Joo ei tuo kokomusta väriteema oikee iskeny, joten aion sittenkin rakentaa tästä astetta värikkäämmän laitteen.
Värimaailma tulee koostumaan mustan ohella
punaisesta, joista jälkimmäisellä maalataan runko ja takahäkki. Satulan aion myös verhoilla punaiseksi, jota varten laitoinkin jo tilaukseen reilun kokoisen palan punaista keinonahkaa. Katteet tulevat alkuperäisen suunnitelman mukaisesti mattamustiksi, mutta jotta ne eivät jäisi kuitenkaan ihan elottoman näköisiksi, niin laitan niihin vielä punaista numeropohjaa. Keula saa jäädä alkuperäiseen loistoonsa, eli sitä ei maalata ollenkaan. Runko olis tarkoitus pohjamaalata heti, kun saan aikaiseksi hakea maalit piltemasta, siitä sitten lisää.
Projektia on siivitetty eteenpäin purkamalla koko loppumopo atomeiksi konetta myöten.
Konetta ku lähin purkamaan, niin ekan huomion kohteeksi muodostui lootaöljyt, nimittäin ne oli semmoista maitokahvin väristä vaaleeta velliä. Vesipumpun stefahan se siellä on luultavasti paukkunut (tyyppivika näissä). Kone itsessään oli muutoin todella hyvässä kunnossa ja ainoot viat tuntuisi olevan tuo rikkoutunut vesipumpun stefa sekä kytkinlevyt, jotka olivat liimautuneet toisiinsa niin kovaa, ettei koko kytkin toiminut. Lohkojen avaukseen riitti että tökkäsi vain ruuvarin siihen lohkojen loveen, väänsi pari kertaa oikein napakasti ja lohkot olivat jo erillään sentin verran. Pari lyöntiä kumivasaralla vetoakseliin viimeisteli homman ja lohkot tulivat erilleen tiivistepintoja vahingoittamatta. Vaan lähtispä ne aina yhtä helposti irti, monet kerrat on kuitenkin jouduttu hakkaamaan lohkot väkisin auki vasaran ja puukonterien avustuksella, kun ei oo minarellin lohkot hievahtanutkaan mihinkään suuntaan vaikka miten olis väännelly ja moukaroinu niitä. Derbin koneisiin on sentään tajuttu laittaa boorit ulosvetäjälle, eikä niiden kans tarvi tapella samalla tavalla. Mut ei siit sen enempää, sitten kuviin --->
Sain modattua tuota ulosvetäjää sen verran, ettei kampuraa tarvinnut ruveta hakkaamaan irti tuosta lohkonpuolikkaasta.
Laakerikin jäi tietysti kampiakseliin, eikä lohkoon ja ulosvetäjää tarvittiin taas apuun.
Pieni voitelu ei ole koskaan pahasta.
Tässä nämä tälläkertaa.