Olli769
- Liittynyt:
- 1.7.2016 19:18
Hankin tuollaisen 2005-vuoden ilmajäähdytteisen Speedfight 2-projektin avk:lta. Mopoa tutkiessa selvisi, että sylinteri, mäntä ja toinen runkolaakeri olivat entiset.
Nyt on tarkoitus kunnostaa ja virittää mopo samalla kertaa.
Yksi kysymys olisi koskien tulevaa kaasutinta. Hankin pyörään Narakun 70cc-pytyn ja tnt:n 21mm phbg-kaasarin.
Osaatteko antaa jotain säätövinkkejä suuttimien ym. valintaan, jotta pääsisi alueelle?
Viimeksi muokannut Olli769 päivämäärä 16.7.2016 9:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Olli769
- Liittynyt:
- 1.7.2016 19:18
Tilaston mopoon vähän osia, joista alla lista. Näistä mitään tietämättä saa nähdä mitä tästäkin tulee.
Entuudestaan laitteessa on joku technigas-putki.
Jos innostunut, niin mikä kampiakseli ja pyttytähän olisi hyvä? Kilometrejä tulee varmaan 100/vuosi, joten kestolla ei niin väliä.
1 x Vastapainejousi Kymco/GY6 +2000rpm ()
1 x Peugeot-skootterit, pystysyl. '03- E2 runkolaakerisarja (301-0148)
1 x Rullasarja 16x13 mm 5,0 g ()
1 x Kytkinjousisarja Kymco/GY6 +2000rpm ()
1 x Männäntapin laakeri Ø12x15x15 Peugeot/Derbi Am6 (041211)
1 x Kytkin Racing Kymco/GY6 ()
1 x Peugeot pysty ilma 70cc sylinterisarja (301-1109-70)
1 x Täydellinen tiivistesarja Buxy, SV, Zenith, Elyseo (21-2041-2)
1 x CDI - Pitbikes 50-125cc ( kiinalaiset ) / Peugeot skootterit
1 x imukurkku Peugeot, Top Racing
1 x korotuspala takaiskarille, punainen - Peugeot
1 x läppäventtiili - Peugeot, Kymco - racing
1 x multivariaattori Malossi
1 x NGK BR7HS
1 x Super Sport kytkinkello Naraku - Peugeot, Piaggio, Gilera
1 x sytytyspuola - Peugeot, Kymco
1 x variaattorin remmi, pituus 782mm
1 x kaasutin - TNT "PHBG" 21mm
1 x Naraku - rullasarja 16 * 13mm 6.3g
KropTex
- Liittynyt:
- 3.6.2016 21:56
Laita ainakin yhtä lämpöarvoa kylmempi tulppa ettei heti ole reikää männässä.
Olli769
- Liittynyt:
- 1.7.2016 19:18
Ostin pykälää kylmemmän tulpan.
Eilen Kasasin Pösön moottoria ja jouduin tilaamaan myös uuden kampiakselin, kun vanhassa oli vaurioita rikkoutuneen laakerin jäljiltä. Täytyy sanoa, että aika surkeaa laatua oli tuon Narakun sylinterin valmistus.
- Sylinterin helma otti lohkoon kiinni n. 5mm ennen kuin oli pohjassa
- Valussa oli kaikenlaisia purseita ja omituisuuksia
- Lisäksi sarjaa mainostetaan, että toimii vakio sylinterikannen kanssa, mutta mäntä otti kanteen kiinni
Lopulta kasasin laitteen kahdella alapään tiivisteellä ja madalsin helmoja vähän.
Onko ehdotusta minkä kokoisella suuttimella kannattaisi yrittää? Nyt kiinni on 105 ja vaihtoehtoja löytyy väliltä 75-120.
AVK:lta tuli pyörän paperit, joissa lukee että laite on rekisteröintikatsastettava sekä uudelleen rekisteröitävä. Pösössä on kilvet kiinni.
Mahtaako tuo moottori / kaasutin mennä katsastuksesta läpi, jos saan rajoitettua vaan vauhtia jotenkin tuonne 50 km/h pintaan?
Kuinka tarkasti noita pakoputkia katsotaan? Pyörässähän on ollut jos ostettaessa kiinni joku tarvikeputki, jonka hyväksynnistä en tiedä enempää.
JAukia66
- Pyörä:
- Keeway F-act -07 (EX), Honda Monkey -92 (EX), KTM SX 85 -12 (EX), Yamaha DT50X -11, Honda CRF150R -13, Honda CBR125R -05
- Paikkakunta:
- Ilmajoki
- Liittynyt:
- 9.10.2014 19:05
Jos kyseessä on e-hyväksytty putki niin voit samalla muutoskatsastaa putken siihen pösöön, jolloin poliisitkin ovat ok teharin kanssa.
Olli769
- Liittynyt:
- 1.7.2016 19:18
Olkaa ystävällisiä ja auttakaa hädässä. Mopo on nyt kasassa, mutta kipinä on täysin hukassa.
Staattori on vaihdettu, puola vaihdettu, cdi-boksi vaihdettu, tulppia kokeiltu montaa erilaista, lisämaadotuksia tehty jne. Kipinää ei tule ollenkaan.
Onko pyörässä jokin ajonesto ja miten tämä toimii?
Jonkun ohjeen mukaan mittailin jännitteensäädintä ja se ei antanut tietyllä mittauksella mitään ohmeja. Tämän ostan nyt varmuuden vuoksi.
Missä voisi olla vika ja miten paikallistan sen? Tekisi mieli saada pösö toimimaan kun sitä on nyt rakennettu hartaasti.
Staattoria ja sen kuorta ei mielestäni saa kuin yhdellä tavalla kiinni. Myös anturin välystä on säädetty väliltä 1.0-0.2mm. Ei vaikuta mihinkään.
Judaxz
- Pyörä:
- Derbi Senda 08 //
- Liittynyt:
- 8.11.2015 4:42
Tsekkaa tulpanjohto, ja kato saako edes cdi virtaa magneeton pyöriessä
Olli769
- Liittynyt:
- 1.7.2016 19:18
Minkä verran tulpanjohdossa on hyvä vastus?
Magneetto antaa 4-5v startilla.
Olli769
- Liittynyt:
- 1.7.2016 19:18
Ostin jännitteensäätimen, mutta ei ollut apua.
Yritin mitata cdi-boksin (naraku) punaiseen menevää johtoa, mutta siihen ei ainakaan tule virta.
Miten voin vielä varmistua staattorin toiminnasta?
Cdi-boksin punaiseen tulee staattorilta yksittäinen johto, josta ei tule virtaa.
Itselläni alkaa ideat loppua.
Olli769
- Liittynyt:
- 1.7.2016 19:18
Sain pyörän käymään. Staattori, virtalukko ja bensahana oli rikki.
Kokeilin alkuun 105 suuttimella ja neulan säädin toiseksi alimpaan. Tuntui käyvän rikkaalla, niin nostin pykälällä neulaa ja vaidoin 95 suuttimen. Testissä alkoi ns. öljynpainevalo palaa ja vilkkua. Mistä tuo mahtaa johtua?
Kaasuvaijeri vähän jumittaa ja hankaloittaa säätämistä. Onko tietoa saako jostain pidempää vaijeria?
En tiedä mikä tyhjäkäyntisuutin nyt on kiinni, mutta onko vinkkejä oikeasta koosta?
Tuorevoitelu on nyt poistettu ja bensan seassa on liikaa öljyä. Täytyy laittaa joku 3% seos tilalle.
Olli769
- Liittynyt:
- 1.7.2016 19:18
Kaasuttimen neulaventtiili ei auennut aiemmin kunnolla ja nyt säädin sitä, niin tuntuu vuotavan hiukan. Kaasari tulvii sammutuksen jälkeen.
Nyt kiinni 100 pääsuutin, 40 tyhjäkäynti ja neula 2. ylimmässä.
Pääsuutin pitää vaihtaa vähän pienempään ja neulaa voisi laskea vieläkin yhden pykälän. Pääsuutin tuntuu olevan alueella.
Rullina on kokeiltu 8.5g ja 6.5g. Tuntui pelaavan noilla raskaammilla paremmin. 6.5g kiihtyy hyvin 15km/h saakka ja sen jälkeen kone huutaa, eikä kulje niin hyvin.
Kokeilen jotain 35-38 tyhjäkäyntisuutinta ja säädän pykälän neulaa. Pieni hienosäätö vielä neulaventtiiliin ja ehkä n. 7.0-8.0g rullia voisi kokeilla. Sitten on kone säädössä.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista