nevssoni virittää: vauhtipäivät

Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

ViestiKirjoittanut Palezu » 2.10.2013 9:28

Kyllähän tuo GSF dyno todella hyvä apuväline on kun saa jotain oikeaakin tietoa muutosten vaikutuksesta, mutta on tuo mikrofoniäänitys kyllä oikeasti melkoisen epätarkka nyt kun tuota on vähän enemmän käyttänyt. Tai riippuu, välillä tulee hyvä käyrä mutta joskus siihen tulee niin paljon jotain kohinaa että persdynokin vaikuttaa tarkemmalta. Pitäisi se valopuolan taajuuden äänitys rakentaa niin pääsisi siitä ongelmasta.

Tehokuoppa tahtoo olla ihan tyyppiominaisuus 2-tahdissa missä ei ole pakoaukon säädintä että tuskin siitä kokonaan pääsee eroon, mutta tuo boostbottle voi olla yksi konsti millä sitä saa helpotettua ja toinen on hyvä pakoputki, mistä onkin jo hölisty jonkunverran.

Tavoitteena lähinnä tehokäyrän optimointi kiihdyttelyyn ja haastavaan rata-ajeluun. Ei tällä jälkimmäistä paljoa tehdä, mutta kuskilla on kivempaa kun itse pyörän kierroksilla pitäminen on pienenin haaste.


Se on muuten ihan yllättävä tosiasia kuinka paljon ripeämmin semmonen laajalla tehoalueella varustettu pyörä kulkee radalla ja muissakin tilanteissa. Dynotettiin kaverin detsiä jossa on tyhjennetty vakioputki, niin huipputehoa siinä oli vain hivenen enemmän kuin mbk:ssa, mutta tehoalue paljon laajempi. Vaihdetta vaihtaessa kiihtyvyys pysyi suunnilleen samana koko ajan, kun taas mbk:ssa joka vaihteella tuntee kiihtyvyyden putoavan kun laittaa uuden pykälän silmään, seuraavaksi vetää hyvin, sitten taas hiipuu ja sitten uutta vaihdetta pesään.

Se mua vähäsen ihmetyttää miten siinä detsin putkessa voi olla laajempi tehoalue vaikka se on hivenen lyhempi ja erittäin paljon paksumpi kuin tuo mun diy putki :D Se on sitä mustaa magiaa..
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 2.10.2013 15:37

Kieltämättä detsin tyhjennetty vakioputki on hyvä.

Mutta drd prossa kun oli tyhjä vakioputki niin sitä pysty jo sanomaan tehariksi. :O Erittäin hyvin veti kokoajan ja myös piikkiä anto kohtuu hyvin. Ps. Jätti yamaha deeteen, jossa oli samat välit kuin mulla ja leovince v6 niin aika helposti.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 2.10.2013 16:41

Valopuolan taajus"anturi" on sitten todella helppo tehä. Mulla meni siinä n. 30min ja lähinnä sen vuoksi ku oli paska kolvi. Tuohon mikkihommaan vaikuttaa ihan liikaa ympäriltä kuuluvat äänet, se ei sitten millään voi olla kovin vertailukelpoinen.
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

ViestiKirjoittanut nevssons » 2.10.2013 21:50

Löin tuon rieskan ajan ja valmistin kierrosnuuskijan sekunneissa.

Kaikessa yksinkertaisuudessaan etsin kännykän mukana tulleen turhan korvanappi-mikki-systeemin. Kiskaisin johdon irti mikrofonimokkulan kohdilta ja kieputtelin johdon pari kertaa potkulaudan moottorisahamoottorin tulpanjohdon ympäri. Semmonen moottorisaha potkulauta perhekulkine mallia kiina siis lojuu ilmaiseksi saatuna täällä

Puhelimesta äänitys päälle ja kiskaisu käynnistysnarusta: toimii :)

Viellä voisi nuo korvanapit juotella kinni, niin pystyisi vielä popittamaan eppuja samalla kun dynottelee :D
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
rossipoika
Liittynyt:
11.10.2007 19:46
Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

ViestiKirjoittanut rossipoika » 4.10.2013 16:52

nevssons kirjoitti:Jos minulta kysytään niin veikkaisin nakutusta. Katsokaa tuota männän reunaa.
Jaa minä ku aloin nyt epäilemään, että se sun kone pyörii laihalla. Jos säädöt olevinaan kohdallaan, niin onko imuvuoto mahdollinen? Virtaako bensahana/ neulaventtiili? Tuo kannen harmaa öljylitku kun näyttää niin harmillisen tutulta. Ja kun tässä oli sitä tehomonttuakin... Nääs pahin tehokuopan aiheuttaja ennen piikkiä on laiha seos.
Mulla on kolme huonoa kokemusta L-renkaista, ei yhtään hyvää. Toivotaan, että pelaa!
Turbokitissä tuo vastakartio kun on mallia jyrkkä.
Joo, mutta on se putki paksukin. Eihän sen diffin jälkeen oo pulssissa enää paljoakaan takasin lähetettävää.
Palezu kirjoitti:Se mua vähäsen ihmetyttää miten siinä detsin putkessa voi olla laajempi tehoalue vaikka se on hivenen lyhempi ja erittäin paljon paksumpi kuin tuo mun diy putki
Yläpuolella lienee selitys.
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

ViestiKirjoittanut nevssons » 6.10.2013 19:31

No juu, tuo nakutuksen epäilyn lopetin jo muutaman uudemman mietteen jälkeen.

Tuo imuvuoto on muuten mahdollinen, sillä pieni imuvuodon poikanen tuli tukittua imukaulaan juotetusta alipainenipasta. Lisäksi vielä nyt kylminä aamuina tykkää vähän booata siinä tehokuoppaa vasten hisutellessa, elikkä neulaa saisi pykälällä nostella. Siinä asennossa sitä kun ei oltu vielä koitettukkaan. Tehokuoppa oli silti ihan yhtä voimakas turhan rikkailla neulan säädöilläkin.

Tuli muuten todettua että nuo steppari männän m-renkaat on aika haurasta kamaa. Irrottelin leivoksesta ehjän yksilön ja ihan vahigossa sitä somien välissä pyöritellessä onnistuin katkaisemaan. Siinä sitten viellä katkoin sen muutamaan osaan todeteksani että ei paljoa yritystä vaadi.

Ja nyt on sitten peltiä leikelty ja hitsailtu, mutta vielä hetki menee ennenkun sitä voi putkeksi kutsua.

Tuli myös ääniteltyä pari vetoa testimielessä, mutta vain kaksi raitaa selvisi puhelimen suorittamasta luonnonvalinnasta. Molemmat vedetty vielläpä tuon boostbottlen kanssa. Ei vaan nyt ole mitään pohjaa mihin sitä verrata, mutta tehokuopalle se ei ainakaan osunut. Jatketaan tämän parissa kun jaksetaan.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
rossipoika
Liittynyt:
11.10.2007 19:46
Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

ViestiKirjoittanut rossipoika » 8.10.2013 20:51

nevssons kirjoitti:elikkä neulaa saisi pykälällä nostella. Siinä asennossa sitä kun ei oltu vielä koitettukkaan. Tehokuoppa oli silti ihan yhtä voimakas turhan rikkailla neulan säädöilläkin.
Vaikka nyt jo vähän ehkä hifistelyn puolelle menee, niin osa- ja täyskaasun tehokäyrät ei välttis oo ihan sama asia. Eli oliks tässä nyt kuoppaa täys- vai osakaasun käyrällä? Ilmeisesti osakaasun jos neulaa ollaan säätämässä...
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

ViestiKirjoittanut nevssons » 8.10.2013 22:16

Sitähän siis koitettiin kokeilla neulan kanssa säätämällä seosten vaikutusta tehokuoppaan ja sitten osakaasulla kokeilemalla. Vaikutuksia ei tullut suuntaan eikä toiseen.

Ja nämä testithän suoritettiin viellä persdynolla, vaikka tässä ollaan jo gsf dynosta juteltu. Siinä muuten sitten ihan täyskaasu käyrässä tuo näkyy ja voimakkaana näkyykin.

Ollaan tosin äänitysten kanssa senverta alussa vasta että noita käyriä pitää ottaa pari lissää ennenkä niitä teille näytän.

Neulan nostaminen ei nyt liity tehokuopan eliminointiin vaan ihan siihen viimesten säätöjen hakemiseen. Vähän hupsusti muotoilin tuon aikaisemmin.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

ViestiKirjoittanut nevssons » 10.10.2013 20:56

Tilanneraporttia putkesta: osat on leikelty ja kaasulla hitsattu.

Tään sitten ruvettiin pullistelemaan. Noh, kaasusaumat ei toimi. Halkeaa sitämukaa kun saa paikattua. Rälläkällä saumat litteäksi ja migiä päälle siis. Vähän harmittaa, kun toi meikäläisen mikki sauma nyt on aika laittoman rumaa.

Tänään kerettiin alukäyrän kanssa tähän asti kun alkoi pikaliittimeen kyhätty liitos ja pari hitsisaumaa vuotamaan:
Kuva

Huomenna kattellaan saisiko liitosta suoraan letkuun ja paikkaillaan vuotoja.

Pesurin omistaja(aikuinen mies) lupasi tonnin jos tolla konstilla saan pyöreän :D Antaa motivaatiota pullistaa loppuun asti, vaikka tuostakin varmaan saisi jo paukuteltua pätkittynä pyöreäksi. Minä puolestani lupasin uuden koneen jos tuon onnistun rikkomaan.
Molemmat epäilevät toistensa rehellisyyttä.

Hyvin muuten osui kohilleen veikkaus, että kulmat jyrkkenevät noin 1.2 kertaisiksi. Tässä vaiheessa 150 asteinen mutka nimittäin on tarkalleen 180 astetta. Tussatut katkoskohdat on piirretty tuohon toiselle puolelle.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
rossipoika
Liittynyt:
11.10.2007 19:46
Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

ViestiKirjoittanut rossipoika » 11.10.2013 13:30

Jaha, helppo touhutonni tiedossa ;)
Helpompi se khyl olis jos reunat olis kantannu. Toi kurva on niin jyrkkä, että vaatii jo taitoa saada pyöreeks ja rypyttömäks jos ei oo puoliskoja kantannu alkuun.
En tiiä mistä kohtaa loppua meinasit tuon katkasta, mutta voinee olla, ettei toi paksuin kohta tule aivan pyöriäksi kun noin jyrkästi sen jälkeen supistuu.
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

ViestiKirjoittanut nevssons » 11.10.2013 13:54

Tuon kanttauksen kanssa kävin kyllä kovan juupas-eipäs väittelyn pääni sisällä. Lopulta ylimääräinen työvaihe ja ongelmallisemat raot käänsivät pään kanttaamatta menemiseen. Ehkäpä seuraavassa sitten :)

Tuo päädyn pullistuminen näyttää itseasiassa katkoskohdasta jo hyvin alkaneen. 80 milliä kärjestä alaspäin kun katkastaan

Tossapa kuva josta kattella mistä tuota tuuttiä katkotaan ja niimpäin pois.
Kuva
Osatappa vaan valmistaa yhtä hyvin kun piirtää :roll:

Tuolla softalla saa muuten ohjelmoitua vaikkapa vesileikkurin leikkaamaan palaset, tai CNC jyrsimen jyrsimään valmiit muotit.

Omanu vaan on pelkästään puuntyöstöön asennettu, ja vaikkapa vaneristen muottien materiaali kustannukset olisi luokkaa muutamia satoja euroja.

Sarjatuotantoonkin olisi järkevämpää ainakin lompakolle valmistaa yksi näin, ja siitä sitten valaa betoniin muotit.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

ViestiKirjoittanut nevssons » 11.10.2013 20:36

Tämän päivän duuni:
Kuva
Lyödään tässä vaiheessa hanskat tiskiin näiden kyseisten pellipalasten kohdilta. Vaikka tuo kuvassa siltä näyttääkin ,että paukuttelemalla tuostakin putken saisi, on palaset senverta ovaaleina viellä, että kokeillaan uusiksi. Reunat kantaten tälläkertaa ja muotoilemalla ongelmakohtia vähän uusiksi.

E: tai no ehkä tuo paisari viellä ansaitsee yrityksen, mutta alkukäyrä ainakin uusiksi. Vastakartiossa saatin ihan hyviä tuloksia, kun puristettiin saumoista sisään päin. Eli jos ton lommon tosta saa nousemaan, niin voipa tuosta jottain tullakkin.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

ViestiKirjoittanut nevssons » 12.10.2013 16:54

Tossapa nyt GSF dynon antamat käppyrät:
Kuva
Ei ihan hirveästi näillä juhlita. Tehot tulee muutenkin aivan vääriltä kierroksilta ja tuo tehokuoppa on melkoinen. No tuleva putki ainakin on lyhyempi, ja sitä se tosissaan näyttää haluavan.

Boostbotlella ei ainakaan minun käppyröillä käppyröissä näy selvää vaikutusta missään. Täytyy tosin viellä kokeilla ottaa käyrä boostbottlella osakaasulla, josko silloin vaikutus olisi voimakkaampi.

Putken kanssa heräsi sitten idea ottaa viellä saumat auki ja muotoilla puoliskot alasinta vasten. Pelastetaan maailma kun peltiä säästyy. Maanantain sitte.

P.S. Kirjoittelin suomenkieliset käyttöohjeet tietopankkiin GSF dynolle. Menkää ja lukekaa/korjatkaa/täydentäkää/lisätkää tietoa/oppikaa käyttämään ohjelmaa.
http://www.motot.net/wiki/GSF_dyno
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

ViestiKirjoittanut nevssons » 15.10.2013 23:39

Entäpä jos...
Kuva
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 16.10.2013 0:05

Meinaatko vielä pullistamalla jatkaa vai tuleeko seuraava putki jo paloista? :D

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista