Pv-91 5-v ,viilattu 60cc p+.Kunnostusta.Secret part incoming

Synthetic
Liittynyt:
11.11.2008 21:00
Pv-91 5-v ,viilattu 60cc p+.Kunnostusta.Secret part incoming

ViestiKirjoittanut Synthetic » 19.10.2012 21:41

Eli tommonen pv tuli hommattua parisen viikkoa sitten. Hinnaksi tuli 450e. Ostaessa huomasin ,että lohkoista puuttui paripulttia+kytkinkopasta 1kpl. Ja pv nosti kierroksia koska tuoreöljy nippaa ei oltu tukittu.Pv ei ollut myyjän oma vaan jonkun kaverinsa,kehui ,että ammattilainen kasannut koneen. Pv:llä pitäs talvi selvitä ,niin pitää laittaa priima kuntoon ;)

Aikani tuumattua purin pv:een ,tässä nyt pikku listaa vioista/patenteista.


-Sähköt vedetty päin helvettiä+korjattu maalarin teipillä (H4 teipillä kiinni+takavalossa paloi peräti 1 led)
-Jalkatappirungon tukijalan jousen kiinnike hitsattu väärinpäin
-Koneesta lohennut pieni pala.
-Etupumppuun katkennut pulttisisälle+porattu vinoon.
-Lohkoista mennyt kierre pinnapultti oli lukkoliimalla kiinni.
-Vetoakseliin laitettu normi mutteri = Rip kierteet+Eturatas lukkoliimalla kiinni.
-Penkinpäällinen revennyt nippusiteellä paikattu repeemä.
-Pakoputkea+penkki runkoa hitsattu pienellä virralla+kovalla langansyötöllä ,eikä suojakaasuakaan ole tarpeeksi saanut = Helvetillistä räkäsaumaa.
-Rungosta mennyt 3kierrettä
-Sivukoppa ja Kromi loksut sikafleksillä korjattu.
-Tankissa vähintään 10kerrosta maalia+motonetin haista vittu kittiä.
-Kierteet yleensä ottaen heikossa hapessa joka puolella.
-Takahaarukka m8 kierretangolla kiinni= pulsat paskana.

+ Kymmeniä pikku patentteja



Tuossa kuvaa mistä lähetään liikkelle.


Eli runko+haarukka+vanteet tällähetkellä puhalluksessa ja pulverimaaleihin menossa.
Koneen otan projektiksi kohan ehdin.

Tehtyä

-Yläohjaustangon kannattimesta oli katkennut 2cm pala t-palan sisälle.Se tuli prässätyä irti ja hitsattua takasin kiinni.

-Johtosarjan purin täysin, joka johto irti Kutistesukat+johtosuojat päälle jä hyvä tuli.

-Jalkatappirunkosta se tukijalan jousen pidike käännetty toisinpäin+hitsattu

-Penkin räkäsaumat hiottu ja odottaa uutta saumaa ja päällistä.

-Pistepuikolla napautin siihen katkenneeseen pulttiin pisteen ja porasin 5mm poralla. Ja kärkiupottimella tein viisteen samalla. Pitää vielä kokeilla m6 kierretapilla elvyttää ,mutta jos ei onnistu niin irtokierre kehiin.

-Keulaan vaihdettu stefat+pölysuojat.

-Takahaarukkaan prässätty uudet puslat.(Vanhat oli kyllä tiukassa :lol: )


Kuva

Kuva


Päivittelen tänne+lisäilen kuvia kuhan alkaa taas tapahtua ;)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Synthetic päivämäärä 22.11.2012 23:58, muokattu yhteensä 2 kertaa
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Pv-91 Kuntoon.

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 19.10.2012 22:12

Jokos projektia on tarkemmin suunniteltu eli onko tavoitteena käydä mopo läpi ja korjata tai uusia kaikki rikkinäinen alkuperäistä kunnioittaen, vaiko lähteä rakentelemaan suuntaan tai toiseen?
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Synthetic
Liittynyt:
11.11.2008 21:00
Re: Pv-91 Kuntoon.

ViestiKirjoittanut Synthetic » 19.10.2012 22:17

Pyrin korjaamaan kaiken mikä on korjattavissa. Pinnat tulee ruiskulla maalattavaksi (Tankki ammattilaselle). Eli tavoitteena on tehdä paranneltu orkkis pv. Orkkis osia kokeilen hommata sen mukaan kuhan hinnat ei ole katossa.
jöölli
Pyörä:
Osissa
Liittynyt:
5.12.2011 15:48
Re: Pv-91 Kuntoon.

ViestiKirjoittanut jöölli » 19.10.2012 22:44

Laitahan yv:tä jos osia tarvitset, pistän oman -92 pevun osina maailmalle.
Synthetic
Liittynyt:
11.11.2008 21:00
Re: Pv-91 Kuntoon.

ViestiKirjoittanut Synthetic » 22.10.2012 17:48

Huhhuh tänään vähän hellitti flunssa ,niin pääsi tekemään jotain. Hain mp-mestalta 60cc:lle männän+korjasin pumpusta kierteen ja hoonailin sylinterin. Huomenna pitäs hiekkapuhaltaa tankki ja viiä maalarille maalautukseen.

Sen verran noista plusun männistä?! Elikkä alempi männänrengas ura on kummallekkin m-renkaalle liian pieni . Eli m-rengas ei mene pohjaan. Pitää nyt kahtoa mitä tollekkin tekee. Ylempi m-rengas ura taas on sopivan väljä molemmille m-renkaille.
jonitzi
Pyörä:
Beta RR50 '07 & Husqvarna SMS125 '05 & Suzuki Pv
Liittynyt:
28.3.2010 13:20
Re: Pv-91 Kuntoon.

ViestiKirjoittanut jonitzi » 22.10.2012 19:27

Onko renkaat oikein päin? Jos renkaassa on jotain tekstiä tai muita merkintöjä niin ne aina ylöspäin
Sen minkä väännössä hävitään, se tehossa voitetaan ;)
Synthetic
Liittynyt:
11.11.2008 21:00
Re: Pv-91 Kuntoon.

ViestiKirjoittanut Synthetic » 22.10.2012 19:33

Taiwani männissä ei merkkejä ole. Tönärillä kumminkin mittailin,niin toinen m-rengas oli muutaman satkun isompi ja se meni alempaan m-rengas uraan. Pitäs ylihuomenna kone viiä kouluun. Kotona ei oo nyt oikeen tilaa laitella :lol:

edit

23.10


Tänään hain moottorin kaverilta. Kaveri sorvas pinnapultin M8 alhaalta ja m6 sitten loppuosa+tekaisi jyrsimessä kierteen lohkoon. Huomenna sitä pääsee jo purkamaan. Tais löytyä yks lisä syy imuvuodolle :itku: Staattoria irrottaessa stefatuli mukana ja stefa pesä tuntuu muutenkin hitusen väljältä. No huomenna tulee ainakin kuvia lisää ja tekstiä.
Synthetic
Liittynyt:
11.11.2008 21:00
Re: Pv-91 Kuntoon.

ViestiKirjoittanut Synthetic » 25.10.2012 22:50

Iltaa


Nyt on pv kone pesty ja hyvä tuli. Kone on nyt fileinä. Harmikseni huomailin patentteja koneessa. Tässäpä niitä taas tulee :lol: .

http://www.ajbike.fi/popup_add_image.php?pID=28947 Tuosta uupui kokonaan rikka 5. Sovitin siihen yhtä rikkaa mikä löyty hyllystä. Kävisi ihan hyvin. :)

http://www.ajbike.fi/popup_add_image.php?pID=29540 Tuosta rikat 16.18.34

http://www.ajbike.fi/popup_add_image.php?pID=28954 Tuosta osa 10 oli kytkin kopan pohjalla?! mikä lie tuon tarkoitus ? :s

Kuvissa kampuran kytkin puoleinen stefa, jonka jousi osa oli irronnu, ja stefa murjottu jollain taltta meisselillä pesään jäljet näkyi.

Tuossa olisi nyt se kierre. Jos kierrettä ei saa takaisin elävien kirjoihin siihen voisi sorvata seekerin sokalle uran. Tai hitsata lisää tavaraa sorvata ja tehdä alkuperäinen m16 kierre.





Kuva
Synthetic
Liittynyt:
11.11.2008 21:00
Re: Pv-91 Kuntoon.

ViestiKirjoittanut Synthetic » 1.11.2012 0:00

Pitääpä taas päivitellä tänne :lol: Maalaamoon tuli soiteltua hitusen ikäviä uutisia osia eivät olleet vielä puhaltaneetkaan.Noh koneeseen tuli hommattua 5-rattaiset akselit ja 3-vaihteen siirrintä ja rumpukin sisältyi kauppaan.

Samalla on tässä tullut tuumattua ,kun kytkin akselissa oli 2X rikkoja kruunun alla (Kruunussa myös jumalaton välys),vaikka yksihän siinä vain pitäisi olla vain yksi. No käynnistys akselin rikkahan se ohuempi oli räjäytyskuvien perusteella ja mittailujen.

Kietarikin tuli vaihdettua japanilaiseen ja otettua japanilaiset stefat.Koneeseen kaikki koyon laakerit.

Yllätyksenä varmaan taas kytkinpuolen kampuran stefa oli laitettu väärinpäin. Jousi osa kytkimeen päin.

Ruiskullakin on tullut jo vähän maalattua osia.(Tukijalka,jalkatappirunko,t-pala)

Kyllä se varmaan jouluksi valmistuu :lol: (Ehkä)
Kville
Pyörä:
terpin romu
Paikkakunta:
roi
Liittynyt:
16.5.2012 11:43
Re: Pv-91 Kuntoon.

ViestiKirjoittanut Kville » 1.11.2012 12:31

Ei näy nuo kuvat
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
Synthetic
Liittynyt:
11.11.2008 21:00
Re: Pv-91 Kuntoon.

ViestiKirjoittanut Synthetic » 1.11.2012 23:13

Juu ei näy ei :s Laita avaa uudessa välilehdessä ja katso sieltä.

Noniin nyt on uudet laakerit sisällä jumalaliste on tiukat laakeri pesät kampiakseli piti prässätä irti ja laakeri jäi vielä lohkoon kiinni. No nyt on uudet peti,kytkin ja veto laakeri kiinni. Samalla laitoin nuo alkuperäiset stefat kiinni ja ei kyllä enää ollut stefa pesät väljiä rasvaa laitoin kunnolla silti sai kumivasaralla ja iskuholkilla naputella tosissaan.(Eli jos ostatte stefoja ostakaa alkuperäiset!)

5-vaihdekkin tuli istuttettua kytkinlohkoon ja hyvin pelittää.
Kytkinlevyt pitäisi vielä uusia ainakin jouset löytyy jo omasta takaa.

Huomenna lisäilen kuvia, nyt ei yksinkertaisesti jaksa :D
Synthetic
Liittynyt:
11.11.2008 21:00
Re: Pv-91 5-v ,viilattu 60cc p+. Kunnostusta.

ViestiKirjoittanut Synthetic » 20.11.2012 0:35

Iltaa
Ei ole tätäkään tullut päivitettyä.

Rungosta ei ole kuulunut ,mitään pitääpä soitella ,että mikä maksaa.

Mp-mestalle tuli tehtyä tilausta.

-Ohjauslaakerin pesät.
-Ohjauslaakerin kuulat
-pinnapultit
-Kampiakselin mutterit.

Alakerta ois läjässä ,kytkin pitäs vielä kasailla. 60cc tuli myös siistyttyä. Paolle leveyttä +1mm ja korkeutta +2.5mm.

Lohkoistakin on korjattu nyt se kierre. Adapterillahan se korjaantui ulkoa m8 ja sisää m6 ;)





Kuva

Kuva

Kuva
Synthetic
Liittynyt:
11.11.2008 21:00
Re: Pv-91 5-v ,viilattu 60cc p+. Kunnostusta.

ViestiKirjoittanut Synthetic » 22.11.2012 23:56

Iltaa iltaa...


Runko tuli toissa päivänä hiljalleen oon kasaillu osia paikalleen.
Runkoon ja pusliin tuli kunnolla laitettua vaseliinia ,ei pääse korroosioni het hetkeen iskemään.

Nyt on pakko sanoa ,että hyvä tuli laakeripesien vaihdolla ,ei heilu ei nitise ja on timmi. taka haarukastakin hävisi se maaginen 1-2cm kisa välys.

Tähän väliin pari kuvaa ja huomenna jatkakaamme.


Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Synthetic
Liittynyt:
11.11.2008 21:00
Re: Pv-91 5-v

ViestiKirjoittanut Synthetic » 22.1.2013 22:45

No niin tähän on tultu onhan tämä ollu jo ajokunnossa jonkin aikaa :lol: Tekniikaksi tulikin loppu peleissä malossi 20mm dellu ja vakioputki.



Kuva


Lukottaa varmaan vois kun nyt kaikki aika tästä eteen päin on detsissä. Noh onpahan yksi riesa enemmän liikenteessä. :lol:
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Pv-91 5-v ,viilattu 60cc p+.Kunnostusta.Secret part inco

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 22.1.2013 23:20

Mikä ihme hinku porukoilla on maalata nuo keskiöt ja jarrukilvet mustaksi? Itse olen kironnut sen pässinpään joka joskus PV:stäni on maalannut keskiöt mustaksi, muuten olisi siistissä orggiskunnossa, muttakun keskiöt on pitänyt sitten tuhrata. Ja sen verran muu maalipinta on kärsinyt, että pitää maalata kaikki hopeat osat uusiksi.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista