Ota vaan suosiolla se kone auki ja avarra ne lohkot ihan rauhassa. Kerran jostain Rabasan koneesta avartelin lohkot jollekin Airsalin 80cc pannulle. Tavaraa sai ottaa pois aika rankalla kädellä, että alkoi olemaan kohdillaan. Eikä ne vieläkään mitenkään erityisen suuriksi siinä avartuneet...
Tommonen vähänkin kireämpi 2t kone on aika kranttu siitä, että kaikki palikat on edes jotakuinkin kohdallaan. Voipi olla ettei hipopytty pääse tehoalueelle lainkaan jos edes yhdessä kohtaa moottoria on riittävä pullonkaula; olipa se sitten liian väljä loppupilli taikka väärin muotoiltu kansi. Liian pienet h-lähdöt voivat varsinkin suuremmilla kierroksilla romahduttaa huuhteluvirtausta niin että tehokäyrä laskee kuin lehmän häntä koneen hengittäessä korkealle vain pakopuolen varassa.
betasane69 kirjoitti:Ja viilallahan tietysti saa pytystä paremman tuolle putkelle, mutta vakio sähköt saattaa antautua:D
Taitaa olla niin, että se antautuva sähköpuoli on synonyymi pilalle viilatulle HC-pytylle.
Lähtökohtasesti nuo uusenskojen pytyt on jo aika hyvin balanssissa, että jos sitä kierrosaluetta pitää nostaa, niin siinä pitäisi sitten samaan syssyyn viilata paon lisäksi huuhtelut ja tehdä kansikin uusiksi.
Sähköt tuskin antautuvat suuntaan taikka toiseen, ellei ole jotain rajoitettua puolaa kierroksia pätkimässä. PV:nkin huippufiksu sytkäpuola kestää ainakin 14 800 rpm ajossa...
Alakertaa kannattaa sisäänajaa parisen kilometriä, uusia kytkinlevyjä ehkä vähän enemmän jos on riskiä luistelulle.