Terve puole vuode tauvon jälkeen! ei oo tullu tälle palstalle päiviteltyä pv foorumille kylläkin, joten ajatelin että jos sitä tänneki jottai laittais. alotellaas
Pv valmistui heinäkuussa ja laitoin käyntiin niin savutti niin p*rkeleesti, sitte eilen kävin ajelee niin savuutus loppui, oiskohan kampikammioon lurahtanut öljyä. Nyt on pientä säätöjen hakua, vielä sellanen ongelma et 1vaihteella ei jaksa lähtee meinaa sammuu mutkun potkii vauhtii niin lähtee pitää neulaa säätää ja oisko pari numeroo liian pieni suutin.
Sitten parti kuvat,
[imghttp://www.motot.net/galleria/kuvat/kayttaja/16/152756/11787197_786780918109254_134.jpg][/img]
Tosiaan tekniikana toimii 60cc,16mm mikuni,74suutin,vakioputki ja vakioputsari.
NO niihän siinä kävi että peeveestä meni kytkinpuolen stefa:| ja alakerran laakerit on ruvennu rohisee. No kestihän se 11vuotta 2004 tehty koneremppa veljen toimesta ja laitettu kiinalaiset stefat kampiakselille.
samalla ajatelin jos muuta vaihtaisi, joten tilaisin vähä seuraavia osia
Spare wheel
1 kpl Moottorin ruuvisarja, Pv50/S1 5.90€
1 kpl Koyo -runkolaakeri, 6204C3, 20x47x14mm 7.90€
1 kpl Koyo -runkolaakeri, 6204NC3, 20x47x14mm (lukkouralla) 12.90€
1 kpl Koyo -runkolaakeri, 6303C3, 17x47x14mm 7.90€
1 kpl Käynnistinpolkimen akseli, Suzuki Pv50 -93 14.90€
1 kpl Kytkinlevysarja, Pv50/S1 7.90€
1 kpl Buzzetti -magneeton kiila, Suzuki Pv50 2.50€
1 kpl Tec-X -öljytiivistesarja, Pv50/S1 6.90€
Nakkilan pyörä ja mopo
ÖLJYTIIV. VASTAA 09283-26015 6,45 €
ÖLJYTIIVISTE 19.6X37X8 5,15 €
ETURATTAAN LUKKOLEVY PV 50 1,80€
ISTUIMEN KUMI PV50 x3 8,40 €
Tosiaan pvn alakertaan tein konerempan, Konetta ei ole päässyt vielä testi ajamaan koska kasaamis vaiheessa huomasin ettei minulla ole kytkinkopan tiivistettä, joten se tilaukseen ja kasata loppuun.
Mutta kerrotaan tarina kuvien kera.
Alakerrastahan meni tosiaan kytkinpuolen stefa ja ajatelin samalla uusia tiivisteet,laakerit,kytkinlevy,kytkinjouset(malossin),kaikki stefat ja käynnistys poklimen akseli.
Joten kone irti rungosta ja pyödälle, kone auki.
Sitten kone läjään siitä ei ole kuvia ja runkoon kiinni. Mutta sitten huomasin että minulla ei ole kytkinkopan tiivistettä, sen laitoin tilaukseen niin pääsee koeajolle. Timeslessia lyhensin puoleltaan 3cm ja hion sammutus napin kohalta pois maalia jotta maadotaisi. Omasta mielestä tuosta tuli hieno, kun maalasi.
Sitten s1 pariin, tosiaan kone ei pyörinyt joten otin senkin pyödälle ja aukasin ja joku idiootti oli mennyt kasaamaan vaihteisto rattaat väärin.
S1:seen tilasin vähän osia.
1 kpl Koyo -runkolaakeri, 6203C3, 17x40x12mm 6.90€
1 kpl Koyo -runkolaakeri, 6204C3, 20x47x14mm 7.90€
1 kpl Koyo -runkolaakeri, 6204NC3, 20x47x14mm (lukkouralla) 12.90€
1 kpl Koyo -runkolaakeri, 6303C3, 17x47x14mm 7.90€
2 kpl Tiivistesarja, täydellinen, Pv50/S1 13.80€
1 kpl Tec-X -kaasuttimen korjaussarja, PHBG 12.90€
1 kpl Käynnistinpolkimen akseli, Suzuki Pv50 -93
Noniin pv vihdoin ajossa vielä pientä säätöjen hakua
parit kuvat vielä
kiilotan kannen,kytkinkopan ja magneetonkopan.
Sitten ostin suzuki s ja siitä meinasin tehdä itselle käyttömopon paperit saa kuhan jaksan perehtyä asiaan
kerrotaan lisää
sitten tuli talliakin laitettua , muuten talli on eristetty paitsi ovet, kaksi isoa ovea joiden alareunoissa 5cm rako ja niiden keskellä 4cm rako, joten päätettiin niiden ovien taakse tehdä toinen seinä. Se suuniteltiin niin että tehdään runko ja sitten vain vinvoomi siihen ja 90cm leveä ovi, muuten on valmis mutta uretaanilla eristää oven ja rungon välit ja vinvoomin ja rungon välit, vähä vaikea selitää miten tehtiin, mutta jos kuva auttaisi ymmärtämään.
Sitten vielä yksi pöytä tehdä 1m pitkä ja 70 cm korke se tulee kakkos nelosesta runko ja vanha tiskipöydän kansi siihen päälle, siihen pöytään tulee ruuvipenkki kiinni.
Ässän osat on vielä maalauksessa ne oli hiekkapuhalettu ja veli kysyi maalarilta niin ensi kuulle menee maalaus kuulema niin kiire, Ässästä tulee muuten orkkis, mutta tigerin keula ja etu rengas, tekniikaksi tulee äreä vakioputki ja vakioläpätön jonka ostin kaverilta 5e. Joku oli mennyt sorkkimaan huuhteluita.
Suunitelmissa oli ostaa vielä yksi pv niin sanottu "rässi" pv johon tulisi kireäämpää tekniikkaa jota ole suunitellut pitkään. Seuraavalaista tekniikkaa kuin 190 asteinen pako ja 68% leveä.
Imu 170 astetta ,tähän tulossa tasalaki mäntä vielä.
Huuhtelut jääköön kosketomaksi, koska haluan suht laaja vetoisen setin. Putkeksi tulee Janzzep tekemä diy #3 putki joka tehty 190 paolle eli olisi tohon settiin hyvä. muutekin kiitos Janzzep kun auttoi mittaamisessa ja kertoi tärkeää tietoa, pitkiä vingun teriä enää niin sit voi viilailla. Astelevykim tuli tehtyä
Harjoitelin asteiden mittaamista p+ 60cc koskematon sain 160 paolle asteta.
Sitten lopuksi tuli myös casreedin teko aloitettua, vedin imulaipan rälläkällä pois ja nyt suunitella läppäkotele sille teen vingulla tilaa ja am6 läpät tulee tähän. Ruokijaksi tulee 18mm dellerto ja tämä setti tulee pv:seen.
Mistähän sitä alotelis, talli on nyt lämmin ja muutakin laitettu, ruuvipenkkki ja uusi pöytä + kirjoitus pöytään uusi päälinen, molemissa pöydissä on keittiö pyödän kansi, lika lähtee siitä hyvin ja ei irtoa mitään ylimääräistä siitä. Ja sitten hylly vielä seinälle, se ilmanpaine letku kerä pitäs ostaa.
Sitten tuli käyttäjältä Janzzep #3 diy-putki.
Ässään tulee tigerin keula ja etuvanne, muuten orkkis.Ässän lohkojen tiivistepinnat suoristelin hiomakivellä varoen,
kone tuli puretua ja osat laitettu pussiin etttei katoa pöydältä.
Sitten nakkilasta tilattu osia ässän koneeseen.
KARTIORUUVI M6X16 RIST/KUUSIOK VAIHD.POLKIMEN AKSELI PV 50
KIILA 3MM 2
6204NC3 LAAKERI 20X47X14 NC3 PA-HANAN TIIVISTE
SUODATIN
koneen kasailua, tiiviste pintojen suoristelua
Ässän vanteet tuli kiilotettua ja keskiöt
Ässän muovio osista pitää maalit ottaa pois käydä maalinpoisto ainetta.
sitten pvstä otin alakerran ässä projektiin koska se on 5 vaihteinen niin parempi matka ajossa, pv:see tuleva kone valmiina
sit tein tollasen mopopukin. koneen vaihdon yhteydessä maalasin etupumput, ja pesin kaikki osat ja kiillotelin
kiiltää
tuomosen underin tein myös
suikan osat tuli maalauksesta ja pinta oli ihan jees
Ostin myös tuollaisen dt:n rungon kun halvalla sain meinasi siitä tehdä käyttömopon #2 siitä enemän ensi päivityksessä.