Heips taas, pitkän odottelun ja perkeleiden huutelun jälkeen on proju taas ottanut askeleen kohti ehkäpä yhtä suomen parhaista suzuki s1 mopoista.
Ensin ajatuksellisen työn tuloksena keksin miksikä tätä seka sikiötä pitäis sitten kutsua. Edellinen projektini oli s1 johon yhdisstettiin helkama ax jolloin vääntelin sille nimeksi SAX1 ja jo kauan mua vaivas se että mikäs tästä tulis kun s1 ja ktm risteytetään, nooh hyvä ystäväni sitten väänsi siitä "SKotar1"
Aika mahtava nimi mutta sen lienee vois lyhentää skotariks vaan (heh
). Muitakin nimi ehdotuksia saa antaa, itse mietin jotain kotsyköstä mutta kahtoo nyt mihin päädytään.
Sitten itse mopon pariin eli sain jostain syystä motivaatio piikin tehä tota eteenpäin taas vaihteeks ja virittelinkin ensitöikseni tohon taakse käppäri satulan, nooh satulaks tuli ktm exc125 etujarru satula joka oli sittemmin rikki, en missään tapauksessa tajunnut tarkistaa asiaa ennen asennusta ja ilmausta. Eli ongelma on se että ton "paikallaan" olevan jarrupalan se tuki systeemi on kulunut yksin kertaisesti vinoks ja palat jumittaa jotenkin
Pitää katsoa saako siihen viriteltyä jotain vai pitääkö mun oikeesti alkaa metsästää toista jarrua.
Tuommonen viritelmä siitä nyt sitten tuli, tohon vakio jarrun telineeseen m8 kierteet ja latta pätkät brembon satulan kiinnikkeisiin ja vola. Tosiaan ehdin jo ilmatakkin jarrun (harvinaisen vittumainen yksin ilmata) ja kun pääs kokeileen ni tehoa tuntu olevan enemmän kun itse jalkajarrussa mutta ne palat alko sit hetken pumppauksen jälkeen pelleilemään ni meni taas kerran motivaatio tehä. Ja vaikka toi satulan kiinnitys vaikuttaa vähän patentilta niin hyvin se vaikuttais pelittävän ja jahka saan lankaa niin teen tuosta varmasti sporttisemman näköisen...
Nooh lähi aikojen suunnitelmana olis nyt sitten ehkä pökkästä tuo käntiin nyt viikonloppuna JOS se suostuu lähtemään tolla mikunin 24mm kaasarilla.
myös edelleen ostos lista on pitkä:
-kiksi
-hitsaus lankaa (vahvistukset keke raudalle ym. hitsattavaa)
-vitusti maalia ja hiomalaikkoja rälläkkään (:D)
-penkin päälyste
-ilman putsari (Perus piperinkö?)
-toinen turpokitti tulpa änkkiin
-17h pv eturatas
-tangon pehmusteen päällinen
-kaikkea muuta mitä ei nyt tule mieleen...
Ainiin ja valitettavasti joudun kertomaan että 115 haaveet ei ole saavutettavissa tolla takavanteella, Laskin rissa laskurilla edellisistä s1 välityksistä ja huipuista että nykyisillä "tappi" väleillä 17-53 huiput jää alle 90. Vaikka ostaisin sen "pienimmän" rattaan mikä tohon vanteeseen menee eli 46 huiput olis vähän yli 100 mutta ei missään nimessä 115...
Nooh, ajattelin että eipä tämä mua pysäytä ja skyteamin (mikälie rossi nelari paska) 40h takaratas kehiin ja arvatkaapa vaan että salliiko vanteen pultti jako laittaa niin pientä... Ketjut ottais just ja just kiinni pultin kantoihin jos ton nelikybäsen sovittaiskin tohon eli ei huva. Sillä 40h rattaalla olis mahdollista päästä se maaginen 115 mikä on tän projektin tavoite mutta taitaa jäädä haaveeks. Tietysti yks vaihtoehto olis laittaa uppokantaset pultit ja toivoa että ratas kestää (kiinnitys tulis niin lähelle hampaita jo) ja sitten olis mahollista paukuttaa se huippu tavote rikki mutta katsotaan nyt saanko tota koskaan käyntiin saatika toimiiko toi setti nyt yhteen.
Eipä siinä muuta kun hauskaa rakentelua kaikille ja kahdotaan mihin päädytään.