temeee. kirjoitti:Niissä lohkoissa on niin vitusti magnesiumia että ne leimahtaa heti hienoon liekkiin ellei oo oikea hitsaustapa ja taitoa.
Harvoissa mopon lohkoissa tullut tollasta magnesiumpitoisuutta vastaan. Crossivehkeet erikseen, mutta nyt puhutaan liikennemopon lohkoista.
Eipä se materiaali niinkään sitä hankalaks tee hitsata, vaan homma kusee porukalla yleensä esivalmisteluihin. Ruvetaan paskasia ja rasvasia lohkoja hitsaamaan ja luullaan että riittää hinkata santapaperilla hitsattava kohta kirkkaaksi.
Se lohko kun kannattaa ekaks vetää rasvanliuottimella täysin läpi, sitten heittää uuniin jolloin alumiini rupeaa "hikoilemaan" kun kaikki rasvat sun muut töhnät rupee kiehumaan ja höyrystymään lohkon valun huokoisessa materiaalissa..
Sen jälkeen vielä hiekkapuhallus, kliinerillä suihkii hitsattavat alueet läpi ja hitsaus. Hiekkapuhalluksesta hitsaukseen mahdollisimman nopeasti, ettei kerkeä kummemmin sitä oksidikerrosta kertyä siihen.
Esilämmitys ja hitsauksen jälkeen tehty jälkipäästö aina helpottaa, kun miettii lohkon vetelyitä hitsauksessa.