Morjesta kaikille.
Tälläistä projekti topiccii lähin tekemään. Olis tarkoitus Pro saada takasin kilpiin. Edellinen omistaja täräyttäny liikaa ja vähän päälle tutkaan. Noh mitäs tuosta turhaan jauhamaan.
Lähinnä omaksi silmä ilokseni Drd pron hommasin. Aikaisemmin oli samanlainen. Ja harmitti kun piti edellisestä luopuu.
Tuossa olis ny kuvaa nykysestä:
Pikkuisen listaa mitä pitäis tehdä/hommata:
Xenoni kiinni = Vaiheessa
Ktm Exc uudenmallin maski = EI
Katteiden maalaus=EI
Rungon kiillotus = Vaiheessa
Uusi vakioputki = On
Uuden sähkösarjan laittaminen = Melkein valmis
Koneremontti tai uus/käytetty kone = EI
Uusi DRD pron mittari = Kyllä
Nopeusmittarin anturi + johto = Kyllä
Siinäpä ne mitkä tulee päällimäisenä mieleen.
Ja pidemmittä puheitta mennään Xenoneihin:
Ennen kuin voin Xenonit pistää, niin pitää tehdä uusi jännitteensäädin. Koska Derbin alkuperäiset sähköt on suunniteltu seuraavasti.
35 w 12V AC etu-valolle + Takavalo
Muut 50 w menee jännitteen säätimeen ja CDi boksille.
(Laittakaa viestiä jos olen väärässä)
Jännitteen säätimestä tulee DC=Tasajännitettä
Ja kaikkihan tietää että Ballasti vaatii toimiakseen DC- jännitettä
Jännitteen säädin lataa akkua ja sieltä lähtee virta muihin laitteisiin. Kuten, (Mittari, takavalo, Bensa-anturi, öljyanturi)
Jos Xenonin kytkee suoraan akkuun ilman muutoksia. Akku tyhjenee alta kahden tunnin.
Kuvaa uudesta sähkösarjasta:
Pääsin selvittämään mikä vika oli vaihdeasennon tunnistimessa entisellä sähkösarjalla. Ja vika oli sähköissä. Kokeilin jännitteen koettimen johtavuus asteella, että johtaako tunnistimen johto runkoon. Ja otin tunnistimen pois paikaltaan. Niin johto ottaa silloinkin maihin. Joten päätin tilata uuskäytetyn sähkösarjan. Koska alkuperäinen sarja oli todella hauras. Ja muovi eristeet repsotti.
Mopon väri maailmaa olen jo vähän hahmoitellut. Etu-katteet tulee nissanin värikartastosta. Vähän tumman-sininen metallikiilto. Ja taka-katteet valkoisella. Samoin KTM maski sekä loksu.
Eipä muuta tällä erää.
- Miksu
Tälläistä projekti topiccii lähin tekemään. Olis tarkoitus Pro saada takasin kilpiin. Edellinen omistaja täräyttäny liikaa ja vähän päälle tutkaan. Noh mitäs tuosta turhaan jauhamaan.
Lähinnä omaksi silmä ilokseni Drd pron hommasin. Aikaisemmin oli samanlainen. Ja harmitti kun piti edellisestä luopuu.
Tuossa olis ny kuvaa nykysestä:
Pikkuisen listaa mitä pitäis tehdä/hommata:
Xenoni kiinni = Vaiheessa
Ktm Exc uudenmallin maski = EI
Katteiden maalaus=EI
Rungon kiillotus = Vaiheessa
Uusi vakioputki = On
Uuden sähkösarjan laittaminen = Melkein valmis
Koneremontti tai uus/käytetty kone = EI
Uusi DRD pron mittari = Kyllä
Nopeusmittarin anturi + johto = Kyllä
Siinäpä ne mitkä tulee päällimäisenä mieleen.
Ja pidemmittä puheitta mennään Xenoneihin:
Ennen kuin voin Xenonit pistää, niin pitää tehdä uusi jännitteensäädin. Koska Derbin alkuperäiset sähköt on suunniteltu seuraavasti.
35 w 12V AC etu-valolle + Takavalo
Muut 50 w menee jännitteen säätimeen ja CDi boksille.
(Laittakaa viestiä jos olen väärässä)
Jännitteen säätimestä tulee DC=Tasajännitettä
Ja kaikkihan tietää että Ballasti vaatii toimiakseen DC- jännitettä
Jännitteen säädin lataa akkua ja sieltä lähtee virta muihin laitteisiin. Kuten, (Mittari, takavalo, Bensa-anturi, öljyanturi)
Jos Xenonin kytkee suoraan akkuun ilman muutoksia. Akku tyhjenee alta kahden tunnin.
Kuvaa uudesta sähkösarjasta:
Pääsin selvittämään mikä vika oli vaihdeasennon tunnistimessa entisellä sähkösarjalla. Ja vika oli sähköissä. Kokeilin jännitteen koettimen johtavuus asteella, että johtaako tunnistimen johto runkoon. Ja otin tunnistimen pois paikaltaan. Niin johto ottaa silloinkin maihin. Joten päätin tilata uuskäytetyn sähkösarjan. Koska alkuperäinen sarja oli todella hauras. Ja muovi eristeet repsotti.
Mopon väri maailmaa olen jo vähän hahmoitellut. Etu-katteet tulee nissanin värikartastosta. Vähän tumman-sininen metallikiilto. Ja taka-katteet valkoisella. Samoin KTM maski sekä loksu.
Eipä muuta tällä erää.
- Miksu
Viimeksi muokannut miksu.97 päivämäärä 27.4.2014 18:44, muokattu yhteensä 2 kertaa