Stanced Kymco by n3d

n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 5.10.2015 11:16

Tuli aivan loistava idea spacerille. Eli sorvauttaisin spaceriin tollasen viisteen pohjaan ja sorvautan vakiovanteen keskiön tasaiseksi ympyräksi.

Kuva

Täten spaceri ja keskiö asettuu tasan yhteen niin rengas ei pompota yhtään!
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 5.10.2015 22:26

Tänään mittailtiin veljen kanssa ihan urakalla:

Kuva

Eli spacerit mietittiin alusta loppuun asti. Ja sahasin keskiön vanhasta vanteesta irti:

Kuva

Uus alkuperäinen vanne on jo tiedossa jos tarvitsee mopon liikutteluun tai en saa leveetä vannetta kiinni. Vielä. Tuosta siis sorvataan pyöreä ja tasalakinen keskiö. Ja sorvaamoiden tiedot etsin jo valmiiksi ja huomenna soittelen että onnistuuko tämmönen.

Ja rälläkkä kun kävi kädessä niin tein sen hommista tärkeimmän. Eli nappasin kahvanupit pois! 8)

Kuva

Ja sit viilasin niitä vartin että sain mieleiset. Odotin siis kyytiä niin aikaa tapoin. :P

Tänään tuli viesti että maalit on vihdoin motonetissä! Ja sit läksin hakemaan ne. 4 purkkia neon oranssia maalia ja se siirtomaksu :x

Tänään aamulla oli tosiaan kylmä, niin aattelin että tuleeko maalaamisesta mitään enää pihalla. Mutta maalit otetaan lämpimästä ja samoin maalattavat osat joten pitäis tulla ihan kelpaavaa jälkeä. Sitten odotetaan viikko kuivamista ja teipataan ruudut ja asennetaan lakka.

Vanneasiahan teitä kuitenkin kiinnostaa eniten, niin laitetaan vielä kuva kun rengas ei ollut lapojen välissä ja sovittelin vannetta paikalleen:

Kuva

Underi ja vilkut vaihtuu tosiaan aivan varmasti. Alkuperäisen suunnitelman mukainen alalokarin vilkunpaikka ei enää päde. Haluan kuitenkin ne vilkut tarpeeks kauaks toisistaan ettei niille tule riitaa. Taisiis minulle ja poliisille :lol:

Kaksi hihnaa on nyt kiristelty renkaaseen kiinni ja näyttää nyt tiiviiltä. Venttiilin sisälmykset on kans poistettu turhaan ahistamasta.

Kuva

Kuva

Parin päivän sisään käyn pamauttamassa renkaan leveäksi. Ja ilman palavia aineita ;)
Sit otan sata kuvaa koska tätä on jo ootettu. Ja vaikka härski ei kuulu sanavarastooni, niin siltä se tulee näyttämään :seko:
An77i
Pyörä:
Tm Enduro 125 -01, Kawasaki kx 250 -91
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
30.5.2014 12:19
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut An77i » 6.10.2015 13:43

Sitä ootellessa ku tästä pamahtaa sata kuvaa tänne foorumille. :D Näyttää kerrassaan hienolta!
EX: Yamaha dt 50 -05
http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/2213171 http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/2234348
FOX4
Liittynyt:
5.10.2015 18:50
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut FOX4 » 6.10.2015 18:44

Upealta näyttää!!!! 8)
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 6.10.2015 23:57

Kiitos Antti ja Foxa! :)

Lähetin kysymyksiä sähköpostilla ja soittelin liikkeisiin spacerista. Pelkäsin että vastaus on "we don't do toys" niinkun san andreasin paint shopissa faggiolla :lol:

Mutta yllättävän positiivisesti ottivat homman. Sorvari sanoi että voipi huomenna sorvata vanteen keskiön pyöreäksi ja tasalakiseksi. Spacermies taas kertoi että voi tehdä spacerin mutta kyselee vielä huomenna lisää mittoja ja pulttien kierteistä. Tämän kuvan lähetin sinne koneistusyritykseen:

Kuva

Ei tule mieleen mitä puuttuis tuosta mutta kyllähän ne osaa siellä liikkeessä. Keskiön työstö ja spacerin teko maksaa toki ihan perkeleesti mutta ei sitä enää luovuteta kun on jo puolet maksettu 8)

Ja spaceriin menee 1-2 viikkoa alumiinipalkista työstön kautta kotiovelle. Spacerissa on todennäköisesti kierteet jo valmiiksi joten ei muuta kun pulttia sekaan. Pultit pitää tilata m10 kartiokantoina. Laitan tilauksen varmaan samantien että kerkeää spacerin kanssa asnnukseen. Spaceriin siis sorvataan vielä se ura keskiölle täällä kuopiossa ja sen voi laskea silleen että konetta siirretään vain 20mm vasemmalle. Siihen on jo suunnitelma, mutta teen sen vasta kun saan speisserin. Siihen ei tosin mene kauaa. Kauiten menee odotteluun.

Tänään maalasin viimeiset oranssit osat, joten kaikki katteet on nyt oranssit paitsi jalkatila. Siihen teen paikat astinlaudoille joihin on jo idea. Sitten maalaan jalkatilakatteenkin oranssiksi, mutta siihen ei tule mitään kuviota. Osa oransseista katteista saa ruutukuvion ja tarrat jonka jälkeen harmaat pintaan. Ulkona oli 8 astetta ja spraymaali ei toiminut toivotulla tavalla. Vähän piti pumpata että sai tasasta pintaa. Pinta on välttävä. Keväällä maalaan ehkä uusiksi tai jos saan talveksi kaipaamani tallipaikan. Kuvankäsittelytaidot on onneksi sitä luokkaa että ette saa nähtyä maalin huonoja kohtia :seko:
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 7.10.2015 21:26

Tänään oli pitkästä aikaa tsippailu päivä. Mopon osalta tosin. En nähnyt Kymcoa koko päivänä :itku:
Tosin aamulla soitin sorvarille ja pyys samantien tulemaan sorvin ääreen joten ei muuta kuin fillaroimaan. Minä kun aattelin että tuo on monimutkainenkin homma tuo keskiön tasoitus, mutta sorvari otti palan käteen ja vartti meni ja osa oli valmis mun kädessä!

Kuva

Vanteen puolien muotoilun takia tuohon jäi tuommonen kurkistus aukko. Mutta se ei vaikuta kovasti vanne pakan kestävyyteen. Mittoja ei vielä tehty tarkasti vaan sitten kun saan spacerin postista niin vien keskiön ja spacerin sovitukseen. Mutta hyvä oli nähdä miten kätevästi tuo homma hoituu ammattilaiselta. Homma makso vaan kympin! Kysy vielä haluanko ottaa kuitin ja maksaa veron. No arvaa vaan! :lol:

Spacermies ei sitten soittanutkaan sovitusti tänään. Oli muita kiireitä. Mutta soittaa mulle huomenna kun olen nukkumassa... Aattelin vaan sitten tänään että minkähänmoiset kierteet minä siihen teetän. Tiheät vai normaalit. Koitin etsiä netistä tietoa miten tiheys mitataan ja miten se vaikuttaa kestävyyteen. Ei oikein löytynyt tietoa. Tai sitten en osannut etsiä.

Sitten meni loppupäivä motottia selaillessa ja aattelin että liian usein kun lukee näitä topikkeja, varsinkin vanhoja, niin hommat loppuu rahapulaan, motivaatiopulaan tai pyörä rakennetaan hillitysti jatkomyyntiä ajatellen tai myydään keskeneräisenä. Ja näyttelyprojekteissa kommentoijat tarkkailee jokaista pientä patenttia. Mut tän mä teen itseäni varten ja myyn vasta kun kyllästyn Kymcon muotoiluun. Rahasta ei ole kiinni, rahaa tulee aina lisää. Joten pysykää kanavalla ainoat ystäväni! 8)

Uutta DRL:ää eli daytime running lightiä suunnittelen jo. Toimitusaika 39 päivää jostain päin kiinaa. Nekin näyttää aina hyvältä ja en jaksa enää ajatella laillisuutta. toki ne on umpion e-hyväksynnän sisällä :lol:

Jos joku haluaa tehdä ite jotain näitä tyhmiä juttuja. Spacereita, projektorivaloja, vaijerin pidennystä, kuntoutustukihakemusta. Niin laittaa viestin tohon alle. Minä en tuomitse ketään, paitsi negatiivisesti kommentoivat. Nekin on harvassa onneksi.

Ja vanne tosiaan pamahtaa ennen viikonloppua. Kokeilin jo eilen käsipumpulla ja silläkin pysy ilma, joten lupaa kyllä todella hyvää.
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 8.10.2015 22:18

Elikkä tänään siirty kone 2cm vasemmalle.

Ennen:
Kuva

Jälkeen:
Kuva

Ja kävi sellanen hauska juttu että tokaan kuvaan ilmesty vasara. Ihan kun oisin sillä lyönyt koneen 2cm sivulle! :lol:

Kuva

Ja mittasin että vanne tosiaan mahtuu siihen. Onneks ei tarvinnut enemmän siirtää koneen kiinnikkeitä. Näyttäis jo hölmöltä. Pakoputkee pitää tosiaan taivuttaa vielä paljon ja sen kun saa paikalleen niin oikee puolikaan ei näytä enää tyhjältä.

Ja tässä vielä etupuolelta kuvattuna:

Kuva

Kuva

Ja jos joku haluaa antaa vinkkejä miten tästä sais järkevämmän näkösen, niin kuuntelen. En tarvii sitä kommenttia, että "ei helvetti jätkä, mitä sä teet!?" :lol:

Edelleen mopossa on kiinni pulttijatkot joita muokkaamalla sain siirrettyä koneen. En siis laittanut vain prikkoja väliin vaan muutin koko pulttihässäkkää. Jos se joustaa niin se hitsataan, mutta jos se olisi ollut hitsattu niin oisin joutunut tekemään sen uusiks tämän fatty wheel päähänpiston takia.

Ja minä hölmö huomasin että keskiseisonta tuki on vähän vasemmalla kans. Siirty jotenkin koneen mukana. Mahtaako pysyä hyvästi pystyssä sen kanssa. Milläpä kokeilen kun ei ole vannetta. Mut onneks tässä on kans sivuseisonta tuki joka on tosin liian pitkä.

Huomiseks sain sovittua veljeltä kyydin huoltoasemalle. Hän ymmärtää mitä ollaan tekemässä renkaalle ja mennään illalla ettei siellä ole yleisöä. Hauskaa siitä tulee mut vähän jänskää jo :D
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 9.10.2015 20:49

Kuva

Tänään lähettiin tämmönen viritelmä takakontissa shellille ja pumpattiin ilmaa sen ollessa takakontissa suojassa katseilta ja vanteen reunaa suojaamassa. Sitten kuului bazinga ja rengas täyttyi. Oikeestaan siitä kuului korkea piu eikä pamahusta. Ois pitänyt ottaa video. Oikeestaan senkin takia kun riemuissani pompin kun sain sen vihdoin ottamaan ilmaa! Venttiilin sielu siis poistettiin ja se puhalsi ilmat pihalle kun sai vanteen asettumaan reunoille. Mutta ei se siitä enää mennyt keskelle. Sit sielu kiinni ja pumppaamaan ensin 4 baaria renkaan asettamiseen ja jätettiin 3 baaria niin se muotoutuu ajan kanssa omaan uuteen mahtavaan muotoonsa. 8)

Sata kuvaa lupasin. Tässä neljätoista:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Tosiaan tuossa on golffin talvirengaskasa. Ne on 175 leveet perus autonrenkaat ja päälimmäisenä skootterin 165 leveä vanne. :lol:

Ja seuraavassa vakio takavanne:

Kuva

Kuva

120 eturengas :lol:

Kuva

Kuva

Ja mittanauha kuvassa näkyy että kulutuspinta on leventynyt 145 milliseksi entisestä 130 millistä! :P

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Hauskaa lomaa ihmiset!!!
Jege24
Liittynyt:
16.9.2014 11:31
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut Jege24 » 9.10.2015 21:29

Ui Juma! :eek: Teksi ny miel omaaki projuun tehdä vähän leveämpää taka annetta :lol:
derbisti98
Liittynyt:
28.5.2012 21:31
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut derbisti98 » 9.10.2015 22:23

Hyvältä näyttäny projektis iha alusta asti ja toi takanakki on aika maukkaan näkönen kyllä täytyy sanoo 8) ei muutaku kunnialla loppuun saakka tää projekti ;)
An77i
Pyörä:
Tm Enduro 125 -01, Kawasaki kx 250 -91
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
30.5.2014 12:19
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut An77i » 10.10.2015 8:53

Ai jumankauta toi vanne on pähee!! 8) :seko: Ei voi muuta sanoo :D
EX: Yamaha dt 50 -05
http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/2213171 http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/2234348
Wodan
Liittynyt:
21.12.2014 13:52
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut Wodan » 10.10.2015 15:58

On kyllä mukava projekti seurailla. Vanne näyttää tosi hyvälle! Lopputulos varmasti hienoa jälkeä
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 13.10.2015 21:54

Kiitos Jege, Derbisti, Antti ja Wodan!!!

Ootte kyllä nyt ansainneet nähdä katteiden välikasauskuvat! Saa muutki kurkata :)

Kuva

Eli kasasin teippauksia varten nuo pohja- ja päällismaalatut katteet. Teippaukset meni pieleen kun oranssi maali irtosi teippien mukana :D

Eli olisi pitänyt lakata ne ennen teippausta. En yhtään sitä harmitellut koska olin juuri saanut kasattua katteet ja jäi hyvä mieli noista oransseista katteista. Luulin että olisi liikaa oranssia, mut ei. Näyttää aivan mahtavalta mielestäni.

Toisesta kymcosta haaveilin kun olin nähnyt liian kauan noita katteita valmiina pannuhuoneessa ja halusin kokovalkoista. Mopossa kiinni nuo oranssit kuitenkin näyttää paremmilta. Ja pimeessä ne erottuu maastosta aika näpsäkästi. :P

Etuvalosta tykkään erityisen paljon. Varmaan siks kun siihen meni niin paljon aikaa :idea:

Kuva

Umpion sulattaminen auki, sumuvalon rälläköiminen kahtia, kiinnikkeiden suunnittelu ja teko, hionta, maalaus, umpion sulattaminen kiinni... :D

Kuva

Kuva

Kuvia ei tarvinnut muokata yhtään! Värinkorostustakaan ei ole kun tuo väri hehkuu oikeesti!

Astinlaudan kate tulee vielä oranssiksi ja vannekehät. Tänään teippasin vanteet ja renkaat kehien maalaamista varten. Etuvanteen kolme puolaa oli mielenkiintoista teipata ja se paketti ei ollut esittelemisen arvoinen. Mutta etuvanne on sitten kun se on maalattu! Takavanne on aika syvä sisäpuolelta ja sen maalaus saattaa olla vaikeaa.

Ensin kelmutin renkaat piiloon netin ohjeiden mukaan ja rajasin ne teipillä, ja sitten keskiöt pelkällä teipillä ja mattoveitsellä rajaus.

Kuva

Tarkoitus olisi saada näkymään oranssina myös tuo renkaasta ulos tuleva vanteen kehä. Takana ajajakin näkee jo valmiiks että on oranssit vanteet :P

Projekti jatkuu. Vielä tulee:
-Lisää oranssia
-Lakkaa päälle
-Vilkut
-Underi
-Takavalo
-Takalokari
-Mittari
-Tangon johdotuksien siistiminen
-Musta putki isommalla ulostulolla
-Spaceri
-Led putki huomiovalo
-Toinen Kymco :eek:
-Lisää kuvia
-Ja kaikkea muuta kivaa!

Kuva

Kuva
An77i
Pyörä:
Tm Enduro 125 -01, Kawasaki kx 250 -91
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
30.5.2014 12:19
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut An77i » 14.10.2015 11:48

Minkähän näkönen ois yhtenäinen penkki tuonne perään asti.. Eli kuskin ja matkustajan penkit samassa, eikä tota väliä siinä. Saattais sopia :D
EX: Yamaha dt 50 -05
http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/2213171 http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/2234348
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 14.10.2015 14:43

Niin siis sellanen malli on kyllä olemassa agilitystä mutta en ole niitä jostain syystä nähnyt suomenmaalla. Varmaan takakatteet vaihtamalla sais kiinnikin sellasen penkin. Kelpais mulle! :P

Nyt kun sanoit niin tekis mieli heti saaha sellanen penkki :x :lol:

Mutta tää malli on kuiduttajaystävällinen kun saa poistettua takapenkin kokonaan. Jokatappauksessa penkin väli on vielä valkoinen mut muuttuu harmaaks vielä. ;)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista