PV goes 125EXC kuviaa!-lukkoon

arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: PV goes 125EXC kuviaa!

ViestiKirjoittanut arsori » 9.11.2012 18:17

Moottoroitu esla?

http://www.youtube.com/watch?v=ggozyhXqzxk
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: PV goes 125EXC kuviaa!

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 9.11.2012 18:29

Aahahaha:D Jos joltain löytyy lahjottaa tollanen niin voisin vaikka koittaa vääntääki :D
Präääm pärpärpärpär
jt-87
Pyörä:
Suzukeja:S1, PV, DS80
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
5.9.2009 21:25
Re: PV goes 125EXC kuviaa!

ViestiKirjoittanut jt-87 » 10.11.2012 11:16

Mie jo kesällä tuommosta suunnittelin(joku kerkes näköjään ensin), mutta nuo Eslat on aika tosi kalliita. Ei alle 200e löydy mistään :eek:
Blairexhaust putken profiililla: http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75
Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: PV goes 125EXC kuviaa!

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 10.11.2012 20:59

Kaksnelikantti kirjoitti:Rumpujarruissahan ei ole mitään vikaa jos ne toimii. Käyttäähän ne autoissakin vielä niitä...

Autoissapa onkin hydrauliset (no käkkäriä kyllä löytyy vielä vaijerillakin), ne on vähän eri maata kuin mopon vaijerilla toimivat alunperinkin alimitoitetut.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: PV goes 125EXC kuviaa!

ViestiKirjoittanut eQ123 » 10.11.2012 21:10

Sama toiminta periaate niissä on?? Onkos peeveessä vaijerilla takajarru vai tangolla? Ja se on ihan sama vaikka olis vaijerilla, saapi autoa jarrutettua käsijarrullakin samaan tapaan. Eli en näe mitään huonoa puolta vielä tämän kokoisessa vehkeessä.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: PV goes 125EXC kuviaa!

ViestiKirjoittanut jukke96 » 10.11.2012 21:12

Kyllä tämänkokone vehe pysähtyy vakiojarruilla hyvinki, ainaki itellä
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07
Re: PV goes 125EXC kuviaa!

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 10.11.2012 21:34

Kaksnelikantti kirjoitti:Sama toiminta periaate niissä on?? Onkos peeveessä vaijerilla takajarru vai tangolla? Ja se on ihan sama vaikka olis vaijerilla, saapi autoa jarrutettua käsijarrullakin samaan tapaan. Eli en näe mitään huonoa puolta vielä tämän kokoisessa vehkeessä.

Tangolla...

Tuo "sama toiminta periaate" vähän nauratti. Joo kyllähän siellä jarrukengät on molemmissa, mutta hydraulisessa jarrujärjestelmässä työsylinteri puristaa jarrukenkiä ja siellä on viel jarrutehostin välissä. Ei oikein voi verrata. Vaijeritoimista käsijarruakin kyllä saa aika kovaa rykiä ennenku sillä renkaat lukkoon saa kuivalla asfaltilla...
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: PV goes 125EXC kuviaa!

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 11.11.2012 1:19

Joo ja ei se mopo mihinkään pysähdy pevun vakiojarruilla.
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07
Re: PV goes 125EXC kuviaa!

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 11.11.2012 1:26

Liittyykö tää video tähä projektii? http://www.youtube.com/watch?v=cR0hNPvrink&feature=g-all-u

Sittenki kotarin alakehto tulossa?
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03
Re: PV goes 125EXC kuviaa!

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 11.11.2012 1:48

Scaleo1 kirjoitti:Liittyykö tää video tähä projektii? http://www.youtube.com/watch?v=cR0hNPvrink&feature=g-all-u

Sittenki kotarin alakehto tulossa?


Miten helevetissä tuo rälläköinti voi olla noin vaikean ja vaarallisen näköistä? Ja miksi ton ekan rälläkän laikka näyttää pyörivän väärään suuntaan..? :D

Joo-o. Ei helvetti mitä menoa. Leikataan eka, katotaan sitten mitä tuli leikattua.

..Vaikuttaa lupaavalta!

EDIT: Jaa että videossa ei ollukkaan tämä proju kyseessä? En kyllä ihmettelisi silti yhtään jos meno oiskin tollasta. :)
Viimeksi muokannut SellYourSoul.90 päivämäärä 11.11.2012 13:32, muokattu yhteensä 1 kerran
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
31.8.2010 14:37
Re: PV goes 125EXC kuviaa!

ViestiKirjoittanut -MJU- » 11.11.2012 2:54

Joo sellyn kanssa samaa mieltä :roll:
Tsekkaa galleria
Helvetinhedelmä
Pyörä:
DT 125x '06, DT 125R '90, Monkey jne.
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
11.4.2012 14:44
Re: PV goes 125EXC kuviaa!

ViestiKirjoittanut Helvetinhedelmä » 11.11.2012 3:43

Mun tietääkseni tolla videolla ei oo mitään tekemistä tän projun kanssa... :roll:
Tarkotan että ei oo tästä kuvattu tietääkseni
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: PV goes 125EXC kuviaa!

ViestiKirjoittanut ramba__ » 11.11.2012 10:13

Tuo video on kuvattu eri vehkeestä :roll: Mutta rälläkän käyttö 1/5 :lol:
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: PV goes 125EXC kuviaa!

ViestiKirjoittanut eQ123 » 11.11.2012 12:52

Kiitän ja kumarran.
Viimeksi muokannut eQ123 päivämäärä 11.11.2012 16:34, muokattu yhteensä 1 kerran
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: PV goes 125EXC kuviaa!

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 11.11.2012 13:47

Ei kukaan ole väittänyt että mopossa pitäisi olla jarrutehostinta. Tarpeeksi jos lähdetään yksinkertaistamaan niin kaikki perinteiset jarrujärjestelmät toimivat samalla periaatteella, eli muuttaen kineettistä energiaa lämpöenergiaksi kitkaa hyödyntäen. Jarrutehoissa on kuitenkin eroja, jopa polkupyöristä löytyy nykyisin levyjarruja niin edestä kuin takaa. Autojen käsijarruja on turha tässä yhteydessä miettiä, ellei kokeile pysäyttämistehoa peruuttaen. Jarrutettaessa painopiste siirtyy edemmäs jolloin takapää kevenee ja pyörät on helppoa saada lukkoon kehnommillakin jarruilla. Kannattaa myös miettiä fysiikan lakeja, kaikille pitäisi olla tuttu liike-energian laskukaava Ek=1/2mv2. Merkitsee käytännössä sitä että jos ajopelin kokonaismassa tuplautuu, tuplautuu myös sen liike-energia. Jos taas nopeus kaksinkertaistuu, liike-energiaa onkin jo nelinkertaisesti. Satasen vauhtia kulkeva mopo omaa melkoisesti liike-energiaa eikä se katoa sormia napsauttamalla, vaan muutetaan jarrujen avulla lämmöksi. Tästä syystä jarrujen ja alustan ominaisuuksia kannattaa miettiä, kun aletaan rakentamaan tappivirimopoja.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista