Oon netistä selaillu tähän isompaa turboa, kun jäi viimmesistä testeistä ja mönkijänki turbotuksesta sellanen kuva että tuo on niin pieni että rupiaa ahistaan tehoissa liika aikaisin.
Ei vaan oikein koneen alle saa mahtumaan isompaa.
Eka ajatus oli tehä turboon isompi pakopesä ja vähän auttava ois jos pakosiipeä muokkais niin että se ahistais vähemmän.
Kun mulla noita pikkuturboja on kertyny nurkkiin ja löytyy 2 toimivaa ja uusia laakereita, niin laitetaan sitten 2 noita tuohon
Pakko olla imupuoli toiselle puolelle konetta, niin pakopuolelle saa symmetrisen virtauksen.
Tuolla asennuksella saa vielä kanteen menevät pultit auki, eli ihan mahollista laittaa noin, hukkiksen kellolle vaan pitää joku osa tehä jolla sen saa kulman kautta tuohon kannen viereen.
Näyttää että tulee rumempi mitä yhellä turbolla, mutta mahollisimman siististi koitan nuo laittaa.
Jos toista turboa sais nipistettyä sentin ylemmäksi niin ois jo parempi.
Jos ykspyttysestä haluaa turbolla tehoa niin pakopainetta ei saa tulla liikaa ja painekotelo pitää olla mieluusti 6x syl.tilavuus että turbo ei ahista silloin kun imuvena on kiinni ja ilmalla ei ole muuta paikkaa minne mennä. Luulen että tuo painekotelon koko tekee tehoon palio, kun jos se on pieni niin kone taistelee itteään vastaan kun samalla kun pakosiiven läpi pitäis tulla pakokaasua, niin imupuolen siipi pyrkii pysähtyyn. Nokan overlappi varmaan auttaa tuohon, mutta ei jos on pakopainetta.