Tarkotus ois ostaa halpa Derbi Senda tai Gilera supermotona ja purkaa se viimeistä mutteria myöten palasiksi ja maalata kaikki maholliset osat. Mulla oli Kawasaki 636 ja kortti lähti puoleks vuodeks joten kesä ois aikaa leikkiä West Coast Customsia ja American Chopperia. Tällä hetkellä olen työtön ja saan metalliliiton tukea melkein entisen palkan verran.
Hitsiä ei ole. Sellainen ostetaan halpa verkkovirralla toimiva. Tulityökortti on taskussa mutta en muuten ymmärrä mitä minun pitää ostaa. Entä onko olemassa lainakoneita. Kuopion alueella jos joku lainaa hitsausvehettä niin saa siitä tuntuvan korvauksen! Entä voiko jonnekin pajalle lähteä hitsaamaan pienestä maksusta? Paljonkos kelpo halpis hitsauskone maksaa? Tietääkö joku?
Yksi idea olisi maalata mopo valkoiseksi rungolta ja katteiltaan ja moottori punaisella kuumakestomaalilla. Pystyykö niin tekee? Pysyykö koneessa maali? Ja mitä värejä on olemassa kuumakestona? Ainakin punaista ja mustaa tiedän. Putki tulee varmaan valkoisella kuumakestoteipillä kokonaan ja änkkä taas punasella.
EHOTELKAA DERBEJÄ POHJOIS-SAVON ALUEELTA
Mieluiten vanhanmallin USD keulalla olevia.
Takahaarukkaan hitsataan jatkot. Överi 20 cm tai enemmän jatkot ja pyörä varmaan madalletaan tonttiin
Katteet on tarkotus varastaa (ostaa) jostakin isommasta pyörästä. Ehkä takakatteeks 08 Kotarin kate ja etukatteiks Hondan CRF katteet. Ehotelkaa katteita! Ja vielä parempi jos kerrotte mitkä käy suht helposti. Sitten saattaa tulla sellanen homma että penkki lyhennetään yksipaikkaiseksi ja laitetaan takakatteet edemmäksi kiinni.
Maskiksi tulee numerokilpi ja e-hyväksytty sumuvalo ja lailliset led päivävalot. Takavaloiksi tulee punaista led nauhaa ja takavilkut keltaisesta led nauhasta.
Tekniikkaan ei tule parannusta. Ehkä alakauttanen putki ja ehottomasti vapaavirtaus suodatin ja tyhjä/Turbokit änkkä. Huiput pidetään kuitenkin alle 60kmh vaikka väleillä.
Jos kommentteja tulee paljon niin päivitän tätä aina kun saan jotain aikaseksi. Ja nopeesti saankin.
Budjetti on nyt 700€ mopon hankintaan ja joka kuukaus tulee pari kolme sataa euroa budjettiin lisää. Jos ei mopoa löydy nyt niin ens kuussa voin jo ostaa kalliimman.
Talvella askartelen pulttirenkaat ja lähen jäälle pärtsäämään. Jiihaa!
Jos joku osaa niin voi shopata tänne kuvan Derbistä 20 cm jatkettuna ja valkoisena punaisella koneella. Tai sitten oman ideansa perusteella. Se saattaa toteutua!