Ei jumalauta Enpä ois uskonu että noinkin vois käydä näissä pienissä ja kevyissä 2t koneissa... no ompaha nyt tääki nähty Mites se nyt sitten oikee pääsi levähtään? Ylähäkki leikkas kii ja kanki pyörähti vähän väärään suuntaan?
Veikkaampa että yläpään neulis oli vähäsen liian väljä (ois tietenki vaatinu jonku malossin oman sikahintasen? ) ja kiertärin yläpää repes kun annoit vähän kiesiä ja juuttu tuohon läppien kohdalle ja pum. Aika hauskasti kyllä hajos
Ei tää niin hauskalta ainakaan rahatilanteen puolesta tunnu.
Yläsilmukka hajonnut. Joko vääränkokoisen laakerin takija, tai se on vain yksinkertaisesti pettänyt. Veli epäili tuota jälkimmäistä, kotarin jäärata pyörissä ja muissakin kovakierroksisissa koneissa kuulemma yleinen vika.
Dt:eeseen osat tulossa, jos ensiviikolla sais sen kasaan. Tänään oli mopokortin teoriakoe, ja perjantaina käsittely. Tulee vähän kiire, joten taidan laittaa skootterin tänään ajoon. Että on edes joku menopeli. Deeteestä tarinaa ensviikolla.
Malossit saapunu, kiertarin käyn huomenna hakemassa postista, ja joskohan se alakertakin huomiseks tulis.
Malossit vaikuttaa hyvältä ja uus mäntäkin löytyy timmin olonen setti. Vinkua pitäs tällekkin näyttää ja tehdä samat muutokset kuin edellisellekkin malossille, lohkojakin pitäisi muokata tällöin takahuuhtiksen kohdalta. Mutta kompura paskana niin olkoon. Kyllä se kortti (jonka huomenna saan) ilman viilaustakin lähtee.
Kiertari mallia topracing, kun mitään muuta ei löytynyt 16mm alatapilla. https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... ts_id/2495 Tuo kiertari siis kyseessä, kaimma tuo kestää. Vaihdatettavaksi pitää viedä eräälle tutulle ammattimiehelle, ja kun sieltä saan niin kone nippuun ja alkaapi dt laulamaan.
Jaa-a kestääkö tuo Top Racingi sitte kuitenkaan... se nähään. Ite olisin varmaanki tilannu Hollannista suoraan Doppler Endurancen, hintaa 109e ja kestää 18 000 rpm
Endurancesta vielä vahvempi mallihan tuossa oli nytkin kiinni... http://www.gearparts24.de/kurbelwelle-doppler-competition:a1858.html Ja tulee olemaan, siihen vaan vaihdatetaan toi topracing veivi. Muuten olisin tilannut vaikka uuden kampura setin, muttakun suomesta ei 39mm iskulla löydy. Tuo oli vahvin veivi minkä löysin 16mm alatapilla. Onhan tuossa sentään hopeoitu alapään neulalaakeri.
Kestäis nyt edes hetken, pakko saada ajoon kun kortin tänään saan ja ei ole mitään menopeliä, tilaan uuden dopplerin kun rahatilanne sallii.
Kesäloma oli ja meni railakkaissa merkeissä ja nyt joutaa jo jotain tekemääkin. Tuli sitä viisi viikkoa töitäkin tehtyä niin on vähän kolikoita joilla taas mopoa laitella.
Sen verran tapahtunut että johtoja vedetty ristiin rastiin. Virtaluukkokin löysi kotinsa hieman eksoottisesta paikasta tosin. Rajottimelle vedin johdot tangon sisään ja nappi tulee ohjaustangon päähän tupin alle. Näin autokoulun opettaja neuvoi tekemään.
Kampiakselin vein tutulle laitettavaksi, mutta tänään tuli soitto, että ei siitä kuulema hyvää enää saa. Alapään tappi oli niin jumissa toisessa limpussa, että ei lähtenyt edes lämmöllä ja 20t prässillä pois. Oli pitänyt pillillä polttaa reikä tappiin ennenkuin suostui irtoamaan ja limpun reikä oli tässä tilanteessa naarmuuntunut ja epäili, ettei saisi suoraa enään. Käskin laittamaan kasaan ja katsomaan, jos siitä edes jonkinmoisen kalun saa. Tuohon malossi koneeseen tuota ei tarvitse sitten ainakaan laittaa. Eli uutta kampuraa täytys tilata. Ehdotuksia? 39mm iskulla oleva ja kestävä sais olla. Ja tietysti mahdollisimman halpa.
Sitten tapahtui jotaan. Vissiin päässä naksahti, kun rupesin yhtäkkiä penkomaan laatikoita ja keräsin yhden koneen osat sieltä. Hyllystä sattu löytymään c3 petarisarja. Vaihteestoon sai kelvata vanhat 8tkm ajetut laakerit putsattuna ja rasvattuna. Asiallisen kuntoset kytkinlevytkin löytyi ja jotkut jäykemmät jouset kytkimeen. Kytkin kruunusta viilasin kulumat pois. Kone nippuun ja kiinni runkoon. Kaasariksi 21mm phbg lortto. Imukaulan ja läppien asiaa ajaa keewayn omat. Ne tuntuivat omasta mielestä hyviltä, koska imukaulassa itsessään järkevän näköinen stufferi. Imukaulan ja kaasarinkaan välille ei jäänyt porrasta. Pytty vielä työn alla. Pitää paon asteita hiukkasen kokeilu mielessä nostaa. Siistiä kaikinpuolin ja männän helmoja jyystää pois h-lähtöjen tieltä. Siitä asiaa myöhemmin. Putkeksi kuriton vakio ja kampuran päähän pyörimään dopplerin sähköt. Eiköhän tästä jotenkuten ajettava setuppi tule.