Hankitut ja paikalleen asennetut osat:
Elikkäs ensiksi tuli hankittua tietenkin se kone.
Myyjä kertoili että koneella olisi ajettu n. 3000km (ainkin mittarin mukaan, mutta ei halunnut mennä takuuseen siitä, Kolari skode kun oli kyseessä). Laitteet oli karsittu minimiin, syttypuoli ja sylinteri oli jätetty paikalleen. Puuttuvat osathan onneksi saan vanhasta skodesta. sytypuolikin menee vaihtoon, kun on liittimet erlaiset kuin nykyisessä skodessa.
Nokka-akseli
Oikean puoleinen on uusi nokka-akseli!
Brittien ebay:stä löysin "sulo vilen hintaan" testin arvoisen nokan. Myyntipuheen mukaan on "high rise" nokka. Pienen silmäilyn jälkeen huomasi vakioon semmoisen eron, että nosto ei ole paljoakaan vakiota enempää, mutta venojen auki oloaikaa on normia enemmän.
72cc sylinteri
Virijavara:lta hankittu sylinteri. Halvalla kun sain....
Ettei mene aivan kauheaksi kirjoitteluksi, niin päätin samalla että teen semmoisen Vlog:in tuosta osien asennuksesta. Tosin se ei ole kuitenkaan mikään neuvomisvideo, vaan omia ajatuksia ja muuta lörpötystä samalla kun osia tulee mulle.
Neuvoja ja linkkejä teitä kiinnostavista osista voi kirjoittaa, nnin katson jos vaikka tilaisin ja koittaisin, josko se auttaisi huippunopeuteen (sitähän tääs ajetaan takaa)
Ensimmäinen osa:
Project LongJohn Osa 1 (sylinterin ja nokka-akselin vaihto)