Tulevat muokkaukset ja ostokset listattuna:
Rungon jatkaminen 12cm
Takavanne 8 tuumaa leveä
140/70-12 takarengas
Vanhan vanteen sorvaus keskiöksi
Spacer takavanteelle
Koneen siirto 3cm vasemmalle
Etuvanne 5 tuumaa leveä
Eturengas matalaprofiili
Etulokarin madallus
Keulan madallus
Takaiskari tuning
Takaiskarin yläpään kiinnike 3cm vasemmalle
Huggeri takarenkaan eteen
Hiomiset ja pohjatyöt
Katteiden, moottorin ja vanteiden maalaus
Kaasuvaijerin teko
Takajarruvaijerin teko
Tankki penkin alle
Penkkiboksin pohja pois
E-hyväksytty mittaristo
Mittarin anturi
Bensamittari sisäkatteeseen
Crossitanko
Tankoadapteri
Pikakaasu
Starttinappi tarvike
Vilkkunappi itse tehty
Tangon johdot siististi
Peitepala tangon alle
Tuppien vaihto
Taittopeilit
Takavalo
Kilpivalo
Kaikki vilkut uusiksi
Umpion lasi irti
Umpioon itse tehty retrofit
Ilmanputsari vapaavirtaus
Änkkä yleismallinen
Pakoputki uusiksi
Takarungon silottelu
Underi alumiinipellistä
Vanha aloitusteksti alla koska lisäsin ylläolevan tekstin jälkeenpäin:
Tilasin uuteen projektiin eli Stanced Yellow Kymcoon todella hienon vanteen.
Tilasin vanteen koolla 12x7, jaolla 4/137 ja 5+2 offsetillä.
Eli 7 tuumaa leveä takavanne tulee tähän kaunokaiseen:
Purin Kymcosta takarungon esille ja irrotin putken, vanteen ja ilmanputsarin.
Rälläköin vanhasta vanteesta keskiön pois johon tulee kiinni spacer, jolla liki tuplasti leveän takavanteen saa kiinni.
5+2 offsetillä vanteen sisäpuolelle jää 5 tuumaa tilaa keskiölle ja spacerille.
Irrotin vanteesta muovisen keskikupin ja se muovinen osa osui alumiinivanteeseen johon tuli naarmuja.
Laitoin irrotetun vanhan vannekeskiön mopoon takaisin kiinni ja sovittelin uutta vannetta siihen ja vanne oli kiinni keskiössä suorassa ollessaankin eli spaceri ei mahtuisi väliin. Ratkaisuja miettiessä ja mittaillessa vannetta ja mopoa huomasin että vanteen sisällä ei ollut sitä viittä tuumaa tilaa.
Ja sen tajutessa mittailin vannetta ja huomasin että sen offset oli 4+3 minun silmissäni. Soitin liikkeeseen ja kysyin ratkaisua väärälle vanteelle jossa on nyt naarmuja. Kaikki tuotekoodit täsmäsi joten ajattelin että näen vanteen jotenkin itse väärin. 2 tuntia ihmeteltyä, mittailtua ja googlailtua löysin netistä tiedon että kyseisen vannevalmistajan mitoissa on itsessään häikkää eikä ne ole 8 vuoteen ilmoittanut asiasta jälleenmyyjille.
http://www.grizzlycentral.com/forum/gri ... rrect.html
Tuossa linkissä on jonkun 2008 kirjoittama teksti samanlaisesta tapauksesta ja muita joille samalla lailla tapahtunut.
En tiedä vielä miten käy sen asian kanssa että olen naarmuttanut vannetta joka on lähtenyt tehtaalta väärillä tarroilla ja laatikolla. Ja kyseisellä vannevalmistajalla ei mahdollisesti ole edes 5+2 oikealla mitalla olevaa tätä vannemallia.
Joten vaikka saisin rahat takaisin niin olen taas siinä pisteessä kun 2 viikkoa sitten aloin etsimään tyyliin sopivaa vannetta. Pitää vissiin tilata ulkomailta tällä kertaa niin on isompi valikoima.
Mutta jokatapauksessa tämä on nyt Stanced Yellow Kymco projektin aloitusteksti.