Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Asiallista tekstiä, kannattaa tosiaan nuo lohkot avartaa. Derbin lohkoja nyt saa muutenkin niin halvalla, ettei yksi avarrus maailmaa kaada. Voithan hommata toiset lohkot avarrettaviksi, jos siitä on kiinni ettei "vakiota saa pilata". Itsellänikin tuolla nurkissa pyörii yksi D50B0, mistä lohkot avarrettu muistaakseni Airsalille. Sai pirra huutaa kyllä jonkun aikaa, ennen kuin näytti edes siedettävältä. Myös Minarellin AM6 on jo vakiona paljon avaremmat h-lähdöt kuin mitä Rabasassa.
Ja sähköistä kirjottelinkin tuonne toiseen Derbiprojutopikkiin:
Ledinauha kirjoitti:Naurettavaa tämä ainainen sähköjen syyttäminen, korkeaviritteinen kone on paljon vaikeampi saada säätöihin kuin vakioderbi ja yleensä pätkintä johtuukin imupuolen säädöistä.
Tässä pari "todistetta" Ducatin perussähköjen riittävyydestä:
nevssons kirjoitti:Minä voin viellä varmistaa että 14k rpm on paukkunut espoon teillä. Ihan rajottamattomilla vakiovermeillä. Lähteenä Hardline jonka pitäisi olla kaikki hyväksynnät täyttävä.
Palezu kirjoitti:No minulla on ainakin semmoinen tieto että herran vuonna 2013 vuosimallin 02 MBK X-limit varustettuna ducatin rajoittamattomalla cdi-boksilla kiersi Palezun tallissa 13600rpm eikä minkäännäköistä pätkintää liiemmin esiintynyt. Jos se on rajoittamaton boksi niin eihän siinä sillon rajoitinta pitäis olla??
Ducatin rajoittamaton CDI.Ihan peruskomponentteja, toki ennakko ei ole mikään säädettävä, mutta periaatteessa mitään estettä kiertämiselle ei tuosta boksista löydy. Kuten Rossipoika ja Palezu mainitsivatkin, se ohjelmoitava Ignitechin boksi olisi kaikkein paras ratkaisu ottaen huomioon helppouden ja hinnan. Ei toki ihan plug'n'play, mutta lähes, jos nyt toisena ääripään esimerkkinä Palezun omat CDI:t (joiden kanssa on saanut varmaan jo miettiä jotain) ja ne monen sadan euron kisasähköt joita saa räpeltää varmaan enemmänkin kuin tuon Ignitechin boksin kanssa jos haluaa "säätöihin" saada.
Eli ainoa syy miksi Ducatin sähköt eivät välttämättä kierrä yhtä hyvin kuin "kisasähköt" on tuo sytytyksen ajoitus.
SX_Henkka
- Pyörä:
- Aprilia SX 09
- Paikkakunta:
- Nakkila
- Liittynyt:
- 30.9.2012 21:38
Juu. Ei ne vakiosähköt mihinkään räjähdä. Ja syyhän "ei avartamiselle" oli juuri tua mitä Ledinauha sanoi
. Jos ne lohkot on menny avartamaan niin eihän vakiopytty enään pelitä? Ja noissa huuhtelu virtaus jutuissa putosin täysin kärryiltä
.
Täytee keskustella isukin kanssa ja hommata Polini ja vähä kattella millai istuu. Tässä olis kyllä hyvin aikaa vielä avartaa. Siinä on sitte juuri riskinsä että menee vituiks.
Aprilia sx 80cc projektina!
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Hankalaa on kyllä avartaa "pilalle". Ja vakiopytynkin luulisi toimivan vielä jotenkin avarretuissakin lohkoissa, vaikka siihen nyt porrasta syntyykin. Tarkista ensin sylkän alatiivisteen sopivuus sylinteriin ja leikkaa ylimääräiset huuhteluiden puolelta pois. Sitten tiiviste lohkon päälle ja tussilla merkitset mistä pitää ottaa tavaraa pois. Kumpikin lohko kannattaa vielä erikseen sovittaa tiivisteen ja pinnapulttien kanssa ja katsoa kampikammiosta jääkö portaita.
Ja Tuna siis tarkoitti ilmeisesti että pytyn tehot katovat äkkiä korkeammilla kiekoilla, kun pakoaukko on "oikeissa" mitoissa, mutta huuhteluista ei tule tarpeeksi soppaa pyttyyn toimiakseen ihan täysillä.
vizu
- Pyörä:
- Suzuki PV & Tunturi Hopper
- Paikkakunta:
- Helsinki/Tapanila
- Liittynyt:
- 2.8.2011 17:55
Tossa kuva josta saa selville, että mitä siellä huuhtelu lähdöissä tapahtuu, kun on porrasta.
Toki tässä kuvassa taitaa olla hiukan eri tilanne, ku sulla taitaa porrasta tulla lohkojen h-lähdöistä, mutta ei se silti ole hyvä juttu.
E: Jos avarrus menee pieleen sen pystyy helposti korjaamaan kemiskillä esim.
http://www.bison.net/en/products/647-2-components-adhesives/product/2273-epoxy-metal/
Gondel
- Pyörä:
- Aprilia Sx 50cc, Suzuki TS 50cc
- Liittynyt:
- 16.2.2014 21:09
No tämä 3hp tulee varmaankin aika korkealta, mutta jos tykkää kieritellä paljon niin onhan siinä eroa. Mutta alakierroksilla ei varmaankaan juuri eroja löydy.
SX_Henkka
- Pyörä:
- Aprilia SX 09
- Paikkakunta:
- Nakkila
- Liittynyt:
- 30.9.2012 21:38
Juu nyt selkeni vähän
Aprilia sx 80cc projektina!
Gondel
- Pyörä:
- Aprilia Sx 50cc, Suzuki TS 50cc
- Liittynyt:
- 16.2.2014 21:09
Toisien lohkojen hankinta kuulostaa paremmalta idealta, niitä voi modailla kun on varalla alkuperäiset. Eivätkä maksa paljoa ostaa varalle.
SX_Henkka
- Pyörä:
- Aprilia SX 09
- Paikkakunta:
- Nakkila
- Liittynyt:
- 30.9.2012 21:38
Jos toiset lohkot hommais, niin kuinka hankaloita noi Derbin vaihteistot on? Viimeks ku yks prikka väärässä paikassa ni jumitti koko tsydeemi
.
Varmaan kokeilen ensin miten toimii vakiolohkoilla ja jos ongelmia ilmenee niin laitan vakiopytyn kiinni miitin ajaksi ja sen jälkee purkuu
Aprilia sx 80cc projektina!
SX_Henkka
- Pyörä:
- Aprilia SX 09
- Paikkakunta:
- Nakkila
- Liittynyt:
- 30.9.2012 21:38
Morjesta!
Elikkäs tänään tuli käytyä paikallisella mutterista ja kävi ilmi, että mutteri oli lojunut tiskillä jo viikon
. Juuh, Noh eipä siinä mitään. Tänään tuli laitettua motti kasaan ja kiinni rungoon. Huomenna olis tarkotus saada mopo käymään
. Vakiopytyllä siis
. Miitin jälkeen palataan Polinin pariin
.
Tässä parit kuvat:
Sopisko jägsyn tarrasarja? Vois kesällä ostaa jos oon masseis
.
Aprilia sx 80cc projektina!
Gondel
- Pyörä:
- Aprilia Sx 50cc, Suzuki TS 50cc
- Liittynyt:
- 16.2.2014 21:09
Mun mielestä näyttää ihan kivalta noin. Kunhan menopuoli on kunnossa niin kaikki on hyvin
Aijotko laittaa startista ihan videota?
vakiogilsu99
- Pyörä:
- Gilera RCR -10
- Liittynyt:
- 13.1.2014 21:19
Eieieieei millää jäksyllä mee tätä pilaan
SX_Henkka
- Pyörä:
- Aprilia SX 09
- Paikkakunta:
- Nakkila
- Liittynyt:
- 30.9.2012 21:38
Polinin startista varmaan. Voinhan mie tostaki jottai videoo ottaa
. Viimeks piti kuvat Airsalin ensistartti ni meni vähä vituiks ku tiivisteet vuos
.
Ja pidetään vakiotarrat
.
Aprilia sx 80cc projektina!
Gondel
- Pyörä:
- Aprilia Sx 50cc, Suzuki TS 50cc
- Liittynyt:
- 16.2.2014 21:09
Jägermaisterin tarrasarja tuo mieleen muutenkin nuoruuden kielletyn hedelmän: alkoholi joten mielestäni ei oikeen järkevä
SX_Henkka
- Pyörä:
- Aprilia SX 09
- Paikkakunta:
- Nakkila
- Liittynyt:
- 30.9.2012 21:38
Juu.
Eli tänää käytiin hakees vakiopytty ja mäntä. Laitettii tarvittavat osat kiinni ja käymään
. Ongelmia ei ensistartissa ollut, lähti käymään ja kävi tyhjäkäyntiä, mutta sitten tyhjäkäynti katosi? Syynä kenties 3,5% seokset vai paska kaasari? Vaihteisto ja kytkin pelittävät hyvin, täytyy vielä vaihtaa kunnon öljyt sisää
. Videota ei ensistartista huomattu ottaa
.
Parit kuvat :
Aprilia sx 80cc projektina!
Gondel
- Pyörä:
- Aprilia Sx 50cc, Suzuki TS 50cc
- Liittynyt:
- 16.2.2014 21:09
Onko muuten täysin alkuperäinen 50cc mitä tuolta nakkilan mopo ja pyörästä saa vai tarvike 50cc?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista