Tekniikka tullaan toteuttamaan kahdella koneella, toiseen 70cc ja custom osaa, toisesta tehdään sitten jokapäivän ajoon tarkoitettu hieman piristelty 50cc:llä varustettu. Koko projektissa on alunperin ollut ideana tehdä mahdollisimman paljon itse ja tätä kaavaa on noudatettukkin. Takakate on vielä kovan työn alla ja etukatteeseen suunnitelmat hiukan auki. Boksiin väkertelen perus popit 7" näytöllä.
Tavoitteena oli saada tämä valmiiksi 2012 kesän aikana. "Tästä ei enää etiepäi venytetä. Aikataulu venähti alkuperäisestä tavoitteesta aika reippaasti, muuttujia ja uusia ideoita on taas riittänyt (seliseli).." Ja venyipä sitten lisää, kun vastoinkäymiset eivät vielä riittäneet. [Ja viimeisimpänä lisänä Espanjassa asuttu aika] Tekniikka tulee varmasti hiottua myöhemmin kuntoon 70cc:n suhteen mutta projektin valmistuminen määritellään siihen, kun jo kaapissa lojuvat maalit on katteiden pinnalla ja Honutto rekisterissä taas, lähes jokapäiväisessä ajossa. Tottakai lopulliseen valmistumiseen menee sitten pidempään, kun kaikki yksityiskohdat viilataan kondikseen.
Tekniikka 70cc:
- Malossi 70cc sportti
- Malossi CDI
- Malossi hiilikuituläpät ja variaattorin kamat (Stage 6 jäähd. kytkinkello)
- Dellorto 21mm
- Gianelli Reverse putki
- Stage 6 imukaula ja läppärunko
- Racingpuola
- Malossi 16/40 perävälit
- Kytkin ja rullia tilattavana
Tekniikka 50cc:
- perus 50cc
- Malossi multivari ja muut malossin hilppeet varissa, vakio kytkinkello
- Dellorto 17,5mm
- Puoli milliä avarrettu vakio imukaula, hiilikuituläpät
- Hitusen muokattu läppärunko
- Vakio perävälit
- Putki, CDI ja puola samat kuin 70cc:n kanssa
Katteet ja hilppeet:
- Katteet uuteen kuosiin, katteiden korjausta
- Etu-umpion päivitys ja korjaus
- 13" vanteet
- Vanteiden reunojen kiilloitus ja puolien maalaus
- Stongan adapteri & crossistonga
- Stongan adapteriin lisäadapterin teetätys
- Jarrukahvojen, keskipalkin, variaattorinkopan ja etupumppujen kiilloitus
- Krominen sivutukijalka (kiinnitystä vailla)
- Poppivehkeet
- "smoke"- volttimittari koteloineen polvikatteessa
- Takavalon ja takavilkkujen teko ja polvien eteen tulevaan katteeseen merkkivalojen siirto
- Sigma, hälytin, "rocket"-etulokari ja sen päivitys+kiinnikkeiden teko
- Pytynkopan päivitys ja maalaus
- Jarrusatuloiden ynnä muiden pikkuhilppeiden maalausta valkoiseksi
- Valkoisten yksityiskohtien lisäksi joidenkin osien hiilikuituteipitys
- IGM +40mm koropala ja rungon korotus juuri ennen tankkia
- Penkin verhoilu
- Joidenkin sähköjen uusintaa, Xenon-valot
- Penkin aukeamis suunnan muutto sivulle, sähkölukolla pumpun kera
Etu-umpion päivitys tuli hieman suunnittelemattomana vastaan, joskin edullisena ja näyttävänä lisänä. Kolariautosta (Citikan C5) tuli lunastettua sumarit ollessani eräällä huoltamolla töissä. Kuukausi sen jälkeen tilasin sopivan kokoiset angel eye rinkulat kiinan suunnalta ja sovittelin kyseiset lediympyrät umpioihin. Enää vaa runkoa niille jotta kestävät umpiossa. Lisäksi vaihdoin nyt Xenonit loistamaan angelsien seuraksi jotta näkee eteensä. Ensitestauksessa angel+xenonit enkelit tiputtivat ledejään.. Uudet rinkulat tilasin, niitä vahvistelin epoksilla ja nyt pitäisi kumppanien kestää toisiaan!
Kuvia lähtökohdasta: Keula , Takavasen , Takaoikea , Ylävinkkeli
Projektin alkua: Alkua , Alkua2 , Pikaluonnos perälle , Perän korotus
Lisää tästä laitoksesta kuvia voi katsoa galleriasta ja Imageshackista.
Tarkemman muutoslistan väsään projektin loppuvaiheilla, siitä saa sit tovin lukea muutoksia.
Ja jos jotakuta hämmentää tuo värikartta tekemisissä ja tuotteissa niin:
▀▀ Tehty/valmis ▀▀ n. 25% tehty ▀▀ n. 50% tehty/tilaus matkalla ▀▀ n.75% tehty
▀▀ Loppusilausta vailla ▀▀ Ei ole aloitettu ▀▀ Suunnittelun alla
Sivujen sisältöä:
1 - Aloitusviesti, maalit pois etuvanteesta ja kiillotuksen aloitus, katteiden ja etu-umpion työstöä
2 - Popit aluillaa, iso päivitys, maalinpoistoa jarrusatuloista ja takaiskarista ja etukatteen kuiduttelua
3 - Etukatteen rei'itys, hiilikuitu teippailua, takaiskuja ja osien korjailua
4 - Kiillotus alkaa urakalla, akun vaihto, angel-eyessit uusiks, hk-teippailua, etukatteen korjailua, uudet ideat ja tauko
5 - Uusi paikka laitella, kiillottelua, penkki saranoituna sivuttain, jarrukahvat uusiks, rungolle ja jarrunestesäiliön kannelle rälläkkää, maalit ja umpion kehys etenee
6 - Lisää rungosta, stonga, etupumppujen kiillotusta, keulan visualisointia, runkopalkki tasaisena ja rungon kiilloituksen uusintakierroksen aloitus
7 - Toinen jarrukahva lähes valmis, hk-teippailua lisää, etukatetta, boksin lukon reikä umpeen ja sähkölukko kiinni, popit ja katteiden hinkkausta
8 - Penkin saranan ehostus, poppivideo, feikkisyyläri, maalailua, sähköhommia, kittailua, kuiduttelua, 50cc koneen niputus ja putken pelastus
9 - Jarrusatuloiden, jarrulevyn ja putken änkänlaipan maalaus, kittailua, 50cc varikopan muokkaus ja tk-poppisetin purku
10 - Tilaus, 50cc pytyn maalaus, kierteet 50cc lohkoon, 50cc niputus, tuleva väri, 7"näyttö penkkiin
11 - Tilauksia, vastoinkäymisiä, välikasaus ja poismuutto
12 - Kiillottelua, löpinää, suunnittelua ja vastoinkäymisiä
13 - Uudet tilat, purkua ja korjailua
14 - Valmistuvia osia, osien haalintaa, kaukosäädinyksikön asennus, 50cc:n kasaus ja korjailua
15 - Comeback, muutto, monta valmista osaa maalia vailla
Etuveto, joku Veikkauksen uusi pelikö?