http://www.facebook.com/magnusracingteam
https://instagram.com/miugemrt
Niinhän se on. En toki tarkoittanut, että sillä hyvään lopputulokseen välttämättä pääsisi, mutta saisi "toimimaan".Miuge kirjoitti:Jos systeemi tuottaa liikaa pakopainetta, sitä ei korjata hukkaportilla, vaan isommalla pakopesällä tai siivellä. Hukkaportti on ahtopaineen säätöön, eli kompressorin kierrosluvun säätelyyn.
Rossipoika vähän hakoteillä.. Pieneksi mitoitettu pakosiipi ja pesä (koko turbo) toimii siihen asti, kun halutaan voimaa ala/keskikierroksille, kuten usein sarjatuotanto moottoreissa. Hukkaportin kautta ohjautuu x-määrä kaasuja korkeammilla käyntiluvuilla, kun pesä alkaa ahdistaan. Näinollen ylärekisterissä ei ole sen enempää tehoa kuin keskikierroksilla.rossipoika kirjoitti:Jos tuommosen dieselturbon virittää suunnilleen saman tehoiseen matalaruttuiseen bensakoneeseen, niin sitä pakokaasua pitää yllin kyllin virtauttaa ohi turbon, koska sitä on enemmän. Ja silti se kompressori pyörii edelleen yhtä kovaa...