Noniin malossin osat tilattu ja ne lähtivät torstaina tulemaan. Tilasin: mhr mod head 80cc pyttysarjan, veivin, yhden männän, 2 männänrengasta, 3 tiivistesarjaa ja kasan c-männän sokkia. 2 etuvannetta lähti viikolla symoticille pinnotettavaksi, viime vuoden kisoissa meni kummastakin pinnat poikki. Tuolle 80cc pytylle ostettiin 16000 km ajetut avaamattomat lohkot ja sorvattiin svingin kiinnike drd prolle sopivaksi. Täytyy vielä ajaa pytyn mukaisiksi, kunhan pytty saapuu. Mikäs tähän paras työkalu, dremel tai joku paineilmavinku jyrsintäterällä?
Mopoa hieman putsailtiin ja svingin laakerit rasvattiin. Nyt tässä kunnossa:
Kauheassa kunnossahan tuo on, kaaduttu varmaan sata kertaa. Tässä ei kuitenkaan haeta näyttelykuntoista, koska kaatumisia tulossa varmasti lisää ja muutenkin rahat mieluummin laittaa tekniikkaan, kuin ulkonäköön. Joitain pikkujuttuja vaihdettu: hussen takalippa ja itse tehty "lokari", kestävä supermoto etulokari, contin jarrupoljin, jalkatapit, fätbar ja käsisuojat. Riejun syyläri. Jarrupaloina sintteri palat, todella tehokkaat ja kestävät. Viime syksyltä jäi yksi huono pari sadekelin renkaita, joten ne ajetaan ensin loppuun ja sitten tarkoitus vaihtaa kuivankelin renkaat alle.
Jalkatapit hieman nähny asfalttia:
Viime kaudella oli vesiletku ongelmia, kun käytettiin läpinäkyvää letkua, jossa tuo rautavaijeri sisällä. Todellisuudessa se oli ihan paskaa ja kerran leikkaski sen takia, kun tuli reikä ja vedet karkas. Nyt ostin testiin silikoni letkua, jos olisi parempaa.
Tähän saa antaa ehdotuksia eri vaihtoehdoista. Orkkis vesiletku on vähän pieni, tuo on 19 mm.
Tässä joku päivä täytyy kilpi hakea konttorilta ja alkaa suunnittelemaan valo juttuja. Malossin sähköt on, joten virtaa sieltä ei saa. Takalippaan varmaan joku pieni kilventeline valolla ja etunumerokilpeen joku pieni valo. Penkin alle täytyy sitte varmaan laittaa akku. Tähän tarvis neuvoja/ ratkasu miten helpoin tehdä. Vilkkuja ei tarvise. Jarruvalojen katkaisijat on poistettu, joten jarruvaloakaan ei tule. Myös jonkinlainen nopeusmittari olis ihan kiva, tähän vaihtoehtoja? Mahdollisesti myös kierros ja lämpömittari.
Putkivaihtoehdoista kävi mielessä, että voca racing 80cc voisi olla tehokkaampi, mutta ajetellen ehkä tulevia kisoja taitaa prorace toimia paremmin 50cc:n kanssa. Jos jollakin lojuu tallin nurkassa tommonen voca, saa tarjota! Kytkinkruunu oli riesa jo 50cc:llä, väljistyttyään alkoi rallattamaan. Joskus näin myytävän kytkinpakettia 140e hintaan, mutta enää ei tahdo löytyä. Toi tulee olemaan varmasti suuri ongelma ja siihen tarvis jonkun paremman ratkasun. Noita ehjiä kruununa mulla on muutama, muttei jaksais vaihdella muutaman tunnin välein. Vaihteisto pysyy vakiona, mutta jos leviää, sitten todennäköisesti vahvempi tilalle. Kesti kyllä hyvin 50cc:llä. Tuolla 50cc malossin bolt on kitillä lähti viimekesänä 10,3 hp ja vain 10300 kierrosta, kun ei kiertänyt enempää. Saas nähdä paljon 80 cc antaa ulos ja paljonko pitää muutella, että sais kaiken. Penkissä kuitenkin tarkotus käydä.
Näitä odotellessa: