Väliprojektin väliprojektin väliprojekti valmis! Taino, kytkin pitäisi saada pitämään, kun luistaa läpi kakkosen, kolmosen ja nelosen...
Projektin aloitin viime maanantaina, kun serkkupoika halusi sykeröön nopeasti jonkun "perus vingutussetin suoraan ajoon".
Speksit:
-Pullistettu putki (RK Rimpula, suunniteltu muutamassa minuutissa vailla mitään mittauksia)
-Uudenvaluinen 74cc plusu
-2-renk mäntä
-Näsärin läpät (lasikuituisilla tuplaläpillä)
-21mm kopio PHBG
-Edellisessä viestissä oleva kansi
-Raakasti avarrettu imupuoli pellistä tehdyllä läppäkotelolla höystettynä
-Suora triplapako
-Uudelleen rakennettu takahuuhtelu (Ulkokurvi tehty pellistä, kuten Raisuunkin tarkoituksena, paljon on täyttöhitsattu, epoksoitu ja suunnattu)
-Epoksia huuhteluissa
Koko paketin aatteena oli kaiken suunnittelun ja laskennan sivuuttaminen sekä nopea valmistuminen. Ainoa lasku oli squish-ration määritys. Suurin osa pytystä rakennettiin Gambiinan voimalla, joten raaka työjälki kuuluu asiaan.
Pytty vedettiin täyteen pitkiä saumoja ihan kylmiltään magilla, ei tykännyt kyttyrää. Pako on ehkäpä sen 17mm korkea ja putkikin on melkoinen harjanvarsi. Triplapakoa varten joutui hitsailemaan M8 muttereita ripojen väliin.Takahuuhtelu on suunnattu aika ylös, ja sen lähtö on aika poikkeuksellinen. Imuaukosta jäi jäljelle enää välirivan piikki. Pako-ja imupuolta on kittailtu Bilteman uunikitillä (1250C kestävää mustaa mönjää, joka on halpaa kuin makkara ja tulee isosta ruutasta). Kyllähän se tuntuu menevän pakokanavakittinä varsin mukavasti, ei tarvitse mitään huippukalliita teollisuusepokseja...
Tosin irtomurunen kyseistä mössöä voi koitua koneen kohtaloksi.
No mitenkä se sitten toimi? Noh, sehän oli aivan jumalattoman rikkaalla, pääsuutinta sai pienentää 15 numerolla vakiopytyn vaatimasta, ja ehkäpä siinä on vieläkin varaa pienentää. 14-42 välit loppuvat jo pihatiellä samoin tein, eikä kytkin pidä ollenkaan kiihdytyksissä. Alavääntöäkin on ihan kohtalaisesti, vaikka piikki on aika terävä. Käyntiin lähtee helposti ja käy tosi pientä tyhjistäkin. Eikä se oikein tunnu kuumenevankaan kunnolla.
Pitänee heittää rikkoja jousien alle, tai laittaa 4-levyinen kytkin kiinni. Huomenna saattaisi tulla jotain nopeuksia/kiihdytyskäppyrää.
Eiköhän tästä vielä jotakin tähän liittyen unohtunut... Noh, eihän tämä se varsinainen päivitys edes ollutkaan.
Ja kuvia, huonoja sellaisia:
Siinä on vedetty pitkää täyttöä kylmiltään, siistitty katkaisulaikalla. Aikaisemmin siinä oli kahden peukalon mentävä rööri.
http://i893.photobucket.com/albums/ac13 ... 01-029.jpgLäppäkoteloa
http://i893.photobucket.com/albums/ac13 ... 02-050.jpghttp://i893.photobucket.com/albums/ac13 ... 02-053.jpgPakokanavaa
http://i893.photobucket.com/albums/ac13 ... 02-055.jpgImu
http://i893.photobucket.com/albums/ac13 ... 02-056.jpgAukotusta
http://i893.photobucket.com/albums/ac13 ... 02-094.jpgKommentoikaa toki!