Josko sitten mekaaninen toimisi vähän pidempään, vaikka kiertomäntä sekin on. Ei kai siinä muu auta kuin lämmittää kone kunnolla ennen kuin lähtee kierroksia enemmän nostamaan. Mekaanista varten teetätetään parit laipat ja sitten sovittelemaan että mitäs tulikaan tehtyä->
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vähän kyllä ihmettelen jos se turspo ei ottanu nokkiinsa tosta ilman öljyi ajamisesta, mut toivotaan parasta Tää on kyllä tosi hyvä projekti! Onpa mielenkiintosen mallinen toi keskimmäine punanen osa, mikä siitä oikeen tulee?
Kai sitä kehtaa toistaiseksi toimimattomasta turbosta videota laittaa?
Teho on vielä pienempi kuin ilman hyrrää, mutta uutta putkea pukkaa. Pienemmille kierroksille ja pienemmälle loppupillille suunniteltu on se, joten odotettavissa on hieman parempaa toimintaa. Nykyisen putken tehoalue on aivan liian korkealla tuolle pytylle...
jt-87 kirjoitti:Jos pääsen vaikkapa 1bar ahtoihin, on se jo todella hyvin ainakin mielestäni.
Miten meinaat saada pv:n koneen kestämään 1bar ahtoja? Se on oikeasti paljon tommoselle. Vaikka laittasit takomännän, se ei takais, että pv:n kone kestää... Sieltä nimittäin pamahtaa muut osat. Turbo tuo vähintään, HUOM vähintään 50% lisää tehoa, joten mietippä 1bar paineet... 0.5bar:kin on kova sana tommoselle pikkumopolle, kun tehot nousee yli puolella, sitäpaitsi 1bar paineilla tolla olis jo ärsyttävää ajaa, kun keula nousis viimeselläkin vaihteella varmaan pintakaasulla Jos saat ton koneen kestämään ja toimimaan 1bar paineilla, nostan hattua ja perun sanani
Ei ne ahtopaineet kaikkea kerro ulostettavasta tehosta. Teoriassa 1 barin ahdoilla saadaan kaksinkertainen teho ulos, mutta käytännössä puhutaan ihan eri lukemasta kakstahtisessa.
Veikkasin että jt-87 tietää mitä tekee, ja tietoa on pikkusen enemmän kuin riksu26:lla. Ja enpä ole ikinä nähnyt kenenkään tekevän ahdettua pv:n konetta, veikkaan ettet sinäkään, joten et voi sanoa mikä kestää ja mikä ei. Ja tässä onkin ehkä yksi syy miksi jt-87 tätä tekee.
Pari kysymystä heräsi ku tätä lueskelin. -Eikö turbon öljynkiertoa kannattaisi toteuttaa vaihdelaatikon kautta? Käyttäisi lootassa nelari-mp öljyjä, eikä tarvitsisi erikseen öljysäiliötä tehdä. -Onko miten kova turbopiikki tolla turbol? Voip olla et pienkone ku kerää pitkää painetta niin turbopiikki melkoinen. Tähänhän tulee vielä se "legendaarinen" tuplatehopiikki.
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way." -Edward Murphy