhan sillä ajettu jo 17600 km :D sinänsä ei ole ollenkaan ihme ettei pysy tehoalueella. Röpötyskin on nyt hävinnyt kokonaan. seuraavaksi sitten sparelta uus vpjousi ja motormanille kisaohjelman laittoon. Mikä vpjousi muuten kannattais laittaa tuon leovincen kanssa? Oisko vakio tarpeeksi hyvä tuolle?
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Ekin Särä | Maalia vai carbon look teippiä?

ViestiKirjoittanut ramba__ » 20.11.2012 0:44

Laita vakio, näiden vakio oli muistaakseni monia +% jousia tiukempi.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Ekin Särä | Maalia vai carbon look teippiä?

ViestiKirjoittanut Shape » 20.11.2012 0:52

Stage6 Medium kannattaa laittaa, vakiojousi vain vakioon.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Ekin Särä | Maalia vai carbon look teippiä?

ViestiKirjoittanut ramba__ » 20.11.2012 10:47

Ainakin vanhemman ruiskuaprilian vakio vp jousi oli tiukempi kuin uusi stage6 medium.. ?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Ekin Särä | Maalia vai carbon look teippiä?

ViestiKirjoittanut The Eki » 21.11.2012 20:58

Nyt on paripäivää koitettu saaha mopoa säätöihin mutta ei oikeen taho onnistua. Vp jousena on nytte s6 medium. vakio oli tasiaan "hieman" päässy kulahtamaan :D rullina tällähetkellä on 3 4gr rullaa ja 3 vakiota. Kylmänä mopo toimii erittäin hienosti mutta kun lämpiää niin alkaa moottori hyytymään 7krmp kierroksissa. Varmaan säädöt vähän huonot ku on tuo tehosavupiippu paikallaan. viellä ei oo ehtiny viedä säädätettäväksi mut kai seki täytyy tässä jokupäivä tehä. Kaasukin tässä meinaa hirttää välillä. kierrokset jää vähäniinku leijumaan. pitää tarkastaa läppäventtiilin kunto samalla ku otan ilmakurin pois.
The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Ekin Aprilia SR "carbon" | säätöhommia

ViestiKirjoittanut The Eki » 24.11.2012 18:10

Nytpä tais selvitä syy miksi tuo on toiminu melko huonosti tässä lähiaikoina. Tänään odotti tallissa semmonen kiva yllätys että mopo ei lähtenytkään ollenkan käyntiin. Epäilen erittäin paljon että bensapumppu on hajonnu. en kyllä varmasti osta ihan uutta. Nyt särämiehet vois kertoo että miten teillä on ilmennyt pa-pumpunhajoaminen?

Kävin myös räpsimässä pari kuvaa särästä:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
teemu96
Pyörä:
Cagiva Mito -07 & -05
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
18.5.2011 20:59
Re: Ekin Aprilia SR "carbon" | säätöhommia

ViestiKirjoittanut teemu96 » 24.11.2012 23:21

Anteeksi vaan jos en huomaa, mutta mistä nuo katteet muka on rikki :lol:
Cagiva Mito projekti viewtopic.php?f=93&t=83806
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Ekin Aprilia SR "carbon" | säätöhommia

ViestiKirjoittanut jukke96 » 25.11.2012 0:13

Kyllähän ne rikki on, mutta empä huomannu itekkään sitä livenä ;) En kyllä huomaa enkä muistakkaan mistä oli halennu mutta jostain keulasta päin :D
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Ekin Aprilia SR "carbon" | säätöhommia

ViestiKirjoittanut The Eki » 25.11.2012 4:27

teemu96 kirjoitti:Anteeksi vaan jos en huomaa, mutta mistä nuo katteet muka on rikki :lol:

Katoppas kolmoskuvaa tarkemmin tuosta etulampun alta :D Ei sitä ihanheti arvais että tää on aikonaan kolaroitu näillä katteilla :D
The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Ekin Aprilia SR "carbon" | Hajos..

ViestiKirjoittanut The Eki » 26.11.2012 21:59

Vika löytyi ja taas käy. Tosin pitää ostaa uusi ilmanotto systeemi (se mikä on rusumallissa kaasarin tilalla) Näytti maksavan 100e easypartsilla. siitä osasta on johtunut tuo röpötyskin ja se ettei ole ottanu kunnolla kiekkaa koska juuri tuo osa säätelee seosta. Niin ja kokeilumielessä laitoin myyntiin tämän. Ostakaa joku pois nii pystyn alkaa rakentamaan sitä 125cc pvtä :D
http://www.nettimoto.com/aprilia/sr/1422413

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista