Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Nyt aloin työstää männänlakea ja pakopuolelta saatu jo sen verran, että pako avautuu kokonaan.Seuraavaksi huuhtelujen puolilta hiontaa. Kysytään nyt vielä, että kun paon ja huuhteluiden puolelta on männästä otettu, niin otetaanko vielä siltä neljänneltä puolelta, jotta mäntä on tasapainossa?
Työvälineinä toimivat ruuvipenkkiin kiinnitetty pora kivilaikalla ja viila, kun dremeliä ei ole. Alatiiviste on 0,5mm paksu ja uusi ylätiiviste 1,5mm, joten koitan löytää jostain vielä ohuemman. Lievä kannen lasku saattaisi olla paikallaan, varsinkin nykyisellä kannen tiivisteellä ja männän työstö lisää myös hieman palotilan tilavuutta. Kannen korokkeet ovat 1,5mm, kuinka paljon niistä uskaltaa ottaa, kun koneeseen ei ole tehty remonttia, eli kovin isoja puristuksia ei lähdetä hakemaan.
pbt
- Pyörä:
- Takaa työntävä kahenlitranDohc
- Paikkakunta:
- Töysä
- Liittynyt:
- 29.11.2010 23:50
Ei siitä imupuolen sivusta tartte välttämättä ottaa kun noissa kaupasta saatavissa tehomännissäkään ei oo otettu pois. kaippa siitä kannesta voi jotain puol milliä ottaa pois.
Mäkistation
- Pyörä:
- Useampi Yamaha
- Paikkakunta:
- Mänttä/Kurikka
- Liittynyt:
- 15.7.2007 13:04
Parempi olisi ottaa pytystä tavaraa pois, muistaakseni lähes 3mm saa ottaa yläpinnasta pois, että aukot aukeaa kunnolla ja mäntä tulee tarpeeksi ylös, kun se tuppaa jäämään niin pirun alas YKK:ssakin. Kantta saa laskea huolella reilusti, omastani on otettu koko pinta pois, siltikin se palotila on melkoinen hedelmäkulho.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Nyt kun männäsmuokkaus aloitettu niin hoidan sen loppuun niin aukot saadaan kuntoon ja kannesta otan sitten paksun tiivisteen vuoksi korokkeet ainakin melkein kokonaan pois.
-Jarkko-
- Liittynyt:
- 10.2.2010 11:25
Kannattaa nuo pytyn kanavat siistiä valupurseista, vaikuttaa tehoihin ja on tuossa muutama pv:n tarvikepytty joista lähteny tavaraa huuhtelukanavista männän väliin ja tämän takia leikannu kiinni.
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Juu taidan vielä koko pytyn hiekkapaperilla käydä läpi kun noissa 60e pytyissä ei se valu kovin hyvää ole.
-Jarkko-
- Liittynyt:
- 10.2.2010 11:25
Kaikissa uustuotantopytyissä sama juttu, hyviä niistä saa kun kanavat putsaa ja vielä porauttais "oikeisiin" mittoihin.
Mielenkiintoinen projekti, itellä alkuperäinen -72 automaatti ja toinen raato hommattu talven iloksi, -70 käsivaihteinen start -malli alunperin ollu mutta automaattikone hommattu tuohonkin ja sitä nyt rempataan, oli heikolla bensaseoksella ajettu jolloin kampuran laakerit lämmenny pilalle eli kaikki laakerit uusitaan sekä pytty porataan.
-Jarkko-
- Liittynyt:
- 10.2.2010 11:25
Mäkistation kirjoitti:Parempi olisi ottaa pytystä tavaraa pois, muistaakseni lähes 3mm saa ottaa yläpinnasta pois, että aukot aukeaa kunnolla ja mäntä tulee tarpeeksi ylös, kun se tuppaa jäämään niin pirun alas YKK:ssakin. Kantta saa laskea huolella reilusti, omastani on otettu koko pinta pois, siltikin se palotila on melkoinen hedelmäkulho.
Hmm, mulla on tuossa 2 papan pyttyä jotka eroaa toisistaan painon, jäähdytysripojen paksuudella ja huuhteluiden koon mukaan.
isot pojat kertoo että huuhtelukanavat pieneni uusimmissa malleissa mutta tuota ohutripaista mallia on myös suuremmilla huuhteluilla sekä kannen pinta on paljon korkeampi kuin noissa painavimmissa paksuripaisissa pytyissä.
Eli kun paksuripaisesta otetaan milli pois kannenpinnasta niin ollaan jo aika lähellä ylintä jäähdytysripaa, ohutripaisessa tuota laskuvaraa on monta milliä mutta paljonko kehtaa ottaa ettei mäntä osu kanteen?
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Noniin, nyt runkoa ja tankkia lukuunottamatta kaikki osat saatu maalauksesta ja tuo sininen näyttää uskomattoman hyvältä, vaikka onkin vähän erisävyinen mitä alunperin hain. Runko ja tankki saadaan todennäköisesti parin päivän sisällä.
Maalari kertoi, että tankki ei ole tässtä moposta vaan -58 tai -59 vuoden papasta. Eli vähän sekasikiöhän tämä mopo on kun kone on -70 luvulta(?), tankki -58 ja loput -61
Mutta eipä tuo haittaa kunhan hyvältä näyttää eikä projektilla ole paljon tekemistä entisöinnin kanssa. Omasta mielestä tuo pyöreä tankki näyttää paremmalta kuin uudempien tuntureiden kulmikkaammat tankit.
Tässä niitä kuvia:
Mielipiteitä väristä voi mielellään laittaa ja projektista muutenkin
Nalle Puch
- Paikkakunta:
- Tunturinkierrättäjän kylä
- Liittynyt:
- 14.2.2002 3:00
Hieno sininen. Ei ole ihan alkuperäinen, mutta haittanneeko tuo.
Mikksu kirjoitti:Maalari kertoi, että tankki ei ole tässtä moposta vaan -58 tai -59 vuoden papasta.
Kyllä tuo kovasti '61 papan tankiltä näyttää. Samanlainen on malleissa '59-'61. Ja muistaakseni vielä '62 mallissa. Se vähän kulmikkaampi tankki tuli '63. Myös '57-'58-malleissa on pyöreä tankki, mutta muistelisin, että se on vähän erilainen.
Mikksu kirjoitti:
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Taitaa tuo sittenkin olla alkuperäinen tankki, ainakin pikaisen googletuksen perusteella. Putkirunkoisessa -58 mallissa tankki oli tätä pyöreämpi, ja -59 - 61 oli tankki samanlainen kuin tässä.
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Tässä vähän koneen kasausta että näkee miten kaasari ja imukaula tulee. Imukaulasta pitää vielä senttiä ottaa pois kun käynnistyspoljin hipoo vähän powerfiltteriä.
Export
- Pyörä:
- Sunday Scooter
- Paikkakunta:
- pohjois-karjala
- Liittynyt:
- 10.2.2008 22:12
Helkkarin komialta näyttää!
paljoko on menny rahaa tähän mennessä osiin yms, maalauksiin..?
Mut sitä ihmettelin kun lukasin koko tän topicin tässä että ei ollu yhtää tullu kommentoimaan papikan raiskaamisesta yms.
Niin ne taitaa ajat muuttua, omina mopo aikoina jos joku vaikka venttiilinhatun vaihto erilaiseen mitä ollu alkuperäsenä. Niin ei ollu 1 eikä 2 henkeä jotka banderollien kanssa tuli mieltä osottamaan alkuperäisen pilaamisesta!
Mut tosi komiaa jälkeä ja mahtava juttu että joku viel papikkoja laittelee!
Edit: Siihen penkkiin liittyen että omasta mielestä joku perus nahkaverhoilu vois olla paras, sitten jos valkosella langalla tekis siihen sellaset koriste tikkaukset niin avot!
"minä ajelen pohjois-karjalaan, vaihdan sliksit enduropyöriin. kotiradalle pohjois-karjalaan, kulutan bensaa auringon nousuun.."| Tsekkaa projektia!
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=72&t=84129&p=4306909#p4306909
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Kiitoksia! Rahaa mennyt tähän mennessä ehkä reilu tonni, eikä hirveästi kuluja tule enempää. Osiin n.800e, soodapuhallus 100e, pinnaus 90e ja sitten vielä jotain pientä. Tuttu maalasi osat ja olin kyllä valmis maksamaankin mutta kuulemma ilmaiseksi maalaa
ja sitten vielä satulan verhoilu.
Oon kanssa ajatellu että simppeli nahkaverhoilu varmaan paras. Väriksi valkonen tai musta ja sitten saumat vois kanssa vetää jollain eri värillä. Penkin taakse voisi tulla joku kirjailu, vaikka "Tunturi" tai "Tunturi 1961" tai jotain sinne päin. Ja joo ei oo ainakaan vielä tultu pappiksen raiskaamisesta mitään sanomaan, mutta ei kai siinä kunhan ei runkoa tai muita osia pilko tai muuten tärvele. Saahan nuo vielä maalattua eri värisiksi jos joskus haluaa.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista