Oma mielipiteeni on taas päinvastainen, pidän nimittäin Piaggion/EURO3 versiota (06->) Rabasasta hiukan parempana kuin Minarellia. Tehollisesti melko samaa luokkaa, mutta Rabasassa on kuitenkin huomattavasti nykyaikaisempia ratkaisuja, kuten se kuuluisa pinnoitettu alumiinisylinteri 3-osaisella pakoaukolla (lähinnä aika lelu ratkaisu, mutta voipahan mainita munarallimiehille
). Vaihteisto paljon jämäkämpi kuin Minarellissa, ja esimerkikisi vaihdepolkimen akselin voi vaihtaa suoraan kytkinpuolelta, lohkoja avaamatta. Vesipumpun "tarkistusreikä" on myös hyvä esimerkki koneen suunnittelusta (löytyykö myös Minarellista, en tiedä?), melko helppo huoltaa, yksinkertainen ja "tehokas". Lisäksi myös esim. säädettävä sytytysennakko vakiona, tosin vain pari astetta, mutta silti enemmän kuin Minarellissa.
En toki Minarellia mitenkään huonoksi hauku, lähinnä huollon tarve (omassa käytössäni ollut paljon suurempi) ja ne kuuluisat välivapaat tosin tiputtavat pisteitä. Kytkimen säätömutteriakin joutuu ruuvaamaan harva se päivä ja kytkintapit lentelevät pitkin kylän katuja. Plussaa tietysti tasapainoakseli, jota ei Rabasasta löydy. Myös varaosat yleisesti halvempia Minarelliin.
E: Tosiaan tänään päristelin noin 20m matkan pihalta talliin eikä sinä aikana edes huomannut mitään ulinoita. Josko vaikka se burnis rajoitinta vasten keittämiseen saakka olisi auttanut jotain.
Pieni palovamma tuli käteen kun lensi letku irti ja nesteet päälle, mutta ei nyt mitään pahempaa.