Palezu racing - samurai AM6

kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Palen projektit: ajovideo rajoittimesta

ViestiKirjoittanut kossusukka » 2.4.2012 17:08

Silti kaiken järjen mukaan neljänkin kilotavun pitäisi tuohon riittää ihan ongelmitta. :D Kannattaa kokeilla ne pykälää järeämmät pistää, vakaus on rajoittimessa "aika" oleellinen asia kuitenkin. Voi kuumotella jos rajoitin jättää käynnistymättä poliisin alla.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Palen projektit: ajovideo rajoittimesta

ViestiKirjoittanut Palezu » 2.4.2012 17:14

No itse asiassa siitä on nyt 3,7kt käytetty ja siihen on saatu kaikki nuo mahtumaan:

-HD44780 näytön ajurit
-nopeuden mittaus
-trippimatka ja ajastin jotka voi nollata painamalla nappia pohjassa
-rajoitus joka toimii vaikka nappi on pohjassa tai vaikka oltaisiin säätövalikossa
-nopeuden mukaan tehostuva rajoitus (mitä enemmän menee nopeuden yli sen tehokkaammin rajoittaa)
-säätövalikko jossa voi vaihtaa rajoitusnopeutta, rajoitus-signaalin tiheyttä ja pulssinleveyttä, säätöjä muutetaan nappia painamalla, valikossa liikutaan pitämällä nappia pohjassa, säädöt vaikuttavat rajoitukseen heti kun säätöä muuttaa rajoitusalueella ajettaessa

pelkkään rajoittimeen tosiaan riittäisi kyllä varmaan alle 2k.. :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Palen projektit: ajovideo rajoittimesta

ViestiKirjoittanut Zoneri » 2.4.2012 17:15

Millä ohjelmointikielellä on rajoitin kirjoitettu? Laita ohjelma ilmaiseen jakoon vink vink;)
Paska mikä paska.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Palen projektit: ajovideo rajoittimesta

ViestiKirjoittanut Palezu » 2.4.2012 19:56

C:llä. En laita kun se on niin prototyyppi ja niitä koodeja on tällä hetkellä vain kaksi joista toinen on tarkoitettu joltsun xps:ään ja toinen mun mopoon niin niissä on vähän erityispiirteitä, ei ole kovinkaan universaali "rajoitinkoodi". Huomattavaa kehitystä on kyllä tapahtunut sen koodin osalta ja on se nyt jo huomattavasti parempi kuin ensimmäiset versiot mutta kehitettävää on..
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Palen projektit: ajovideo rajoittimesta

ViestiKirjoittanut Zoneri » 2.4.2012 19:58

Vielä pieni vinkki: Integroi vielä samaan gps. Eipä ole enäån antureita ja ainakin tarkka:D Tuossa: http://kotisivu.dnainternet.net/tiihone/speedy2.htm
Paska mikä paska.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Palen projektit: ajovideo rajoittimesta

ViestiKirjoittanut Palezu » 2.4.2012 20:02

Menee jo liian monimutkaiseksi :D Sitähän tässä on naureskeltukin että alun perin piti tulla pelkkä rajoitin mutta nyt se on jo pikemminkin ajotietokone :D Samaan syssyyn vielä tutkanpaljastin sekä toiminto joka näyttää lähimmän Esson baarin sijainnin.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
joltsu
Pyörä:
Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
31.7.2011 20:18
Re: Palen projektit: ajovideo rajoittimesta

ViestiKirjoittanut joltsu » 2.4.2012 20:23

Pitää päivittää vähän tätä minun rajoitin juttua. Eli viikonloppuna pösö vietti yön palen tallissa, kun ei meinattu saada rajotinta toimimaan kiluamatta joten jätin sen palelle kun pale on tehokkaimmillaan koodaamaan illalla kun saa omassa rauhassa miettiä päänsä puhki :D Merkittävin parannus minkä pale teki oli se, että rajoitus ei katkea rajoitus alueella missään vaiheessa, kun aiemmalla se katkesi ja aiheutti typerän äänen ja kaiken muun ja ei me oltu tätä tietenkään huomattu aiemmin. Samalla laitettiin myös tuo koveneva rajoitus eli rajoitus teho kasvaa aina kymmenellä kun mopo menee 1 lujempaa rajoitus alueella. No eihän se tietenkään toiminut kun illalla testattiin kun mittari näytti ihan mitä sattuu ja rajoitus vaihteli. Pale onneksi löysi vian ja se korjattiin ja nyt se JUMALAUTA TOIMII VIIMEIN KUNNOLLA!!! Viimein saatiin edes jonkinlaiset säädöt joilla nopeus pysyy kurissa (nyt menee tasaisella 54, ylämäkeen hyytyy 53 jos mäki on tarpeeksi pitkä tai jyrkkä, mutta ei tipu tämän alle ja alamäkeen menee 55 tai 56) ja äänet ovat ihan ok kun ei ole aaltoilua vaan ääni on koko ajan semmoinen nopea pätkintä ja nykimistäkään ei esiinny oikeastaan yhtään. Huvittavinta on se, että jos alamäkeen pääsee 56 niin teho on kasvanut vissiin jo niin isoksi, että mopo käytännössä sammuu (tai veto katoaa) ja vauhti tippuu 54. Kuukausia tämän kanssa on saanut tapella ja hermot on menneet kymmeniä kertoja ja parku on meinannut välillä päästä, mutta viimein näyttää siltä, että tuo toimii niin hyvin kuin se voi. Voi sitä varmaan saada säätämällä vielä hieman paremmaksi, mutta täytyy myöntää se tosiasia, että sitä ei voi saada täysin äänettömäksi tai huomaamattomaksi, kun sen pitää kumminkin rajoittaa mopoa parhaalla tehoalueella ;)Ette uskokkaan tätä huojennuksen tunnetta kun viimein saatiin tuo kiukutteleva härveli toimimaan niinkuin sen pitäisi toimia :lol: Jos tuo nyt menee hajoamaan niin voi ***** :paha:
L.S.T
Liittynyt:
13.12.2011 21:26
Re: Palen projektit: ajovideo rajoittimesta

ViestiKirjoittanut L.S.T » 3.4.2012 16:17

Eli perusmalli sarjatuotantoon ja meikäläiselle heti yksi ;)
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Palen projektit: ajovideo rajoittimesta

ViestiKirjoittanut Palezu » 3.4.2012 17:22

Njoo laiskuus vaivaa edelleen noiden tekemisen kanssa mutta on siitä ollut hyötyäkin kun ennalta arvaamattomia vikoja on ehtinyt ilmetä. Yks suurin syy niihin vikoihin on se että olen tähän mennessä tehnyt niitä sellaiselle prototyyppilevylle (vieläpä paskoja kiinalaisia joista lähtee kuparit irti) jolloin laitteesta tulee mahdoton häkkyrä eikä ole ihmekkään että kaikenlaisia vikoja ilmenee. Niin korjauksena ongelmaan muistin että mulla olisi tuossa joku tommoinen tietokoneella käytettävä "piirturi" vuodelta nakki ja pottu ja jos saisin sen viriteltyä toimimaan niin sen avulla voisin tehdä kunnollisia piirilevyjä niin loppuisivat kosketushäiriöt ja oikosulut. Niin ajattelin vähän että teen niitä vasta sitten kun olen keksinyt tavan tehdä kunnollisia piirilevyjä.

Tänään sain teknisen tunnilla taas vähän teharia tehtyä, alkumutkan joka tulee pyttyyn, tein kuseksi menneestä mönkijän teharista kierrätetystä pellistä ja tuon suoran pidemmän pätkän paiskoin sitten kasaan 2mm(vai olikohan 1,5 mutta paksua se oli) pellistä kun ei muuta ollu :D Ihan hyvin se tuli siitäkin. Vielä pitäisi se toinen mutka vääntää tuohon niin aletaan olemaan loppusuoralla.
Kuva

Voi olla että pian mönkijäkin pärähtää eloon, palautin puolen vuoden jonneilusta kerääntyneet pullot ja tölkit ja lahjoitin rahat mönkijää varten:
Kuva
Noiden lisäksi on vielä jonkun verran lisää ja nyt on joku 30e kasassa ja porautus ja muut tarvittavat osat maksaa jonkun 45e että jonku verran tarvii vielä :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Palen projektit: ajovideo rajoittimesta

ViestiKirjoittanut Zoneri » 3.4.2012 17:34

Osta itse nesteet ja hapoittele ite?
Levyt ei pitäisi olla kalliita.
Itekkin voisi jossain välissä teharia väännellä. :D
Eiskö tota olisi voinut kääntää putkentaivuttimella?
busted, aika monta es ja megistölkkiä palauteltu:lol:no ei, läppä:D
Paska mikä paska.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Palen projektit: ajovideo rajoittimesta

ViestiKirjoittanut Palezu » 3.4.2012 17:46

Syövytys ja levyt ei olekkaan ongelma vaan se kuparipuolen kaavion saaminen levylle on. Ajattelin kokeilla lukemaani diy tekniikkaa eli lasertulostimella tulostetaan piirilevykuva sellaiselle kiiltäväpintaiselle paperille, sitten laitetaan se kuparilevyn päälle ja silitysraudalla kuumennetaan niin lasermuste sulaa ja siirtyy piirilevylle ja sitten vain syövyttämään. Tarvis vaan lasertulostimen.. Jos sen piirturin saisi toimimaan niin siihen voisi laittaa jonkun tussin kiinni ja laittaa sen piirtämään kaavion piirilevylle :D

Ei oikeen kun ei ole taivuttimeen sopivia niitä muottihommeleita ja se tahtoo muutenkin aina lytistää putken. Ja samalla siitä täytyisi saada tuommoinen kartionmuotoinen niin sekin vaikeuttaa taivuttimella tekemistä. Joo, suurin osa tais olla es, sitten oli mf, mc, pk(tosijonnet tietää :lol: ), rodeota ja batterya. Parhaus järjestys: 1. ES!! 2. pk 3. rodeo 4. mc. pärisee.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Palen projektit: ajovideo rajoittimesta

ViestiKirjoittanut Zoneri » 3.4.2012 17:53

Käytät mahtavia sähkömiehen taitoja ja pellin hitsaamistaitoja ja tästä väsäät ultimate valoituslaitteen. Tuolla esim kouluilla valoitetaan levyjä. http://www.spelektroniikka.fi/tuotteet/ ... -23-103208
Paska mikä paska.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Palen projektit: ajovideo rajoittimesta

ViestiKirjoittanut Palezu » 3.4.2012 17:58

Mutta kun jostain syystä mulla on tuosta valotusmenetelmästä sellanen tunne että se on hankalaa, monimutkaista ja hidasta..vai onko? :D ehkä pitäisi tutustua paremmin
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Palen projektit: ajovideo rajoittimesta

ViestiKirjoittanut Zoneri » 3.4.2012 18:00

Eipä ole. Semmoiset 3 min pitää pitää uv valossa ja sitten osat kylpyyn. Ei myöskään pitäis olla hankala kytkeä.
Paska mikä paska.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Palen projektit: ajovideo rajoittimesta

ViestiKirjoittanut Palezu » 3.4.2012 18:05

Niin mutta eikö se vaadi kaikki kehitteet sun muut, ainakin mitä luin joskus niin levy piti lakata, valottaa, kehittää, syövyttää.. valaiseppa mua vähän :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista