Kuten satuin jo paljastamaan jotain uutta hilpettä oli siis tänään tulossa. Paljastetaan jo nyt, että heti edellisen viestin jälkeen lähdin siis hakemaan käyntikuntoista sylinteriä 40e hintaan. Oletin sylkän olevan vakio 50cc, kopio 50cc tai joku muu vastaava. Paikanpäällä otin sylkän irti (myyjä suostui alentamaan hintaa 10e jos irrotan itse), ja näytti olevan käytännössä uusi. Kannessa ei karstaa, mäntä kuin uusi, pytyssäkin näkyi hoonausjäljet. Pientä jälkeä pakoaukon keskirivassa ja sylinterin takaseinämässä, mutta lähtivät kevyesti vesipaperilla pois. Kotona mittasin vielä männänrenkaan päittäisvälyksen, näytti olevan ok.
Noh, sylkkähän oli Airsal, mikä sinänsä oli positiivinen yllätys 2-osaisen paon vuoksi, mutta myös 70cc, mikä on sekin tietysti plussaa kulkuja ajatellen. Toisaalta, yli 50cc ei ole mopo ja joudun nyt taas räkimään uuden savupiipun kasaan tuolle sylkälle. Kokeillaan tietysti myös tuolla 50cc pytylle tehdyllä.
Tämä Airsalin löytyminenhän taas muutti suunnitelmia heti kisasempaan suuntaan, eli ei mitään vääntöpyttykuraa vaan suoraan huipputehoa ja maksimaalista pärinää hakemaan. Paolle viilaa, 186 - 189°, 190 ihan max.
Airsal menee kiinni heti kun 19mm PHBG löytää tiensä konehuoneeseen ja pari 50cc vetoa vedetty sillä. Tähän menee noin pari viikkoa, joten aikaa Airsalin viilailulle on runsaasti. Joskus hamassa tulevaisuudessa ehkä 24mm PWK tai muuta kivaa. Nyt niitä protippejä mitä tuolle kannattaisi tehdä?