Ideahan lähti tyhjästä, eli mun päästä. Autojen rassailu alko ottaan päähän ja jotain pientä puuhastelua piti keksiä. Tosiaan projekti lähti niinkin tyhjästä kuin mun päästä, mitään ideaa tässä ei ole eikä varsinkaan järkeä tehä tällasta, kun meinaa jo hukkua muihinkin töihin/projekteihin.
No tuolla romukasassa pyöri yks 125GT(todellisuudessa se oli hautautunu työkalukopin tavaroiden alle, no romuja tahtoo nekin kyllä olla) runko joka oli poikki, runko kyllä on kilvissä oleva mutta heitin kilven kunnossa olevaan pärrään ja ajelin sillä surutta, siis ne muutamat kilometrit kun se laitos toimi (innokasta sähkömiestä täällä päin?).
Sitten pyöri naapurista haettu PV:n runko johon ei ollut papereita, siihen oli myös tee-se-itse mies joskus istuttanu TS koneen, puikolla hitsattu yksi kiinnike taakse ja eestä kone oli kiinni pv vakio korvakkeessa. No takakiinnikettä napautin sytkärillä niin se irtoskin nätisti. Ai niin no nythän mää muuten muistinkin, että aluks siis oli ideana iskee tähän 125 TS kone kun ostin yhen koneen josta sain hyvän pytyn. TS kone ei kuitenkaan istunut pv runkoon mua miellyttävällä tavalla, ja silloin vasta tuli idea kokeilla GT konetta, ja sitten tietokoneella selatessa tuli idea että jos noita runkoja yhistelis.
Noniin, saatiimpa taas sellasta tekstiä ettei erkkikään ota selvää...
Tarkotus oli saada vähän parempaa jälkeä mitä edellinen omistaja runkoon oli tehnyt, tässä siis lähtökohta.
Ihan ekana mallailin tällasta yhistelmää, ei vakuuttanut, kone jäi korkeelle PV:n oman kehdon kanssa..
Tää runko pyöri nurkissa, toissakesänä hioin rungon puhtaaks ja oli tarkotus hitsata tosta runko, kattelin vaan että sen verran hiusmurtumia takahäkissäkin ja rungossa pirun kovat jännitykset, etten tosta uskaltant tielle peliä tehä. Ja kun onhan noita GT ehjiä runkoja tuolla kolmet kappaleet
Elikkäs enyway, GT rungosta napattiin kehto pois ja aloin istuttamaan sitä PV:n runkoon. Kaskummaa, suzukin insinöörien laiskuus taas paljastuu, samat mitathan noissa melkeen oli ja GT:n kehto istui pevukkaan kuin pamppu hippiin.
Runkoja tehdessähän on muistettava muutama tärkeä asia: Pohja jolla rakennetaan on oltava suora, tai rakennettava runko jigi, hiekkaa ym likaa ei saa olla (pienikin hiekanjyvä putken alla niin rungossa millin heitto) ja valoa ei ole koskaan liikaa että näkee pienimmätkin heitot!
Sisälle holkki pistehitsein kiinni, jos ei muuta, niin henkistä vahvistusta kuskille..
GT runko siis oli noilta tienoin poikki. Vinoliitoksin--> vähän pitempää saumaa...
Runko alkaa hahmottumaan..
Pajalta ei löydy radiota, aloin tekemään huilua. Tarkotus oli palkata Loiri soittamaan sitä.
Vesku ei suostunu yhteistyöhön kanssani, niin piti tunkee noi palikat muuhun käyttöön. Pakkasen puolella on muuten mukava hitsata, sokkona sai nuokin saumat vetää kun maski niin huurussa että juur mittään nähny.
Runko olis nyt yhtä moottorinkiinnikkeen holkin reikää vaille valmis. Toki jalkatapit ym pitäis rakentaa, mutta nekin saa vasta kun pyörään saa alle renkaat ja mallailla vähän konetta niin tietää leveyksistä..
Ja eikä mitään, se runko vielä niin valmis olekkaan. Takahaarukkaan pitää tehä vahvistukset sekä iskareille kiinnikkeet kunhan jostain mulle sponssataan edulliset vanteet. Oli ideana minicrossin 10-12" vanteet, niissä ois valmiiks levyt. Meinaan noi ässän vanteet on aika huonokuntoset ja jarruthan on samaa kokoa kun mun mummon rulla potkurissa.
Päivityksiä sitä mukaan kun tulee jotain tehtyä. Koneesta sitten myöhemmin lisää, sitäkin on jo alustavasti suunniteltu, kaikki palikat kertaa kolme löytyy jo, noita koneita meinaan on muutama varastossa.
-slayer-