Olihan se arvattavissa, neljän pyörän päällä istuminen alkoi taas kyllästyttää. Tällä kertaa kyseessä kuitenkin "hieman" viimekesäistä 600cc separia kesympi laite.
Nettimotosta tuli oman paikkakunnan ilmoituksia selailtua ja silmiin pisti kyseessä oleva pulkka pääasiassa edullisen hinnan takia. Kyseessä siis Benelli 49X vuosimallia 2009. Koeajolla huomasin että kone vetää suhteellisen hyvin jopa meikäläisen kokoista rotevaa jannua, myyjä taas väitti kivenkovaan vehkeen olevan aivan vakio. Auton mittariin kelatut lähemmäs 80 km/h kertoivat hieman toista. No, eipä tuo pahitteeksi ole jos vaikka liikenteen mukana pysyykin.
Kuten kuvista voi huomata, ulkokuori on lievästi sanottuna karuhko. Takajarrupalat ja -rengas ovat vaihtokunnossa, katteet luultavasti hiottu jollain 80 gritin paperilla ja ruiskittu väri päälle. Penkkikin on parhaat päivänsä nähnyt, valoista puhumattakaan. Tankki on myös siirretty penkin alle bensapumpun sanottua sopimuksensa irti. Ai niin, jännitteensäädinkin pitäisi vaihtaa. Siistimistä siis riittää, mutta hinta/laatu-suhde on ainakin ensimmäisen päivän perusteella enemmän kuin kohdallaan.
Loppuun voisin laittaa jonkin sortin to-do -listan:
- akselivälin pidennys joitakin kymmeniä senttejä
- mahdollisesti etupumppujen madallus
- uusi tanko ja kahvat
- katteiden muokkaus/ehostus
- koneen siistiminen
- sähköjen tarkistus
- takarenkaan ja jarrupalojen vaihto
- ...se jännitteensäädin.
Ynnä muuta mitä nyt mieleen sattuu juolahtamaan. Aikataulusta en uskalla luvata mitään, suurin osa ajasta menee perheen ja autojen parissa. Etenee kun etenee. Parempia kuvia yritän ottaa huomenna päivänvalossa, yömyöhällä otetut räpsyt ei palvele oikein kenenkään etua.
Kiitos ja anteeksi.
Nettimotosta tuli oman paikkakunnan ilmoituksia selailtua ja silmiin pisti kyseessä oleva pulkka pääasiassa edullisen hinnan takia. Kyseessä siis Benelli 49X vuosimallia 2009. Koeajolla huomasin että kone vetää suhteellisen hyvin jopa meikäläisen kokoista rotevaa jannua, myyjä taas väitti kivenkovaan vehkeen olevan aivan vakio. Auton mittariin kelatut lähemmäs 80 km/h kertoivat hieman toista. No, eipä tuo pahitteeksi ole jos vaikka liikenteen mukana pysyykin.
Kuten kuvista voi huomata, ulkokuori on lievästi sanottuna karuhko. Takajarrupalat ja -rengas ovat vaihtokunnossa, katteet luultavasti hiottu jollain 80 gritin paperilla ja ruiskittu väri päälle. Penkkikin on parhaat päivänsä nähnyt, valoista puhumattakaan. Tankki on myös siirretty penkin alle bensapumpun sanottua sopimuksensa irti. Ai niin, jännitteensäädinkin pitäisi vaihtaa. Siistimistä siis riittää, mutta hinta/laatu-suhde on ainakin ensimmäisen päivän perusteella enemmän kuin kohdallaan.
Loppuun voisin laittaa jonkin sortin to-do -listan:
- akselivälin pidennys joitakin kymmeniä senttejä
- mahdollisesti etupumppujen madallus
- uusi tanko ja kahvat
- katteiden muokkaus/ehostus
- koneen siistiminen
- sähköjen tarkistus
- takarenkaan ja jarrupalojen vaihto
- ...se jännitteensäädin.
Ynnä muuta mitä nyt mieleen sattuu juolahtamaan. Aikataulusta en uskalla luvata mitään, suurin osa ajasta menee perheen ja autojen parissa. Etenee kun etenee. Parempia kuvia yritän ottaa huomenna päivänvalossa, yömyöhällä otetut räpsyt ei palvele oikein kenenkään etua.
Kiitos ja anteeksi.
Viimeksi muokannut astars- päivämäärä 10.12.2014 2:11, muokattu yhteensä 1 kerran
I do it because I can. I can because I want to. I want to because you said I couldn't.