Derbi senda rotasta ruusuksi! Ja manki liikkeelle

täyzii
Liittynyt:
28.6.2016 12:54
Derbi senda rotasta ruusuksi! Ja manki liikkeelle

ViestiKirjoittanut täyzii » 23.7.2016 19:47

Hyvää päivää! Tässä kun itsellä on jokunen pkku rojekti tässä niin päätin pienen topikin väsätä! Vuosi sitten tuli tämmöinen manki minulle:
Kuva
Tekniikka tässä kuvassa 125cc stomp 24mm molkt ja avara putki. Kilvetön ja paperiton paska oli. Tuli minulle vaihdossa peugeot xps supermotardiin. Pienellä ehostuksella tuli tämmöinen:
Kuva
Ja vielä vähän laittoa...
Kuva
Tossa kunnossa ajelin ja tekniikka vaihtui 72cc 22mm kaasariin ja 17/40 väleihin. Mukava oli kikkailla tolla tekniikalla mutta pytty ja kansi tuli sitten myytyä. 2015 talvella tämän purin sitten kokonaan ja ostin kilvellisen rungon. Maalia tuli ja ruisku lauloi. Monen hikisen kuukauden jälkeen manki muuttui omasta mielestä erittäin hyvään suuntaan:
Kuva
Kuva
KuvaTässä kunnossa ollut jo hyvä aikaa kun ei ole oikein sopivaa konetta löytynyt (saa tarjota yli 50cc koneita). Omaan silmään erittäin sopivat värit. :)

Ja sitten tähän toiseen mopoon. Derbi senda r 2005 on mopon nimi ja se näytti ostokunnossa tältä
Kuva
Jep aivan hirveähän se oli ja hinta sen mukainen. Pari satkua jouduin tästä köyhtymään ja ihan kilvellinen peli on. Toimi vähän aikaa kunnes öljyt pääsi pyttyy alakerrasta ja hirveät rannut yläkertaan. Nooh 30e sain 1000km ajetun yläkerrän ilman mäntää ja samalla vaihdoin koneeseen stefat ja tiivisteet. Koropalan laitoin ja gileran katteet jotka maalasin ruiskulla valkoseksi+muuta pientä siistimistä pesemistä kiillottamista ja hussen lippa. Tulos:
Kuva
Kuva
Kuva
Tekniikka:
mk thrower
14mm lortto
14/70 välit
Tästä tulossa käyttis aika pitkäksi aikaa joten tulossa vielä:
-takakatteet (tulossa ensviikolla)
-pientä koneremppaa. Kampuran laakerit, stefat, vasen lohko vaihtoon ja tiivisteet.
-Etulippa (tulossa ensviikolla) ja maski (mmx vai v-face?)
-nappirajotin
-parempi putki (enox vs turbokit)
-19mm kaasari
Myöhemmin sitten 70cc parempaa kampuraa ja muuta hilpettä. Ens keväänä innostun varmaan myös maalaamaan tätä mutta väreistä en vielä tiedä. Sanokaas olenko onnistunut manki rojektissa ja antakaa halpoja ehostus vinkkejä terpiin. :D
*Tolppa*
Liittynyt:
23.4.2014 15:58
Re: Derbi senda rotasta ruusuksi! Ja manki liikkeelle

ViestiKirjoittanut *Tolppa* » 24.7.2016 2:11

Ehdottomasti v face. Mmx ihan hirveä.
Mieluummin enox kuin turbokitti. Hussen lippaa voisit vähän lyhentää :D mankista tulee komea.
Linxy
Liittynyt:
4.10.2014 16:32
Re: Derbi senda rotasta ruusuksi! Ja manki liikkeelle

ViestiKirjoittanut Linxy » 24.7.2016 10:59

Ei mitään massa V-facea vaan se aito ja oikea MMX
täyzii
Liittynyt:
28.6.2016 12:54
Re: Derbi senda rotasta ruusuksi! Ja manki liikkeelle

ViestiKirjoittanut täyzii » 24.7.2016 11:35

Itekki oon ehkä nyt kuitenki uuden mmx maskin kannalla. Tuossa entisessä on jotaki ihme epätasaisuuksia ja ihan niinku olis sulanu tai jotain. Ja eiköhä se enoxi tule jossakin vaiheessa. Uutena en tule kyllä putkea ostamaan sen verran niistä joutuu köyhtymään. Hussen lippaa vois kyllä tosiaan lyhentää :nörtti:
täyzii
Liittynyt:
28.6.2016 12:54
Re: Derbi senda rotasta ruusuksi! Ja manki liikkeelle

ViestiKirjoittanut täyzii » 25.7.2016 18:17

Tänään tuli käytyä kajaanissa ja motonetistä mukaan tarttui valkoinen mmx. Mietin kyllä vielä kaupassa kumman haluan mutta pikaisen päättelyn jälkeen otin nyt tuo mmx:sän. Valo teho vähintään kaksinkertaistui ja onhan tuo nyt ihan hemmetisti hienompi.
Kuva
Kuva
Entinen oli tämän näköinen
Kuva
Mankikin sai ulkoilmaa ja samalla otin vähän paremman kuvan.
Kuva
Tällä viikolla tulee loput katteet ja pääsen niitä sitten sovittelemaan. Änkkää ja välipilliä pitää varmaan lyhentää jotta vasen takakate istuu paikalleen.
täyzii
Liittynyt:
28.6.2016 12:54
Re: Derbi senda rotasta ruusuksi! Ja manki liikkeelle

ViestiKirjoittanut täyzii » 25.6.2017 19:05

Moro! Nostellaas tätä vähän ja kerrotaan mitä on tapahtunut. Elikää terpin möin pois vaihtelun vuoksi ja tilalle tuli yamah neos 70cc malossilla giannelilla yms. Sitä tuli maalattua ja ostettua osia sekä kaikkea muuta.
Tekniikaksi tuli
-malossi 70cc sport
-malossi multivar
-17.5mm lortto
-motoforce kytkin kello
-malossin kytkin
yms
Manki on kasassa 72cc koneella ja vielä pitäisi valot kytkeä. Ja uutta tallin täytettäkin on tullut. Nimittäin honda nsr 125cc löytyi niin sopivaan hintaan että olihan se pakko hakea. Ainut vika on ulkonäkö ja 3 vaihteen ratas ilmeisesti kulunut sillä kolmosen tilalla ylimääräinen vapaa. Kuva
Rumahan se on kuin rullatuoli. Tarkoitus olisi tehdä "stunttilookki". Eli keulintarautaa, parempi tanko ja raiserit, kaikki (jäljellä oleva) ylimääräinen pois. Tekniikassa ei mitään ihmeellistä. Kaikki kurit otettu ainakin pois ja vapaavirtaussuodatin joka takaa hienot imuäänet. :D Joku vois kertoa kuinka sais sivulle tehtyä kaatumaraudat?
täyzii
Liittynyt:
28.6.2016 12:54
Re: Derbi senda rotasta ruusuksi! Ja manki liikkeelle

ViestiKirjoittanut täyzii » 14.4.2019 11:26

Jaahas löysimpäs vanhan topikkini! Päivitetääs vähän niin mukava lukea muutaman vuoden päästä näitä mopoaikojen kultahetkiä. Tosiaan skootteri lähti (onneksi) ja tilalle gilera rcr smotoilla ja derbin 2011 um koneella. Tekniikka oli alunperin lähes vakio:
-tyhjä putki
14mm lortto
-14/70 välit
Kulki näillä 55kmh. Sitten tuli enox ja naukasi 75kmh. Sitten vaihettiin putki turbokittiin ja meni vähän lisää. Noh nälkä kasvoi syödessä. Viime kesän ajoin tällä tekniikalla:
-73cc airsal muokatulla männällä ja kiillotetulla paolla
-lohkot avarrettu
-21mm lortto
-13/53
-malossin läpät vakio rungossa
-turbokit lacada
-pippercross kiihdytyssuppilolla
Huippuja keräsi 99kmh mutta oli kyllä varoja laittaa pidempiäkin välityksiä. Loppui lähes heti kesken. Keula nousi vielä 6 ilman kytkintä. Sitten tapahtui pahin painajainen. Leipo ja leipo muuten ihan kunnolla. Mäntä tuhannen palasina, sylinteri käyttökelvoton. Kampura tais jo tässä hötäkässä mennä vinoon mutta en tyhmänä sitä tarkistanut vaan laitoin samontein kiinni 50cc airsalin. Hyvin oli kyllä vetoja silläkin. 85kmh sain menemään muuten ollessa täysin sama tekniikka kuin 73cc kanssa. Sekin sitten pääsi leipomaan ekoilla ajokerroilla ja sen jälkeen huomasin että kampura vino kuin vammasen vittu. Seisoi koko talven koskemattomana tallissa kunnes nyt päätin laittaa vielä kuntoon vaikka autokortti melkein jo taskussa.

Maxiscootilta tilaukseen lähti
-73cc airsal
-racing kampura
-stage6 laakerit ja stefat
-tiivisteet
Lohkoja olisi tarkoitus vielä työstää. Läppäkanavan muokkausta ja kohdistusta ainakin. Oletan että tilaamani sylkän huuhtelut on samat kuin edellisessä joten niille ei tarvi tehdä mitään.
Tuossa vielä kuva minkänäköinen laite kyseessä. Ulkonäölle en oikeestaan ole tehnyt mitään.
https://aijaa.com/uchjkA
veke02
Liittynyt:
15.1.2017 17:27
Re: Derbi senda rotasta ruusuksi! Ja manki liikkeelle

ViestiKirjoittanut veke02 » 14.4.2019 11:46

Kiva että jaksoit vielä vanhaakin tipikkia päivittää.
Mutta olisin itse ostanut airsalin 80cc sportin, sillä hintaeroa ei taida olla kuin joku kymppi ja kulkee mukavammin. ;)
Derbi drd pro 80cc "sport" #gromijää
täyzii
Liittynyt:
28.6.2016 12:54
Re: Derbi senda rotasta ruusuksi! Ja manki liikkeelle

ViestiKirjoittanut täyzii » 29.5.2019 16:07

veke02 kirjoitti:Kiva että jaksoit vielä vanhaakin tipikkia päivittää.
Mutta olisin itse ostanut airsalin 80cc sportin, sillä hintaeroa ei taida olla kuin joku kymppi ja kulkee mukavammin. ;)


Joo aattelin eka 80cc, mutta empä usko että tehoero mitenkään huimaava tuolla turbokitillä.

Tuli tosiaan maxiscootilta tilattua yläkerran hilppeet, mutta ainostaan laakerit, stefat ja sylkkäsarjan sain sieltä. Kampurasta ei kuulunut mitään kuukauteen, joten tilasin tekantilta tnt racing kampuran. Tuskin mikään erikoisen hyvä, mutta uskon että kestää.

Tilauksen tein sunnuntaina tekantille tiistaina osat oli postissa ja tänään otin jo ensisauhut ilman jäähytinjärjestelmää. Tänään ja huomenna vielä säätöjä sen verran että pystyy vähän sisään ajelemaan. Tämän näköinen setti siis kiinni
-73cc airsal hiukan muokatulla pakoaukolla
-tnt racing kampura ja stage6 polymeeriset laakerit
-turbokit lacada
-malossin läpät
-työstetyt lohkot
-21mm lortto pipercrossilla ja 110 suuttimella
-lyhyempi ja avarampi imukaula
-13/53 välit
-malossin kytkinjouset

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista