Stanced Kymco by n3d

n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Stanced Kymco by n3d

ViestiKirjoittanut n3d » 4.8.2015 23:50

Esittely 20.10.2015

Tässä projektissa tehdään alkuperäiskunnossa olleesta skootterista katseita kääntävä menopeli isolla rahalla. Suurimpiin muokkauksiin kuuluvat rungon jatkaminen, mönkijän takavanne, korkea ohjaustanko, koko pyörän madaltaminen ja maalaaminen neon oranssiksi.

Sisältö

Sivu 1: Alkuteksti. Suunnittelua ja ideointia.
Sivu 2: Projektori etuvalo teko-ohjeineen. Keulan madallus. Jatkojen kokeilu.
Sivu 3: Maalausta. Perän madallus. Ape hanger.
Sivu 4: Mittaristo. Astinlaudat. Kaupat. Peltivanne.
Sivu 5: Mönkijän vanne esittely.
Sivu 6: Renkaan räjäytys vanteelle. Välikasauskuvat.
Sivu 7: Maalausta ja lakkausta.
Sivu 8: Agility RS ja SYM Jetsport
Sivu 9: Spacerin sorvaus.
Sivu 10: Kymco 125
Sivu 11: Vanteen keskitys
Sivu 12: Kuvat Agilitystä kasattuna

Kysymyksiä saa esittää vanhojenkin sivujen modauksista.

Alkuteksti 4.8.2015

Olin kauan etsinyt sopivaa skootteria tuunaukseen. Kriteereinä oli ulkonäkö, muokattavuus, nelitahti, halpa hinta ja paikkakunta. Lopulta löytyi otsikon mukainen vehje. Kerran kaaduttu, 13000 ajettu. vm 2005 ja katteiltaan hyvässä kunnossa oleva skoba. Edellinen omistaja oli omistanut sen jo 2 vuotta. Variaattorista oli holkki vaihettu rajoittamattomaan, mutta rajoitettu holkki tuli mukana. Kulkee noin 58km/h eli liikaa. Kaatumisesta oli jälkiä vaan vasemman puolen takajalkatapissa, muttei varsinaisissa katteissa. Katteet on tosiaan vakiot eli ei ole poistettu edes järkyttävää taka kuraläppää. Kaasarin säädöissä oli jotain vikaa ja pyörä sammui kylmänä. Niitä säädettiin ostohetkellä puolisen tuntia eikä tullut hyvä. Tämä on siis osa projektia, kaasarin säätö.

Suunnitelmissa on siis jokaikisen katteen maalaus sekä skoban madallus ja pidennys. Madalluksesta ei ole kokemusta joten pitää perehtyä. Täällä on ainakin pumppujen madalluksesta ohjeet. Takapää madaltuu kun pidentää runkoa ja takaiskarin kulma suurenee. Runko pitenee koneen edestä koneen kiinnikkeistä. Hitsausvehkeitä ei ole mutta ne saa mahdollisesti lainattua. Hyvällä tuurilla selviää pulteilla ja lattaraudalla. Agilityä ei saa raapimaan maata edes kunnon madalluksella koska maavara on niin korkea. Hyvä niin. Ei tarvitse pelätä hidastustöyssyjä.

Tässä projektitopikissa tulee olemaan paljon puhetta ja kuvia ja projekti edistyy nopeasti koska olen työtön ja varakas.

Maalaukseen haetaan ideoita. Aluksi oli ideana mattamusta-pinkki. Kerkesin tosiaan viikon muokata Kymcon kuvia ja muidenkin skootterien jotka jäi nyt ostamatta. Tällä hetkellä vaikuttaa että tästä tulee valko-sininen koska pinkki rajoittaa tulevia ostajia joskus 3 vuoden päästä ja mustaa on jo joka pyörässä.

Skootterilla en tosiaan saa edes ajaa ja on mulla 2 muuta oikeata moottoripyörää. Joilla en niilläkään saa ajaa. Tämä pyörä ei tosin ole sellainen joka ostetaan, tuunataan ja myydään kalliimmalla vaan tällä ajaa velipoika mökkikeikat ja itse vaan nautin rakentamisesta vaikka siinä meneekin välillä hermot. Lämmitettyä hallia tai tallia ei vielä ole joten tämä tehdään valmiiksi ennen lumia eli ennen joulukuuta.

Kulkupuoleen ei tule muuta kun ehkä vakioholkki variaattoriin. Eli ei ole tarkoitus päästä kovaa. Ehkä änkkä saatetaan vaihtaa ja tietysti powerfilter. Ja jos skobaan voi lyhempiä välejä laittaa niin kertokaa.

Eli väreihin ideoita ja pidennykseen ohjeita!

Loppuun vielä tänä päivänä oston jälkeen otetut kuvat:

Kuva
Kuva
Kuva

Ja tähän voit muokata oman ideasi, ja jos se on hyvä niin se toteutetaan!

Kuva
Viimeksi muokannut n3d päivämäärä 9.6.2016 15:55, muokattu yhteensä 8 kertaa
derbinisti
Pyörä:
Husse ja Derbi
Liittynyt:
9.7.2014 21:28
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut derbinisti » 5.8.2015 0:17

Änkkä ehdottomasti vaihtoon, vakio aivan järkyttävä. Jos jaksat ruveta laittamaan, takarauta pois ja takapenkki pois ja penkki yksiosaiseksi. Kuiduttamalla etumaskista hieman hienompi ja tangon muovit irti ja erimallinen tanko. Ehdottomasti myös eri ilmanputsari, mieluummin vaahtomuovinen ettei kaikki oravaa pienempi mene männän päälle pomppimaan. Näillä eväillä nappaisi omaan silmään.
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 5.8.2015 22:35

derbinisti kirjoitti:Änkkä ehdottomasti vaihtoon, vakio aivan järkyttävä. Jos jaksat ruveta laittamaan, takarauta pois ja takapenkki pois ja penkki yksiosaiseksi. Kuiduttamalla etumaskista hieman hienompi ja tangon muovit irti ja erimallinen tanko. Ehdottomasti myös eri ilmanputsari, mieluummin vaahtomuovinen ettei kaikki oravaa pienempi mene männän päälle pomppimaan. Näillä eväillä nappaisi omaan silmään.


Itse tykkään tuosta änkästä. Se vaan on aika ruostunut. Vaatii hionnan ja kuumakestomaalauksen. Ja tässä mun versiossa on kromin värinen änkän suojus joka ei oikein nappaa. Näkyy seuraavassa päivityksessä. Varmaan vois irrottaa ja tasoittaa sen kiinnikkeet. Mikä änkkä tähän sitten sopisi? Tässä kun on noin pieni tuo putki. En halua sellaista kaksiosaista joita joidenkin Kymcoissa on. Turbokitti änkkä ois varmaan jees. Pitänee mitata putken koko ja miettiä änkkäasiaa. Mutta ei vielä! On paljon muutakin kivaa puuhaa tässä.

Takarautaa en varmaan ota pois kun se on varmaan ihan hienon näkönen pidennyksen jälkeen. Ei jää perä niin lyhyen näköiseksi. Ja se nähdään sitten kun jatkot on kehitelty että jääkö kekerauta kiinni.

Millainen tuosta etumaskista pitäisi kuiduttaa. Varmaan olis ihan kiva homma mutta ei ainakaan itsellä tule ideaa. Varmaan lamppu pienemmäksi. Mutta maalaan lampun taustan jokatapauksessa pyörän värillä ja laitan jotkut laittomat päiväajoledit.

Penkkiä en mielellään laita yksiosaiseksi. Otin tänään kuvan takapenkin alus katteesta:

Kuva

Kyllä mulla oli sellaset visiot että siihen vois alumiiniriisipellistä taitella seatcoverin tai ducktailin. Siitä tulis aika hieno! Se vaan pitää tehdä helpoks se tankkaaminenkin ettei tarvitse shellillä pultteja aina avata.

Tangon muoveja en ota irti. Haluan pitää vakiomittarin ja ehkä teen siihen erivärisen näytöntaustan johon tulee lukemat ja led valaistus. Tangon muoviasian perustelen sillä että isoissa tuningpyörissäkin säästetään joskus etukatteet kun ei tehdä streetfighteriä.

Kiitos vaan herralle derbinistille ideoista! Pitkän vastauksen sait. Lähinnä koska tämä tuningihomma kiinnostaa itseäni niin paljon ja mullahan on aikaa.
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 5.8.2015 23:03

Kuva

Tässäpä näkyy tämän päivän tilanne. Ilmanputsari koppineen on lähtenyt ja niin on myös roiskeläppäkin. Tuo musta lokasuoja takarenkaan päällä näyttää aika hyvältä niin se ei lähde pois varmaan. Poistelin myös edestä vähän tarroitusta ja mittasin etulamppua ja kaasaria. Suurin osa ajasta meni kaasarin säätämiseen ja Kymcon lämmittämiseen. Lämpesi ehkä liikaa ja sen perusteella säädin kaasarin. Kaasarin seosruuvi on nyt maksimissaan en muista missä suunnassa. Tämä pyörä elää aika paljon lämpöjen mukaan niin sitä on vaikea säätää.

Keulaa katselin sen verran että siitä voisi lähteä 60mm korkeutta pois. Sen pituiset holkit pitäisi siihen teettää. Mitkä liikkeet niitä holkkeja sorvaa? Jotkut pienet metallipajatko? Oli vaan hauska kun ajoin katukiveykseltä alas niin mietin että ei ole vielä mitään ongelmaa mutta sitten kun madalletaan niin pitää miettiä uusi reitti.

Sittenpä mietitään taka alakatteen elikkä underin rakentamista. Vakio underi jatkuu liian alas taakse. Se otetaan pois ja tilalle pitää laittaa vaikka alumiiniriisipeltiä ja sitä varsinkin jos tulee penkinkate ja mahdollisesti myös jalkatila samasta materiaalista. Mistä muusta sen vois tehdä? Jos vaikka mustan haluais. Tuossa vielä kuvat underista:

Kuva
Kuva

Tankki saattaa tulla pohjan underista läpi koska se on aika korkea. Mutta ei haittaa. Se on yksi ulkonäköelementti ettei ole pelkkää tasaista peltiä.

Otanko siis vakiounderin käteen ja piirrän sen muodot peltiin vai silppuanko pahvin siihen muotoon että se sopii underiin? Miten te olette tehneet sen?

Sitten jatkoihin. Miten pidennys toteutetaan? Otin pari kuvaa pohjasta joissa jälkimmäiset kuvat on lähempää niin tiedätte mitä kuva osoittaa:

Kuva
Kuva
Kuva

Tossa näkyy mokoma mekanismi. Onko tuossa linkut vai miksi se on kahdessa osassa se rungon kiinnike? Underissa oli ainakin tilaa vaikka kymmenen sentin jatkoille ja sellaiset tähän varmaan tulee. Joutuu vaan hommaamaan pidemmät letkut ja vaijerit.

Tuleeko ne jatkopalat tuohon missä on tuo iso mutteri vai tuohon jossa on tuo pieni pultti? Ei ollut mahdollista vielä katsoa kumpi noista liikkuu joustaessa. Ja mitä olette mieltä, selviääkö tuosta lattaraudalla ja pulteilla vai pitääkö sitä hitsata?

Huomasin ilokseni että takajousi oli korkeussäädettävä joten ei tarvitse hommata pidempää tai lyhempää jousta varmaan.

Maalaamishommiin olis kova hinku mutta ensin hoidetaan tekniikkapuoli kuntoon. Voishan niitä jo hioa.

Huomenna haetaan powerfiltteri motonetistä fillarilla 12€ ja säädetään kaasari kuntoon ja sitten katsellaan skootteria pari tuntia ja annetaan uusien visioiden tulvia päähän.
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 7.8.2015 0:29

Tänäänpä hain ja asensin superpowerfiltterin. Ei ollut 39mm kokosia joten otin 40mm kokosen. Otin ja toki maksoin. Mukaan tuli hieno tarra mutta ei sovi tulevaan tyyliin. Oli muuten aivan mahtavat imuäänet kun oli penkki ja boxi irti ja kaasari näkyi päältä. Ei ne kuulu niin hyvin enää kun on kaikki katteet ja penkki kiinni. Täältä motot.netistä luin että powerfiltteri saattaa päästää hyvin hiekka läpi joten ei passaa koulun kentällä käydä pyörittelemässä. Oli kyllä tarkoitus. Kaasaripa sai liikaa ilmaa kun oli niinsanottu vapaavirtaus suodatin kiinni. Laitoin seosruuvin maksimiin ja ei jaksanut pyöriä tyhjäkäyntiäkään. Skootterin mukana tuli onneksi isompi suutin. Oli vielä vakio kiinni joka oli kokoa 85 ja isompi oli 90. Silläpä toimi hyvin mutta meni liian myöhäiseksi että ei kehdannut säätää tuossa kadulla. Huomenna se kuntoon. Sittenpä on kulkupuoli kunnossa ja voi alkaa purkamaan perää ja kattomaan miten sen jatkon voi kehitellä. Jos teillä on ideoita niin kuuntelen. Teiltä kysyn että miten pitkä jatko pitäisi laittaa. Tänään kerkesin vielä mittailla ja muokkailla Kymcon kuvaa paint.net ohjelmalla. Tässä on kuvat kymmenen ja viidentoista sentin jatkoista:

Kuva

10cm jatkoista tulis smoothin näköiset mutta 15cm ois sitä varten kun kerran tehdään jatkot niin laitetaan se näkymään. Koneen eteen katteiden taakse jää ehkä suuri tyhjä tila mutta kyllä siihen jotain keksitään. Vaikka teline toiselle akulle tai bensakanisterille. Ehkä rakennan siihen alumiiniriisipellistä katteen.

Madalluksesta tulee todennäköisesti 6cm molemmista päistä. Ajoasento säilyisi vakiona mutta matalempana tottakai. Maavaraksi jäisi 8cm vakion ollessa 14cm eli se pienenee melkein puoleen. Enää ei mennä katukiveyksistä.
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 8.8.2015 1:17

Tänään säädin lisää kaasaria ja kävin pikku koeajolla. Äänet on mahtavat näköjään penkinkin kanssa. Kuuluu vaan matalaa pehmeää ääntä. Vielä pitäis saada änkästä kuulumaan vähän kovempi ääni. Seokset on vielä persiillään kun lämpimänä pyörii mukavasti tyhjäkäynnillä mutta kylmänä huutaa. Kiva ois koeajaa ja kattoo sitten, mutta eipä kehtaa kortitta mennä. Ja ennen pyörän purkamista olisi mukava saada kaasarin säädöt kohdilleen.

Purin myös vähän Kymcon takamusta. Otin kekeraudan irti ja takapenkin. Tällainen on niiden alus:

Kuva

Ruma se on eli ei tule jäämään tollaiseksi. Toki pitää vaihtaa nuo jesarit ruostumattomaan naulauslevyyn että on vähän hienommin tuo väli korjattu.

Otin tänään mitat lampusta ledejä varten ja mitat jalkatilaa ja underia varten. Pitää hakea jostain vähintään 35cm leveää alumiinipeltiä noin 120cm ja piirrellä niihin sahattavat muodot. Ducktailia/penkinsuojusta ei todennäköisesti tule, mutta ehkä teen sellaisen kun saan kaikki muut sata hommaa tehtyä.

Underin teko jäi kanssa koska pitää ensin tehdä jatkot niin näkee mihin asti ilmanputsari tulee.

Näin tekstin loppuun paljastan millaiset päiväajovaloledeistä olis tulossa:

Kuva

Ledeiksi tulee tällaiset: http://www.xenonled.com/product/284/led-nauha-24
Yhteensä 48cm ja 48 lediä. Poraan umpioon reiät niille ja voíla!

Nuo pallovilkut muuten lähtee ja tilalle tulee tarvike led katevilkut. Poistin muuten tänään pumppujen heiastimet ja etukatteiden tarrat. Siinäpä projektia kyllikseen.

Keulan nostin tänään ilmaan pumppujen madallusta varten, mutta en olisi saanut holkkeja siihen tänään joten jäi pumput purkamatta.
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 9.8.2015 0:06

Tänään tein veljen Derbin sylinteriin putkenkiinnikkeelle kierteen. Oli aika ikävä homma. Piti ottaa lokari irti ja putki ja änkkä ja kaikki muut putkenkiinnikkeet. Sitten piti poistaa poralla vanhan pultin jämät jotka oli katkennut sylinteriin. Ja kaikkein ikävin homma oli itse kierteiden teko. Mutta ei enempää siitä kevarista.

Kymcoon suunnittelin vähän jatkopalaa runkoon. Tänään tutkin miten tuo linkku toimii. Toimii juuri silleen että siihen on helppo tehdä jatkot. Piirsin paintilla mallin millanen jatkoista tulee. Selventää itellekkin paljon että mitä oon tekemässä. Eli pitää hommata 10mm x 40mm lattarautaa vaikka metri rautacarlssonilta. Sentin rautaan on varmaan aika hikistä porata 10mm reikiä 7kpl. Pitäis olla porateline. Onneksi on käytössä sentään verkkovirta porakone niin ei tarvitse akkuporalla porata.

Kuva

Eilen ehdotin Yamaha FZ 750 vaihtoa Yamaha Majestyy 125:seen ja tänään tuli Majestyn omistajalta viesti että voi vaihtaa jos maksan 200€ väliä. Vaihtaja asuu samalla paikkakunnalla joten voin kortitta käydä tekemässä kaupat. Kiva ois tollasella matkaskootterilla lähteä reissuun kun en Fezillä pääsisi muutenkaan 2 vuoteen ajamaan. Suunnittelin jo paint.netillä maalaukset siihen pyörään. Ei olisi vaan vielä aikaa maalailla kun kaikki aika menee Kymcoon. Tällanen siitä tulis:

Kuva

Ei tuosta oikein hienoo sais mutta myyntiinhän se menisi. Ostajiakin ois ainakin enemmän kuin vanhalle matkapyörälle. Vaihtaisinkin sen ehkä sitten jollekin mopopojalle joka haluaa siirtyä moposta kevariin. Ja saisin uutta projektia moposta.

Ens kerralla enemmän asiaa Kymcosta!
Jimis
Pyörä:
Rieju MRT
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
6.11.2013 20:45
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut Jimis » 10.8.2015 22:56

Jatkopalan voisit tehdä koivuvanerista ja tulevan upea Turpokit- äänenvaimentimen voisit kiinnittää patenttinauhalla.


Ei helvetti nyt oikeesti zemiä.... :roll:
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 11.8.2015 0:22

Jatkopalan teen koivuvanerista ja tulevan upean Turpokit- äänenvaimentimen kiinnitän patenttinauhalla ja pulveri- ja ruiskumaalautan riejuni isäni rahalla ja korjautan sen suhteilla ja tuuletan isän hallin rahan hajusta isäni Innoair ilmastointilaitteella. Ja kohta ostan kotarin ja siihen hieman upeita powerparts jalkatappeja ja tangonpehmusteen.

Toiset tekee rahalla ja toiset nauttii rakastavasta perheestä. Just tulin mökiltä mummon luota ja sain lämpimän halauksen rahan sijasta. Onpahan joku joka käy haudallani kun häviän tappelun kanssasi.

Pitänee siis lähipäivinä purkaa pumput ja ostaa niiden madallukseen sopivankokoista rautaputkee holkeiks. Samalla ostan rautacarlssonilta lattarautaa jatkoihin. Kaasuvaijeri pitää kans vaihtaa pidempään. Ehkä teettää tai sitten hommata jonkun toisen pyörän vaijeri. Takajarruun varmaan teen jatkon kierretangosta kun se kerran on rumpujarru ja siihen laitetaan väliin jatkomutteri.

Lampun tausta kun maalataan pyörän väriin niin aattelin hommata e-hyväksytyn projektori sumuvalon vaikka biltemasta joko etusivukatteeseen tai umpion sisään. Kerran poliisi pysäytti minisumuvalolla ajaessani ja katso vaan että on e-hyväksytty mutta ei se osannu sanoo että onko se hyväksytty sumuvaloksi vai etuvaloksi.

Ammatillinen automaalari kun olen niin värit tulee olemaan hienot. Joko candylla tai helmiäisellä. Värit vaan pitäis valita. Paljon on ideoita mutta joku pitäisi valita. Laitan joskus vakiokuvasta muokatut mallit tänne jotka olen tehnyt kuvankäsittely iltaopiskelun ohessa.

Hieman on suunnitelmat muuttunut vakiotangon kanssa. Tämän hetken suunnitelmien mukaan hommaan crossitangon ja sen kiinnikkeet vakio tangonmuovien sisään jolloin tanko tulee ulommaksi ja on suorempi kuin vakiona. Vaatii kyllä muokkausta aika paljon.

Ja jottei käy tylsäksi kuvattomaksi postaukseksi niin laitan kuvan madalletusta muokkaamastani Kymcosta. Värit tosin tulee kuvasta poiketen olemaan räikeet ja mielipiteitä jakavat.
Kuva
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 11.8.2015 1:21

Ei kun täh. Sinä oot tämän ferrari riejun tekijä!

Kuva

Minä tykkäsin tuosta kiistellystä maskista. Joskus toivoin saavani kaltaiseltasi maestrolta neuvoja mutta minäpä sain vaan haukkuja :D
Hane!
Pyörä:
Gilera Smt
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.4.2014 19:12
Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut Hane! » 11.8.2015 12:20

Nyt vasta tajusin, että sähän oot kuopiosta! :lol: Itekkii asustelen kuopiossa. Siisti vehe varmaan tulossa. ;)
Jimis
Pyörä:
Rieju MRT
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
6.11.2013 20:45
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut Jimis » 11.8.2015 23:16

Huh. Menipäs tunteisiin.

n3d kirjoitti:Jatkopalan teen koivuvanerista ja tulevan upean Turpokit- äänenvaimentimen kiinnitän patenttinauhalla ja pulveri- ja ruiskumaalautan riejuni isäni rahalla ja korjautan sen suhteilla ja tuuletan isän hallin rahan hajusta isäni Innoair ilmastointilaitteella. Ja kohta ostan kotarin ja siihen hieman upeita powerparts jalkatappeja ja tangonpehmusteen.


Jos työnantaja on isä, ja isä saa palkan minun tekemästä työstä jolla sit maksaa mulle palkan, rakennanko silloin mopoja isän rahoilla? :s T: n.300h kaivurinpuikossa tänäkesänä, talvella sit rakennetaan "isin" rahoilla autoa...

Okei, eiköhän tää oo mun osalta täs.

Vihaan nykyisin mopoja. Tulin purkamaan vihaani kyseisiä härpäkkeitä kohtaan tänne. provo toimi paremmin kuin odotinkaan :lol:
2-tahdin pärinä... Arghhhh

n3d kirjoitti:Ei kun täh. Sinä oot tämän ferrari riejun tekijä!



Minä tykkäsin tuosta kiistellystä maskista. Joskus toivoin saavani kaltaiseltasi maestrolta neuvoja mutta minäpä sain vaan haukkuja :D


Ettei ihan pelkästään vittuiluksi mene :D Ammattimaalarina todenäköisesti tiedät millasilla myrkyillä kateosat kuuluu maalata. Myöskin silmää värien suhteen löytyy luultavasti rutkasti enemmän kuin allekirjoittaneelta, mutta suosittelisin päävärin kaveriksi mustaa tai vastaavaa tummaa sävyä. Kirkkaat värit näyttävät tyylikkäältä tummalla pohjalla, mustat osat on helppo maalata ja pitää puhtaana ja kaikinpuolin nopeuttaa kun saa nippelit kerralla suihkia. 8) Pääväriksi sit jokin kirkas eläväinen väri :)


Keulaa lähtisin madaltamaan purkamalla pumput ja lyhentämällä sisältä löytyvää jousta.
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 12.8.2015 2:42

No kiva kun tulit oikasemaan. Jos et tykkää 2-tahdin pärinästä niin älä ainakaan heittele 2-tahtikuskeja kananmunilla. Yksi kaveri harrasti sellasta :lol:

Vanteet aattelin maalata tälleen kaksiväriseksi:

Kuva

Toinen puoli tulee olemaan todennäköisesti valkoinen ja toinen puoli räikeä väri. Puoliksi musta vanne ei varmaan sovi mihinkään pyörään. Kolmipuolavanteet on hieman erikoiset tälleen kaksivärisenä mutta tuo suunnitelma saattasi toimia. Maalaamaan päästään kuitenkin vasta kun oon tehnyt tekniikkamuutokset.

Lamppua mietin kanssa ja yksi hyvä vaihtoehto on laittaa umpion sisään motonetin led työvalo. Mulla kun on pakkomielle maalata umpio "korin" väriseksi. Työvalon teho on 720 lumenia. Kuulostaa paljolta ja niin varmaan onkin. Valokuvio on todennäköisesti kovin kapea ja pieni. Kunhan ei herätä poliisisetien huomiota vastaan ajaessa.

Tankoa tutkin tänään krossitangon vaihtoa varten. Avasin tangon muovit ja sielläpä oli tankoon hitsattuna kiinnikkeet tankomuoveille joten ei ole helppo saada krossitankoa mahtumaan tankomuovien sisään ja kiinnittää muoveja hyvin. Jotenka... Vakiotankoa hitsataan 10cm leveämmäksi ja ehkä laitan tangonpääpeilit vakiopeilien tilalle. Tupit tulee olemaan korin väriset ja kahvat myös.

Yleistä tietoa tästä projektista on se että tämä tullaan tekemään loppuun asti ja osia tilataan ja paljon jo ennen asentamista. Maalaukset tehdään ruiskulla ja pohjatyöt kunnolla ajan kanssa. Enää ei mennä siitä mistä on aita matalin niinkuin edellisissä projekteissa. Nyt on budjettikin kohdillaan ja projektiinkäyttövarat kasvaa joka kuun eka arkipäivänä. Talvirassauspaikka ei ole vielä selvillä mutta se saadaan kun on Yamaha FZ tai Kawasaki 636 myyty. Molemmat löytyy etusivulta ja hinnat on neuvoteltavissa. Ainakin Fezin kun sain sen ryöstöhintaan.

Väreistä on selvillä ainakin että tulee olemaan paljon valkoista. Sen kaveriksi sopisi punainen, sininen, oranssi, vihreä, pinkki tai lila tai ehkä kaksi näistä.
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 12.8.2015 22:19

Joskus sitä tulee päähän joku tyhmä idea ja sitä lähtee samantien toteuttamaan ja se jälkeenpäin kaduttaa. Näin kävi tänään kun mietin mitä kehittelen tangon katteille kun ei tule krossitankoa. Piirtelin sitten tangon katteisiin hahmotelmia ilma-aukoista. Aika nopeasti sitten sain piirrettyä mieleiset aukot ja eikun pora käteen ja poraamaan reiät muotojen kulmiin.

Kuva

Sitten suurennin ne 10 millisellä terällä ja sahasin vasemmalta puolelta niiden välit pistosahalla. Siinä vaiheessa alko kaduttaa koska näky oli aika kauhea ja mallia "tein itse ja säästin". Mutta ei auttanut kun ottaa viila käteen ja tehdä mitä alunperin aiottiin. Loppuun vielä hiomapaperia ja tulos oli kaikkien odotusten vastaisesti hyvä!

Kuva

Ensilumi tuli hiomapölyn muodossa. Kuvaa varten laitoin palasen hiomapaperia katteen sisään koska muuten näkyisi vaan johtoja. Tilalle tulee amis oravakatiskaa. En ole vielä yhtään varma tuleeko katteen oikea puoli samallalailla leikatuksi vai jätänkö vaan nuo reiät. Olisi ainakin erilainen ja ennenkaikkea ei tarvitsisi tehdä aukoista symmetrisiä.

Löysin hienot Alpine tarrat netistä ja muokkasin ne heti Kymcon sivukuvaan. Tällainen tulisi siitä:

Kuva

Hyvä ois ensin olla jotain Alpinen audiolaitteita ennen kuin Alpinen tarrat lätkäsee. Etutarrat on auton konepelti tyylisesti aseteltu tuossa kuvassa ja sellaiset on näillä näkymin tulossa. Tarratekstien korkeus on vain 2cm joten ne erottaa vasta läheltä ja kaukaa katsottuna ne tuo hyvää etukeno linjaa katteille. Kuvana käytin 10cm jatkoille muokattua kuvaa koska tällä hetkellä näyttää että jatkoista tulee vain sen pituiset.
An77i
Pyörä:
Tm Enduro 125 -01, Kawasaki kx 250 -91
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
30.5.2014 12:19
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut An77i » 14.8.2015 20:09

En tiiä mikä mut joku täs projektis sytyttää, ehkä toi hieman erilainen projukampe ja suunnitelma, mutta tätä on kiva lukea! Keep going! :D
EX: Yamaha dt 50 -05
http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/2213171 http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/2234348

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista