Zusuki kirjoitti:Siinä selvitettii viat ja vastattiin viellä muittenkin kysymyksiin aukottomasti. Hyvä että tämmösiäkin tekniikan neroja on olemassa, ei tämmönen lukiolais juippi muuten sais koskaan tätä härvelii toimimaan
. Kiitos ja kumarrus taas
!
Ps.
Siis löytyykös tuolta jostain viellä jonkin sortin kierrosten rajoitin ja mistä ja miten ohitetaan?
+
Ja millä kaavalla voin laskee nuo sopivat välit tuolle? (Paino, huippukierrokset mitä kone ottaa..)?
Meikäläisellä nyt on tosta kytkimestä ja tollasesta moottorista kokemusta niin mikäjottei vastailemaan..
Tarkoitan siis "governor" nimikettä mitä lontoon kielellä kutsuvat sitä.. Koneen sisällä on keskipakotoiminen härveli joka työntää sitten tankoa joka taas liikuttaa vipiua joka kuristaa kaasua kierrosten noustessa "yli". Tässä parit kuvat kun oon poistellu ne roippeet upouuden motonetin 6,5hp motin sisältä.
Tälläinen kaasuvaijeripatentti mulla on käytössä. Tollanen pellinläpikkä parilla ruuvilla ja epoksimaalilla kaasarin kaasuvivussa kiinni, peeveen kaasuvaijerin ysikymppimutka ja pari muuta nippeliä. Pelaa moitteetta.
Toivottavasti ei haittaa nää kuvien määrät. Ohjeina ja vinkkeinä ihan annan omalla kohdalla toimivaksi osoittautuneita keinoja.
Jotkut voi miettiä että nää koneet kilkkaa samantien jos kierrostenrajottajan ottaa pois. Mulla ei oo kilkannut tai sanonut mitään vastaan vaikka talvella on suditeltu paikallaan täyttä kurkkua putket punasina! Kunhan on öljyä koneessa, niin tuntuu pelaavan vaikka mikä olis.
Välityssuhdelaskuri on täällä.
->
http://personal.inet.fi/koti/mikko.hati ... askuri.xls