Ostin tämän vm. 2008 pösön 800€ viime syksynä pari viikkoa ennen kortin saantia. En kehdannut ajaa ilman korttia kun poliiseja näki aina kun kävi pyörällä ajamassa. Vähän tietysti kokeilin mopoa pihalla ja ihmettelin kuinka se on niin hidas kiihtymään ja käy surkeasti, mutta pistin vakion piikkiin ja en muutenkaan tiennyt yhtään mitää mopoista silloin. Noh viimein sain kortin ja menin seuraavana päivänä tietysti mopolla kouluun. Meillä oli sopivasti liikuntaa niin pääsi ajamaan urheilu kentälle. Jos olisin tiennyt tulevasta niin olisin mennyt pyörällä, sillä jumalauta tuo vehje ei kulkenut 40 lujempaa. Nolasin itseni täysin kun pyörällä pysyi rinnalla 50 metriä kiihdytyksessä kunnes pyöräilijältä loppui kunto Heti kotiin päästyäni otin kurin pois ja sehän toimi mahtavasti ja tästä päättelin, että suutin oli liian iso. Olin ennen ostoa pyytänyt edellistä omistajaa laittamaan vakioksi ja oli hän kurin pistänyt putkeen, mutta ei ollut vaihtanut suutinta. Noh suutin vaihtui ja mopoa on viritelty koko ajan enemmän kun nälkähän kasvaa syödessä Tässä kuvia alkutilanteesta:
(Galleriassa on lisää kuvia).
Syksyllä kerkesin laittaa kiinni Honda CR:n katteet ja välit vaihdoin ja kuristuksia vähennettiin entisestään. Kovin uusia kuvia ei ole, mutta tuossa kuvia miltä se näytti syksyllä uusilla katteilla:
(Galleriassa vieläkin lisää kuvia).
Talveksi laitoin vanhat katteet kiinni niin ei haittaa kaatumiset yhtään, mutta turhaan laitoin kun en ole kertaakaan kaatunut. Joulun aikaan tuli ostettua käyttäjältä palezu tuollainen älykäs rajoitin, joka siis rajoittaa vasta tietyssä nopeudessa, mutta ei sen alla. Sitä on tässä pari kuukautta säädelty ja korjailtu ja aina on käynyt sillain, että kun yksi vika korjataan ilmestyy ja näin edelleen. Nyt tosin näyttää siltä, että ollaan lähellä valmista kun on toiminut hyvin lukuunottamatta jotain harvoja kilahteluja ja niillekkin on viimein ja vihdoin löytynyt syy ja se pitäisi vielä korjata. Videota voin laittaa sitten kun se on lopulta valmis ja hyvissä säädöissä. Mopo on nyt kuriton kiitos rajoittimen jonka takia uskalsin ottaa kurin pois. Rajoittimesta voi lukea lisää palezun projekti topikissa: http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=72&t=82565 Tuossa melko tuore kuva rajoittimesta ja sen kotelosta:
(Nykyisin nuo näytön tekstit ovat erillaisessa järjestyksessä ja näytön eteen laitan vielä pleksin, mutta muuten tuo kotelo on valmis ja pysyy näillä näkymin. Vielä suojattu anturinjohto niin häiriöherkkyys vähenisi, mutta kyllä sen kerkeää myöhemminkin. Kunhan se rajoittaa niin muulla ei ole väliä tällä hetkellä).
Hiihtolomalla vaihdettiin myös mäntä, peili ja laitettiin käsisuojat ja jotain muuta pientä, mutta eipä niistä sen enempää.
Jotta ei mene vain selostukseksi niin kerrotaanpa mitä tälle olisi tarkoitus tehdä. Tästä on siis tulossa käyttömopo joten turha hienostelu pois. Tällä tullaan ajamaan maastossa niin tämä tulee saamaan kovaa kohtelua ja sen mukaan tätä on tarkoitus parantaa. Olen jo pitkään tuskastellut tuon surkean takaiskarin kanssa, joten sen tulen vaihtamaan mahdollisimman pian kunhan saan rahat. Rungossa on yhdestä kohtaa maalia lähtenyt kun edellinen omistaja on kaatunut tällä, mutta runkoa en maalaa tänä keväänä tai kesänä, mutta ehkä sitten ensi talvena. Ja mopo ei tule kulkemaan yli 65 (tiellä), koska en halua menettää kilpiä ja saada veroja ja kaikkien näiden estyminen on rajoittimen varassa joka minun tuurillani pettää poliisin testatessa, joten tästä tehdään mahdollisimman huomaamaton poliisien silmissä eikä mitään kovaäänistä poliisimagneettia
Tässä vähän listaa mitä aiotaan hankkia:
-Uusi säädettävä takajousi. Voi ehdottaa jos tietää jonkun hyvän. Tällä hetkellä motomasterin pomppukeppi tulossa.
-Usd keula (mahdollisesti marsun keula, mutta tämän hankinta riippuu rahatilanteesta)
-Biltema fatbar ja raiserit
-Uusi valomaski (mahdollisesti Polisport LMX)
-Minivilkut
-Uusi peili
-itse tehty Pohjapanssari
-Pikakaasukahva
-Uudet CR:n katteiden kiinnikkeet
-Mahdollisesti metrakit, enox tai omatekoinen tehari jos palezu saa hitsin
-saatan tehdä tarrapohjasta jonkinlaiset tarrat noihin etukatteisiin kun ovat nyt hieman autiot.
Tätä on värkkäilty ihan liikaa palezun tallissa koska hänellä on enemmän ja parempia työkaluita kuin minulla joten palezu suunnilleen vihaa pösöä, koska se viettää aikaa enemmän palezun tallissa kuin minun tallissani ja se tekee kaiken päinvastoin kuin palezu haluaa tai uskoo
Tällä hetkellä on vikoina se, että mopo alkaa röpöttämään tyhjäkäynnillä lämpimänä, mutta tämän pitäisi korjaantua neulaa ja seosruuvia säätämällä. Toinen vika on se, että jarruissa mahtaa olla ihan vähän ilmaa, kun kahva painuu melko paljon joten jarrut pitäisi ilmata.
Kuvat ovat huonolaatuisia koska minulla ei ole kuin kännykän kamera käytössä, mutta jos saan kameran käyttöön niin otan kuvat sillä sitten