Jos et löydä mistään halvalla/nopeasti CR80/85:sen imukaulaa, myöskin KX80/85:sen imukaula käy reikiä viilaamalla leveämmäksi.
Esim. Dremelillä n. 10 minuutin homma muokata D50B0 moottoriin sopivaksi.
Kannattaa mitata sen läppäventtiilin stufferin
(= "bensanohjain") sisähalkaisija.
Jos on pienempi kuin 27-28mm, sitten suosittelen muokkaamaan senkin imukaulan sisähalkaisijan kokoiseksi.
Vakiokunnossa Airsal 80cc:llä, 24-28mm kaasuttimella ja Yasuni R3 putkistolla saa n. 13hp takarenkaalta laajalla tehoalueella.
Ei ole mikään mahdoton homma saada tehot n. 16-17hp paikkeille:
• 192-196° pakoaukko + lisää pinta-alaa
(mahdollista laskea suuntaa antava pinta-ala tietylle kierrosluvulle Porting Calculator ohjelmalla)• 130° huuhteluaukot (alatiivisteen paksuudella vaikuttaa aukkojen ajoituksiin)
• Pakokanavan sisähalkaisija paisarin alkukäyrän kokoiseksi
(useimmiten 28-32mm)• Kunnollinen pakoputken holkki
(esim. ei portaita ja paisari kestää kiinni tiukasti siinä, jottei fuskaa kun pääsee tehoalueelle)• Squishvälys kuntoon
(0,60-0,70mm)•
Huuhtelukanavien jakajien täyttö epoksilla ja uudelleen muotoilu (en suosittele kokeilemaan, ellei ole 100% varma, mitä tekee ja miksi - JOS haluaa saada lisätehoa.
)
• Läppäkanava ja huuhtelulähdöt kondikseen
Eli n. 23,1-30,8% lisää tehoa (13hp > 16-17hp).
Sitten vielä ostat semmosen kiiltävän ARP:n kiertokankisarjan.. Sitten kehtaa kehuskella kylillä, että "kylä lähtee!"