Päätin aloittaa taas uuden projun johdosta projekti topicin jossa haluan jakaa kaikille Suzukini rakentamisen irto rungosta (toivonmukaan) suomen yhdeksi hienoimmista ja ennenkaikkea teknisesti edistyineimmistä Suzuki s1!
Tämmöinen vemputin siis minulle tullessa:
Suunnitelmissa on pää osin:
-alusta kokonaan uusiksi, vaihtoehtoja on tuhottomasti, esim Gileran "spesiaali mallin" usd alustaa olis tiedossa tai Kawasaki kmx alustaa Eli jarrut, keula, swingi, takaiskunvaimennus, vanteet!
-Koneeks hyväks todettu pommin kestävä ja tehokas S1 moottori. Huiput tulevat siihen 115km/h paikkeille mutta tekniikasta lisää myöhemmin.
-ulkonäkö kokonaan uusiksi, vaihtoehtoja on enemmän kun liikaa, tiedossa olis ktm osaa, kawasaki osaa ja vaikka mitä! Runkoa muokataan reilulla kädellä ja mm. suzukin oma ruma tankki korvataan itse alusta astihitsatulla johon tulee crossin ilmanohjainta ym.!
-"offroad" peli eli kilvetön MUTTA valot laitetaan kuitenkin(tai ainakin varaukset) koska runkoon on kilvet konttorilla jotka saa hakemalla, jos joskus sattuu tarvitsemaan niitä. pää tarkoitus tällä tulee olemaan stunttaus, keuliminen, endotus, hyppiminen joten rakennellaan sen mukaan. Käppäriä ym. suunnitteilla
Tosiaan varustuksesta ja budjetista voin kertoa sen verran että koitetaan mennä alle 300e joista alustaan olis varattuna 150e ja loput kaikkeen muuhun. Työkaluja löytyy aika reilusti ja valoisat sekä lämpimät tilat. Hitsaus vehkeet löytyy viikonloppuisin tarvittaessa. Rälläkät ym. on omasta takaa. Sorvia tai muita koneistamo koneita ei ole käytettävissä
Tosiaan olen töissä käyvä maallikko joten projekti etenee tässä omalla painollaan enkä välttämättä jaksa/pääse joka ilta talliin mutta tavoitteena on kuitenkin saada kesäks tämä valmiiks.
Kyselkää, ehdotelkaa, kommentoikaa, antakaa palautetta!
Tuossa siis kuva millainen peli kyseessä on! ->
Tosiaan tuo swingi nyt on vaan derbin ja vanne s1 kuvaamassa mittakaavaa ettei lippa ainakaan minun mielestä ammu yli :O? Tankki siis hitsataan ite sillein että nuo etukatteet sopii Tästähän tulee aikamoinen kuituhelvetti mutta tulkoon, tuleepa ainakin unique xD
huomisiin !
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram