Tämä omani on tuon linkkaamani kuvan näköinen. Vuosimalli lienee 1979 eli ensimmäiseltä valmistusvuodelta. Tämä päätyi omistukseeni kaveriltani, joka säilytti tätä noin vuoden itsellään, (hiekka- tai soodapuhallutti rungon ja purki osiin) ja oli ostanut sen kaveriltaan jolla tämä tiettävästi on ollut monta monituista vuotta, monen vuoden säilytysputken aikana joku on mm. ampunut ilmakiväärillä takavalon paskaksi ja originaali etulamppu on lyöty vasaralla hajalle. Muita puuttuvia osia on mm. satula (löytyy joku pyörän penkki).
Puch e50 on siis koneen malli, niinkuin jo aiemmin mainitsin. Kyseinen mylly on ollut (saattaa edelleenkin olla) käytössä euroopassa ihan yleisesti mopon moottorina; 1-vaihde, yksinkertainen rakenne, pieni polttoaineen kulutus ja kuulemma luotettavakin. Moottorin rakenne on hyvin yksinkertainen:
Omassani on laakerit uusinta kunnossa ja mäntä hiukan saanut siipeensä, täydellinen koneremontti on siis edessäpäin. Koneremontin yhteydessä tästä kutitellaan ne pienet ja heikot hepat irti täysin vakiokokoonpanolla, ylimääräiset portaat saa tietysti väistyä . Kyseessä ei sitten ole mikään täydellinen entisöinti, vaan kutsuisin tätä käyttöentisöinniksi, radikaalia muodonmuutosta ei ole eikä tule vaan tämä tehdään oman aikansa tyyliseksi, mahdollisimman lähelle alkuperäistä ilmettään.
Kuvia mulla ei tästä omasta kamppeestani vielä ole, mutta niitä kyllä tulee riittämiin. Itseasiassa tältä tontilta ei löydy vielä mitään muuta cityn osaa kuin kone, joten senkään puolesta en voi mitään kummoista kuvailla. Erityisempää aikarajaa tällä ei ole ja päivittelen tätä sitä mukaa kun projektikin etenee. Seuraavassa viestissä saatte sitten katsella jo kuvia koneesta.