eikai ketää haittaa jos tähänvälii laitan pikku päivityksen tuosta mun käyttis apriliasta?
Eli ostin aprilian sillon ku täytin 15v eli huhtikuussa 2011. apikka oli 14500 km ajettu ku se pihaan tuli ja enhän minä sillon mitään noista kilsoista tajunnu. no hyvinhän se apikka pelas ensimmäisen kesän junnes kiertokangen vierestä halkes joku prikka ja se meni tuhannen päreiksi ja palasia oli ympäri konetta.no päätimpä sitte viisaana poikana rempata koko vehkeen perusteellisesti ja uusia kaikki vaihtoa vaativat osat. hintahan oli hirmuinen kun "laatuosista" mopon rempan tein. tuli uusittua kampura, pytty mäntä, variaattorista osia, renkaat ja kaikki pikkuhilppeet. tehoputkikin tuli hommattua. no enhän minä sitä tietenkään säädättäny ja teharin ja rikkoutuneen kaasuläppäkotelon asentoanturin ansiosta 600km remontin jälkeen mopo lämpöleikkas viimesenpäälle hyvin.. mopohan jäi seisomaan talliin ja on seisonut siellä varmaan taas puolivuotta ainakinn kunnes nyt yhtäkkiä tulikin tarve mopolle. no eihän siinä sitte auttanu ku laittaa apikka taas pelikuntoon ja tässä tulee kertomus siitä pelikuntoon laitosta:
apikka tosiaan oli purettuna tallissa ja olin hommannut siihen uuden kaasuläppäkotelon. kotelon löin paikalleen ja kiikutin pytyn sparewheeliin porautukseen. no pyttyhän tuli mulle takasi jo pariviikkoa sitte mutta nyt vasta tarvin oikeesti mopoa joten aloin laittamaanapikkaa vasta paripäivää sitten. pytyn löin sisään ja aj että kun se näytti hyvältä juuri porattu ja hoonattu pytty uuden männän kans:
noo koneen pistin kasaan ja ihmettelin että miksi tuo romu ei lähde käyntiin... bensaa saa, ilmaa saa ,kipinä tulee mutta ei käynnisty. ja puristuksiakin oli uudessa pytyssä. mietiskelin tuota vikaa jonkinaikaa kunnes keksin kokeilla seittemällä eri tulpalla että lähteekö se käyntiin. noh eihän se mihinkään lähtenyt mutta yhdellä tulpalla pikkasen hörähti. no minähän alointarkemmin kahtomaan että minkälaista kipinää se antaa ja sehän oli vähän kellertävää. Eihänse sitte muu auttanu ku lähtä säästökuopasta kipasemaan uutuuttaan kiiltävää tulppaa ja kokeillla että toimisko sillä. Ja sehän toimi!
Apikka seiso yhden päivän tallissa suunnilleen tämän näköisenä:
Tänään sitte sattu olemaan sopiva kahen ja puolentunnin hypäri koulussa ja minäkän lähin hypärillä hakemaan apikkaan kilpiä konttorilta. Heli koulun jälkee sitte hypinki tallinpuolelle ja tarkotuksena oli saaha apikka viimesenpäälle kuntoon ku houmiseksi pitäs päästä työmaalle mopolla.
Tältä mopo näytti tänää suunnillee kello 17:30
No siinä tuli tovi kasailtua ja yhtäkkiö huomasin että mopo näyttää jo tältä:
kellohan oli tuossa jotaki puoli seittemän eli ei siinä kauaa menny. Tuon jälkee ruuvasin vielä kilvet ja peilit kiinni. laitan vaikka huomenna parempia kuvia apikasta.
Apikasta täytyy vielä maalata putki ja sitte mopo on valamis
Kertokaahan että oliko yhtään mielenkiintonen tämmönen väliprojekti? näitä olis kllä lisääki jos vaanporukka tykkää!