Elikäs tälläinen härveli tuli ostettua vuosi takaperin hurjaan 35euron hintaan. Alun alkujaankin mopo oli aika pilalle räpelletty:
-liian korkeaa koropalaa joka aiheutti sen että ketjut olivat syöneet takahaarukkaan muutaman millin syvyisen uran
-takavaloa ei ollut
-kilpi oli pahvista
-kolme neljästä moottorin kiinnikkeestä poikki
-startti otettu pois muttei ollut vaivaudutta tästä aiheutuvaa reikää peittää millään
- yms yms
Aikani kuluksi tätä olen rakentanut eli en mintään kiirettä ole pitänyt. Työmatka mopo tästä alunperin piti tulla mutta vilkas mielikuvitus aiheuttaa haittaa tälläisille tylsille visioille. Tarakasta piti alunperin tulla ihan tavaran kuljetukseen soveltuva mutta tarpeeksi paksua tavaraa kun osui käteen päätin tehdä siitä keulimiseenkin soveltuvan.
Alkuperäistä moottoria korjatessani sattui silmät osumaan minicrossiin joka oli katteiden ja rungon osalta huonossa hapessa mutta täysin toimivalla 110cc koneella varustettu muutaman minuutin päästä oltiinkin sitten jo nostamassa uutta konetta vasta korjattuun runkoon.
Tulossa ainakin:
-levy takajarru
-levylle käppäri ainakin ja ehkä normaali jalkajarru (ehkä menee väärin päin kun yleensä mutta ei se mitään)
-vanteiden ja etupumppujen maalaus
-jotain kynäruiskuttelua tankkiin
-penkkin päällysteen kunnolla kiinni niittailu
- penkin muokkauksesta seuranneen rungon kolon peittäminen lasikuidulla tai tummennetulla pleksillä
Vanteet ja etupumput päätin kuskata hiekkapuhallukseen enkä tietenkään tajunnut ottaa kuvia ennen tätä.
Mutta tässä muutama kuva kuitenkin kyseisestä härvelistä.
Pyörään on tulossa siis levy jarru myös taakse niin lisäänpä vielä sen piirrustuksen tähän. Saa ja pitää huudella jos huomaa puuttuvia mittoja tai virheitä
Näin tänään pahoittelen kuvien vähäisestä määrästä mutta eiköhän muutamassa päivässä saada lisää jos joku halua seurata tämän vehkeen matkaa.
Vielä loppu kevennys eli olikohan korkea aika tehdä auton takajarruille jarru remppa
-liian korkeaa koropalaa joka aiheutti sen että ketjut olivat syöneet takahaarukkaan muutaman millin syvyisen uran
-takavaloa ei ollut
-kilpi oli pahvista
-kolme neljästä moottorin kiinnikkeestä poikki
-startti otettu pois muttei ollut vaivaudutta tästä aiheutuvaa reikää peittää millään
- yms yms
Aikani kuluksi tätä olen rakentanut eli en mintään kiirettä ole pitänyt. Työmatka mopo tästä alunperin piti tulla mutta vilkas mielikuvitus aiheuttaa haittaa tälläisille tylsille visioille. Tarakasta piti alunperin tulla ihan tavaran kuljetukseen soveltuva mutta tarpeeksi paksua tavaraa kun osui käteen päätin tehdä siitä keulimiseenkin soveltuvan.
Alkuperäistä moottoria korjatessani sattui silmät osumaan minicrossiin joka oli katteiden ja rungon osalta huonossa hapessa mutta täysin toimivalla 110cc koneella varustettu muutaman minuutin päästä oltiinkin sitten jo nostamassa uutta konetta vasta korjattuun runkoon.
Tulossa ainakin:
-levy takajarru
-levylle käppäri ainakin ja ehkä normaali jalkajarru (ehkä menee väärin päin kun yleensä mutta ei se mitään)
-vanteiden ja etupumppujen maalaus
-jotain kynäruiskuttelua tankkiin
-penkkin päällysteen kunnolla kiinni niittailu
- penkin muokkauksesta seuranneen rungon kolon peittäminen lasikuidulla tai tummennetulla pleksillä
Vanteet ja etupumput päätin kuskata hiekkapuhallukseen enkä tietenkään tajunnut ottaa kuvia ennen tätä.
Mutta tässä muutama kuva kuitenkin kyseisestä härvelistä.
Pyörään on tulossa siis levy jarru myös taakse niin lisäänpä vielä sen piirrustuksen tähän. Saa ja pitää huudella jos huomaa puuttuvia mittoja tai virheitä
Näin tänään pahoittelen kuvien vähäisestä määrästä mutta eiköhän muutamassa päivässä saada lisää jos joku halua seurata tämän vehkeen matkaa.
Vielä loppu kevennys eli olikohan korkea aika tehdä auton takajarruille jarru remppa