Jep, maali on erikoistilauksena ostettua "Fordin sinistä" kuumankestomaalia, jota oli jäänyt spraypurkkin pohjalle lojumaan. Kuumankestoa maalille luvataan noin 1750C asti, joten putken alkupäähän laitoin varsin ohuen kerroksen. Maalia ei saa enää tilattua verkkokaupasta, mutta huhujen mukaan New Hollandin traktoritehtaalle soittamalla saattaisi saada tilattua uuden erän.
Putki on juuri tuo haljennut tuubi. Tein uuden putken tuossa keskiviikkona, uusi putki on tätä sinistä putkea 35mm lyhempi, mutta siitä tuli niin ruma että kuvaa ei kehtaa laittaa. Se paisui varmaan vielä läskimmäksi kuin tämä nykyinen. Onko Espoossa kansalaisopiston hitsauskursseja?
Pulttikumeilla muuten pystyy ajelemaan, kunhan pultit on kiristetty ja renkaissa on riittävästi ilmaa! Asenneltiin uudenvuoden tienoilla pulttikumit alle, ja rupesin tyypittämään mopoa parantuneen pidon turvin. Meinas käydä hieman hassusti kun 60km/h vauhdeissa huomaa että perä lähtee sivulle. Varmaa on vain se että takanakki tyhjeni äkillisesti. Vaihdoin sisukumin ja kiristelin sekä etu- että takanakin pultit. Nyt on hyvä ajaa.
Lisäksi oli hieman käyntiongelmia yläkierroksilla. 11krpm huitteilla oli alue jossa seos jättää syttymättä joka toisella (tai useammallakin) kampiakselinkierroksella. Vähän kaikennäköistä tuli testailtua. Syy ei ollut kaasarin säädöissä, ei ilmanputsarissa, ei sytytystulpassa, eikä läpissä. Ongelma ratkesi kertalaakista kun naputtelin sytytystulpan kärkiä pienemmälle (0,75 --> 0,5mm). Nyt toimii ja vetää kuin pieni eläin.
E: Kylillä kuulin huhua että siitä uudesta putkesta saattaa tulla kuvaa sitten kun saan hiottua hitsisaumat sileiksi...