HUOM! Tähän viestiin tulee asiat jotka ovat tähän päivään mennessä saatu tehtyä.Aloitin syksyllä siis katteiden hiomisella, koska katteista siis lähti ihan kynsillä ottamalla isoja paloja maalia pois. Haluan siis katteista sekä pyörän ylipäätään viimosen päälle rakennellun sekä näyttävän näköisen joten päädyin siihen että katteet on pakko maalata uudelleen kiiltomustaksi. Hommahan alkoi siis kaikkien katteiden hiomisella ensin 280, 320, 600 ja lopuksi 1000 vesihionnalla,
Ensimmäinen kate työnalla
Huomasin että joissakin katteissa maali tosiaan lähtee ihan rapsuttamalla pois, päädyin kokeilemaan kuumailmapistoolia maalien poistoon ja ei voi kyllä kun ihmetellä kuinka hyvin pienellä lämmöllä maalin sai otettua kokonaisuudessaan pois. Ei tainnut entinen omistaja hirveesti vaivaa nähdä maalaukseen tai sitten halusi vain pikasesti maalata katteet kun noin huonoa jälkeä tullut. Oma veikkaukseni on liian paksu maalipinta sekä alhainen kuivumislämpötila. Pohjia kuitenkin näky että on tehty jotenkin..
Eli kaikki katteet on nyt tähän päivään asti hiottu lokasuojia myöten
huolellisesti. Hiomisessa menikin se runsas viikko. Nyt talvella en kyllä ala katteita maalaamaan ellen jonnekkin tuttavien halliin tmv. pääse maalaamaan. Eli varmaankin keväämmällä sitten katteet maaliin tietysti pohjamaalien kera.
Sitten tulikin takaiskunvaimennin työnalle. Kierrejousihan on siis menossa ihan maalaamoon ammattilaiselle hiekka/raepuhallukseen sitten sinkkikäsittelyyn jonka jälkeen punainen jauhemaali päälle ja uuniin.
Kierrejousen puristaminen olikin mielenkiintoinen homma. Ensin kokeilin jonkun netistä löytyvän ohjeen mukaan kuormaliinoilla saada jousen kasaan mutta ei tuntunut onnistuvan, joten tuli teetettyä itse suunnittelemat
puristimet joilla jousen puristaminen onnistu kyllä pirun nätisti.
Tähän väliin voisin sitten laittaa asiat, jotka olen jo derbiin hommannu (katso kuvia alhaaltat):
-Tupit
-Stunttitapit
-Uusi maski (v-face)
-Tehoputki Tecnigas E-nox SS
-Punaiset kytkin- ja jarruvivut
-Mittarivaijeri
-Vilkuille tuli laitettua led-vilkkurele kun vilkkui vähän miten sattui
Ja jo tehtyjä asioita (kuvia alempana):
-Etujarrunpääsylinteri maalattu mattamustaksi
-Syyläri kiillotettu ja maalattu
-Kytkinkoppa kiillotettu
-Moottori maalattu miranolilla
-Ledi nauhoille kytkin laitettu kiinni mittaristoon
-Enox kiillotettu, vielä äänenvaimennin tarttis hiilikuitukalvoa
.
Kiillotukset tehty siis hiomalla 280, 400, 600, 800, 1200, 1500, joiden jälkeen hiomatahna ja lopuksi metal polish
Ja sitten niitä kuvia:
HUH tulipas pitkä viesti. Mutta tässä siis kaikki mitä tähän mennessä on tullut tehtyä. Seuraavat viestit tuleekin projektin osalta reaaliajassa. Toivottavasti ei tullut kamalan sekavaa tekstiä, hankala tehdä tämä alkupostaus kun jonkin verran on jo tullut tehtyä.. Mutta kommentoikaa ihmeessä miltä näyttää ja parannusehdotuksia saa laittaa!